PortalIndexWhere are my sunglasses?! [&Hyōka] HpD5UwnWhere are my sunglasses?! [&Hyōka] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Where are my sunglasses?! [&Hyōka]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alice
.
.
Alice

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Freedje
Posts : 126
Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light x Water
Klas: 6th
Partner: I'm not in for the real deal, but we can always play a game if you like?

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Empty
BerichtOnderwerp: Where are my sunglasses?! [&Hyōka]   Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Icon_minitimezo jun 14 2015, 21:55

‘Cause baby now we got bad blood,’ zong Alice terwijl ze met een föhn haar haren in model probeerde te brengen. Het moest allemaal perfect liggen, want anders scheet ze haar broek vol. Oh nee, toch maar niet, want dat was vies. Jeetje. Pappie had nog zo beloofd dat hij deze week een koffer met kleren op een shuttle ging sturen, maar het was er nog altijd niet van gekomen. Als alternatief kon ze natuurlijk haar creditcard gebruiken. Ja, dat zou ze eens gaan doen. Maar niet vandaag. Jeetje. Ze had nog maar twintig jurkjes, dertig shirts en vijftien broeken. Veel te weinig dus. Ze had ook maar een stuk of vijfentwintig paar schoenen. Waarvan ze met de helft niet eens fatsoenlijk op het schoolplein kon lopen omdat het bestond uit een natuurgebied. Gatver. Allemaal die insecten op de grond en in de bomen. Bàh. Nadat ze haar haren had geföhnd, keek ze indringend naar haar kledingkast. ‘Ieeuw!’ gilde ze. Ze sloeg een klein spinnetje van haar witte jurkje af. ‘Jou doe ik dus niet meer aan,’ rilde ze. Ze schoof het blauwe jurkje weg en keek keurend naar het zwarte jurkje. ‘Nee,’ zei ze. Ze schoof het zwarte jurkje weg en keek naar een wit jurkje. ‘Hallo schatje!’ riep ze uit. Ze trok haar witte jurkje aan die net boven haar knieën kwam en koos om witte ballerina’s aan te doen. Ze haatte het als ze het gras tegen haar voeten voelde, maar het moest nu even. De korte pijn dan maar. Ze sloeg haar haren over één schouder, zorgde dat haar make-up – dat bestond uit een klein laagje mascara omdat ze gewoon een natural beauty was – in orde was en liep vervolgens weg. Ze opende de deur van haar eenpersoonskamer. Ze had net zo lang gezeurd dat ze er eentje kreeg, want ze dacht er niet aan om met een paar meiden op één zaal te gaan slapen. Veel te veel bacteriën. Als er dan ook nog eens een boerin tussen zat die haar eigen niet elke dag waste, zou ze zeker over haar nek gaan en een hele scène schoppen. En dat wilden de mensen hier toch niet, hè? Nee. Ze richtte haar paarskleurige ogen op het grasveld voordat ze het zorgvuldig betrad. Ze sloeg haar witte haren, waar een roze gloed over hing als het in aanvaring met de zon kwam, over haar schouder en rilde bij de aanraking van vers gras tegen haar voeten. ‘Rups!’ gilde ze en ze zocht in haar handtasje naar insectenspray, maar besefte dat ze die vergeten was. En ze was nog iets vergeten. Haar hand gleed naar haar ogen. Haar mond vormde een perfecte ‘O’ toen ze zich besefte dat ze haar zonnebril was vergeten. ‘Nee! Nee! Nee!’ bracht ze paniekerig uit. ‘Ik ga dood zonder…’ Haar blik gleed naar een figuur dat verderop stond. Aha. Misschien had hij een zonnebril. Ze kon het altijd vragen. En dus liep ze, met rechte rug en kin opgeheven, op de persoon af. ‘Er-erhm,’ sprak ze. ‘Heb jij soms een zonnebril voor me? Mijn ogen hebben er enorm veel last van. Van de zon dus. En ook van het feit dat ik geen zonnebril draag.’ Ze trok haar wenkbrauwen op en zette haar liefste glimlach op haar gezichtje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hyōka

Hyōka

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : M'non
Posts : 207
Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Ice
Klas: ///
Partner: If someone breaks your heart, just punch them in the face. Seriously. Punch them in the face and go get some ice cream.

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where are my sunglasses?! [&Hyōka]   Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Icon_minitimema jun 22 2015, 00:53

Kort liet hij zijn blauwgroene ogen gaan over het sierlijke handschrift op de verschillende brieven in zijn handen. De precieze inhoud van iedere brief hoefde hij nog net per se te weten. Afgaand op de lakzegels en de namen ging het hem er meer om wie de afzender was en welk onderwerp in de brief werd behandeld. Ergens hoopte hij een bericht te krijgen van Fealwen of Victoire. Het was tenslotte alweer een tijd terug dat hij de twee vrouwen had gezien en ergens was hij wel nieuwsgierig naar hoe het met hen ging. Maar met de laatste brief op zijn bureau gegooid te hebben, vervloog die hoop. Waarschijnlijk hadden ze het te druk met God weet wat. Tenslotte hielpen de twee vrouwen hem met wat werk vanachter de schermen. Eruit zien als een tiener had zo zijn voordelen, maar als je als leider over een van de zeven planeten ging kon het behoorlijk in je nadeel werken. Niemand zat te wachten op een kind dat je planeet bestuurd, ookal beweerd hij of zij over de 400 te zijn. En hij had nou eenmaal geen geboorteacte om die claim te bewijzen. Zelfs als hij die wel had, zou de naam niet eens overeen komen met die hij nu droeg. En hij was niet van plan ooit die achternaam weer terug te nemen.
Wat afwezig redde hij zijn zwarte schrijfveer uit de kladde van zijn kerkuil voor ze het hele ding kapot kon bijten en borg het op in een willekeurige lade. Een van de weinige dingen die hij voor de verandering netjes opborg. Voor de rest was het in zijn kamer een zooi van hier tot Shadra. Boeken lagen overal behalve netjes in de boekenkast en het was nog een wonder dat hij ruimte had op zijn bureau om die brieven neer te gooien met alle stapels aan perkament; sommige onder gekladderd met een vlug en slordig handschrift, andere leeg alsof niemand ze ooit had aangeraakt. Die lente schoonmaak was er ook nog niet van gekomen met al het gedoe van afgelopen weken. Moest ook nodig eens verandering in komen en het was misschien een goed idee er een begin aan te maken, zodra hij een frisse neus had gehaald. Dit was geen weer om binnen door te brengen, was zijn smoes om aan al het werk te ontsnappen.
Het grasveld was gelukkig rustiger dan hij had verwacht. De meeste leerlingen waren waarschijnlijk bij het stille meer aan het genieten van het verkoelende water  of waren richting Oak’s Field vertrokken. De kans om hier gestoord te worden was zo al aanzienlijk kleiner geworden. Het geluk stond echter niet aan zijn zijde. “Er-erhm,” klonk er achter hem. Oh for God’s sake waarom moesten ze altijd hem hebben? Hij draaide zich echter toch om naar de jonge dame achter hem, voor ze hem met meer woorden dan nodig kon vragen om een zonnebril. Als haar houding haar status al niet genoeg aan had geduld, deed de witte jurk die ze aan had dat wel. Het was kort gezegd niet iets dat je kocht in een goedkope zaak. Hoe lang was het niet geleden dat hij iemand zoals zij had ontmoet? In ieder geval niet lang genoeg. Hyōka maakte een subtiele buiging waarvan moeilijk was te zeggen of deze gemeend was of pure spot. Men had geen idee hoeveel jaren aan oefening daarin was gegooid. ”Mijn nederige excuses, madam.” Hij rechtte zijn rug en keek haar recht in haar paars-kleurige ogen aan, zijn mondhoeken ietwat opgekruld in een glimlach die niet tot zijn ogen reikte. ”Ik heb spijtig genoeg geen zonnebril in mijn bezit, maar een hand voor de ogen doet ook al wonderen,” vervolgde hij alsof daarmee het hele ‘probleem’ was opgelost.


OOC: *fluit onschuldig* iets te laat, excuses xc
Terug naar boven Ga naar beneden
Alice
.
.
Alice

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Freedje
Posts : 126
Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light x Water
Klas: 6th
Partner: I'm not in for the real deal, but we can always play a game if you like?

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where are my sunglasses?! [&Hyōka]   Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Icon_minitimewo jun 24 2015, 11:10

Ah. Eindelijk iemand die haar met respect wist te behandelen! Ze negeerde het feit dat zijn buiging wel eens pure spot geweest had kunnen zijn en dat zijn nederige excuses toch niet zo nederig waren zoals hij in eerste instantie beweerde. Dat waren de kleine details. Het ging er nu eerder om dat iemand eindelijk wist hoe hij haar moest behandelen. Toen ze direct oogcontact maakte, voelde Alice haar hart even in haar keel springen. Heel even maar. Dat had ze meestal als ze een knappe jongen aankeek. Want jeetje, hij was echt niet lelijk. Wit of lichtblauw haar – ze kon het verschil niet echt direct aanduiden, maar ze vond het meer naar wit neigen – en blauwgroene ogen pronkten in haar zichtveld en even wist het meisje niet meer wat ze moest zeggen. Dat duurde niet lang, want haar mondhoeken trokken zich tot één streep toen de jongen zei dat hij geen zonnebril had. Hè, verdorie. Ze rolde met haar ogen toen hij de perfecte oplossing voor haar probleem leek te hebben. Niet dus, want dan deed haar arm op den duur gewoon heel veel zeer en dat wilde ze al helemaal niet. ‘En jij denkt dat het probleem daarmee is opgelost?’ vroeg ze met een dramatische zucht tot gevolg. ‘Ten eerste is dat maar een tijdelijke oplossing en ten tweede doet mijn arm dan veel pijn na een tijdje. Dus nee, geen goede oplossing.’ Een lieve glimlach volgde weer, maar deze reikte, net als bij de jongen, niet tot haar ogen. Ze moest een zonnebril bemachtigen! Ze keek om zich heen, sloeg haar armen over elkaar en slaakte nogmaals een dramatische zucht toen ze niet direct iemand zag die een zonnebril bij zich had. Haar mond trok zich weer tot één streep en ze gooide haar armen, voor het effect, dramatisch de lucht in. ‘Oh well, dan maar even zonder,’ zei ze en ze zette, zoals de jongen al had gezegd, haar hand tegen haar voorhoofd om zich af te schermen van de zon. Dit was echt zo vreselijk. Ze had direct een zonnebril nodig. Ze kon natuurlijk teruggaan naar haar kamer en daar zoeken of ze er eentje had, maar dan moest ze weer helemaal terug lopen en dan had ze niet enkel een pijnlijke arm, maar ook pijnlijke benen. ‘Hé luister eens,’ zei ze poeslief tegen hem. ‘Ik ben echt moe van heel die wandeling naar hier. Mijn kamer bevindt zich op die lichtetage. Het is de derde deur van links als je de trap opgaat. Misschien kan jij hem even halen?’ Ze glimlachte haar tanden bloot naar hem.

OOC: Je hoeft je niet te verontschuldigen. We hebben het allemaal druk Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Hyōka

Hyōka

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : M'non
Posts : 207
Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Ice
Klas: ///
Partner: If someone breaks your heart, just punch them in the face. Seriously. Punch them in the face and go get some ice cream.

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where are my sunglasses?! [&Hyōka]   Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Icon_minitimezo jul 19 2015, 23:01

Als je het hem vroeg, was het probleem met zijn ietwat ironische antwoord opgelost. Zo niet dan was er in de buurt genoeg schaduw te vinden onder de bomen of in het kasteel zelf. Mocht dat nog niet genoeg voor de dame zijn zou hij haar met alle liefde willen begeleiden naar de kerkers. Opgeruimd staat netjes, zoals het gezegde ging. Ze gaf hem echter een rol met de ogen als reactie. "En jij denkt dat het probleem daarmee is opgelost?" vroeg ze, een zucht gevuld met drama als gevolg. Oh ja, hij was vrij zeker dat het hele probleem daarmee was opgelost. Vanzelfsprekend, was ze het niet met hem eens. Oh joy.
"Ten eerste-" begon ze en hij vroeg zich sterk af waarom hij dat moment niet had gekozen om zich om te draaien en de andere kant op te benen. Hij kon zijn tijd wel beter besteedden dan het verdoen aan iemand die een beetje zonlicht niet kon handelen. De conclusie dat ze geen Novaan was had hij daarom al snel getrokken. Dat kon gewoon niet. Echt niet. Als dat wel zo was vrat hij zijn linkerschoen op, maar hij kon zich ook niet voorstellen dat ze afkomstig was van Shadra. Anders had hij haar probleem wel kunnen begrijpen.
Een glimlach die overeen kwam met de zijne - niet gemeend en nep, maar met extra toegevoegde suikers - verscheen op haar 'perfecte' gezicht nadat ze was uitgesproken. Zoekend bekeek ze haar omgeving, om vervolgens de armen over elkaar heen te slaan en weer een zucht te laten horen. Hyōka trok een witte wenkbrauw op toen de jonge dame haar armen dramatisch in de lucht gooide en tot het besluit kwam maar een hand boven de ogen te zetten. Niet precies wat hij had bedoeld in de eerste instantie, maar als ze wel zijn voorstel had opgevolgd, zou ze nu als een blinde kip rondwandelen. Wilde ze schade aan haar ego voorkomen, was het maar goed ook dat ze dat niet had gedaan. Haar volgende woorden had ze echter beter kunnen kiezen.
"Laatste keer dat ik keek, heb ik geen sollicitatie gedaan voor persoonlijke slaaf," luidde zijn antwoord, zijn woorden kalm gesproken, maar zo koud als ijs. "Noch ben ik van plan daar verandering in te brengen. Ik stel voor dat je wat meer lichaamsbeweging opzoekt en gaat werken aan je conditie, beginnend met de reis naar de achtste etage." Vertaling: kom van je peperdure luie reet voor de verandering en ga die zonnebril zelf halen. Ja, dit soort mensen konden echt het bloed onder zijn nagels vandaan halen, maar ondanks dat behield hij toch zijn kalmte. Voor nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alice
.
.
Alice

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Freedje
Posts : 126
Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light x Water
Klas: 6th
Partner: I'm not in for the real deal, but we can always play a game if you like?

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where are my sunglasses?! [&Hyōka]   Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Icon_minitimeza aug 29 2015, 12:17

Alice zag al aan de gezicht van de jongen dat het haar niet ging lukken om hem naar haar etage te krijgen, wat haar bijna weer een dramatische zucht ontlokte. Bijna. Ze wist dat ze verschrikkelijk aan het overdrijven was, maar ze hoopte wel dat ze het bloed onder zijn nagels vandaan haalde. Ze wilde geen vrienden krijgen hier. Ze wilde weg. Ze wilde… tja, wat wilde ze eigenlijk? Het kon haar niks schelen dat ze goed kon omgaan met haar magie en dat ze meerdere lessen zou moeten volgen om ‘beter’ te worden. Daar had geen zin in, dus was ze ook niet van plan om zich daaraan te wagen. Natuurlijk volgde ze wel lessen, maar het was niet dat ze echt haar best ging doen om de leerstof te onthouden of zo. Dan zat ze hier maar voor eeuwig vast. Het was niet dat ze hierna iets beters had te doen. Of ze moest heel gauw een goede baan vinden natuurlijk. Gepikeerd keek ze de jongen aan toen deze weer begon te praten. Zoals ze al had voorspeld, had hij geen zin om haar zonnebril te gaan halen. Jammer. ‘Ik zou je echt heel goed verzorgen als je mijn persoonlijke slaaf was hoor,’ zei ze en ondanks dat haar toon vrolijk klonk, keken haar ogen hem kil aan. Ze sloeg haar haren uit haar gezicht en zuchtte. Soms vond ze het best irritant dat ze zo lang waren, maar ze had nu eerlijk gezegd ook geen zin om ze korter te laten knippen. Haar paarse ogen schoten weer naar hem toe toen hij verder sprak. ‘Ik weet niet of je goed naar me hebt gekeken, maar ik ben best slank. Dat krijg je niet zomaar. Ik doe genoeg aan mijn lichaamsconditie, alleen niet vandaag,’ zei ze doodleuk. Wat ook de reden is dat jij mijn zonnebril gaat halen dacht ze er achteraan. En snel een beetje. Ze was echter niet te gestoord om dat uit te spreken. Dan zou hij haar waarschijnlijk vermoorden. En hoewel ze zich prima kon verweren, wist ze ook wel dat er grenzen waren. Soms mocht je je gedachten wel zeggen, maar soms was het beter om gewoon even te zwijgen. ‘Fine, maar ik dood ga van de hitte, is het jouw schuld,’ zei ze dramatisch. Ze besloot om onder een grote boom te gaan zitten dat tenminste wat schaduw had. Ze liep naar de boom toe, draaide zich om en liet haar rug tegen het schors naar beneden glijden. Het voelde goed om het schors even in haar rug te voelen drukken. Ze voelde dat er kleine schrammetjes ontstonden, maar het kon haar niks schelen. Ze keek de jongen aan en wist even niet wat ze tegen hem moest zeggen. ‘Dus…’ Ze kon het idee dat hij haar zonnebril ging halen wel vergeten, dat had hij duidelijk genoeg voor haar gemaakt. ‘Het is warm, hè?’ vroeg ze aan gebrek voor een betere vraag. Ja zeg. Als hij een interessanter gesprek wilde hebben, moest hij er maar moeite voor doen. Ze ging niet alles voor hem doen. Dat ze akkoord was gegaan met zijn antwoord om haar zonnebril niet te halen was al een hele prestatie!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA PROFILE
Where are my sunglasses?! [&Hyōka] UTL8oxA MAGICIAN

Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Where are my sunglasses?! [&Hyōka]   Where are my sunglasses?! [&Hyōka] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Where are my sunglasses?! [&Hyōka]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Hyōka Izukai

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Grass Field-