PortalIndexThe welcome visit [ Eres ] HpD5UwnThe welcome visit [ Eres ] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 The welcome visit [ Eres ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimedi dec 16 2014, 23:39



Het was buiten sterk aan het afkoelen. Iedere dag merkte je langzaam het naderen van de winter, en dat betekende voor StarShine dat de witte deken die het jaarlijks kreeg ongetwijfeld nog een keer terug zou komen. En steeds dichterbij kwam. Aageth stond ieder dag al vol enthausiasme voor het raam. Zijn neus gedrukt tegen het glas waardoor zijn adem een wazige vlek maakte op het glazen oppervlakte. Norwood glimlachte dan, terwijl hij de boterhammen aan het smeren was voor zijn zoon. ‘Het sneeuwt nog niet, Aageth,’  waren zijn woorden dan weer. Een teleurgesteld geluidje kwam van Aageth en hij liep naar Norwood en vroeg wanneer het dan wel ging sneeuwen. ‘Dat kan ik niet zeggen,’  sprak zijn stem grinnikend. ‘Aaawh,’ sprak Aageth. Norwood tilde zijn zoon op en zette hem op de rand van het aanrecht. Hij pakte het bord op en gaf het aan hem. ‘Eet maar op. Je moet er nog van groeien,’ sprak hij kalm. Aageth zijn terleurstelling was direct verdwenen als sneeuw voor de zon en nam gelijk een hap uit de boterham met kaas belegd. Norwood legde zijn hand even op de kruin van zijn zoon en glimlachte kalm. Het was een zondag ochtend en Norwood had rustig een kan met koffie gezet. Het was een rustige dag met een boek, Aageth die rondrende en zichzelf wist te vermaken. Heerlijk bij de openhaard. Norwood verwachtte ook niet gek veel bezoek. Rustig nam Norwood een hap van zijn boterham en at zijn ontbijt rustig op. Half geeuwend liep hij naar de badkamer om zich daar op te frissen. Aageth was ondertussen druk bezig met het vouwen op de bank terwijl de deur rustig open ging en een zwarte uil binnen kwam gevlogen. Deze nam plaats op zijn aangewezen standaard en begon zijn veren te ordenen. Norwood was inmiddels in de douche, maar de deur bleef op een kier staan. Zoals gebruikelijk was Norwood rustig aan het zingen met zijn warme stem in de douche waardoor hij niet exact doorhad wat er gebeurde in de woonkamer. De deur die op een kier stond werd namelijk verder open geduwd. Een klein meisje met blond haar liep een oudere versie van haar voor. Aageth keek op van zijn vouwen en glimlachte toen vriendelijk naar Elune. Hij zwaaide naar haar en duwde zich van de bank af. Hij legde zijn vouwblaadjes netjes neer op de tafel en liep naar haar toe. ‘Papa, zit in de douche,’ sprak hij kalm en keek toen op naar Eres. ‘Hij heeft dat zwarte prut gezet in de keuken. Ik weet niet meer hoe het heet...’ sprak hij terwijl hij naar het keukenblok huppelde. Hij wees naar de koffiepot. ‘Als je wilt mag je dat wel pakken,’ sprak hij zo gul en openhartig hij was. ‘Als papa in de douche zit, duurt het altijd wel even voor hij er weer uit komt,’ sprak Aageth grinnikend.
Norwood zong rustig door, had amper iets door van wat er afspeelde. Hij verwachtte namelijk geen bezoek. Rustig draaide hij de kraan dicht terwijl hij neuriend naar zijn slaapkamer ging. Hij trok de kast open en haalde er een zwarte spijkerbroek vandaan en hees zichzelf er in. Hij had laatst nog een witte blouse gewassen, echter hing die op het balkon. Norwood liep met enkel zijn broek en spijkerbroek aan richting de deur en opende deze. Hij veegde zijn haren droog en keek verbaasd op toen hij Eres zag zitten met koffie, of thee als ze dat zelf had gekozen en Aageth met Elune een gesprek aan het aanknopen was. Zijn verbazing ging al snel over in een warme glimlach naar Eres en de kinderen op de bank. ‘Excuses, ik had op dit tijdstip nog niet echt bezoek verwacht,’ zei Norwood met een een kalme toon. ‘Ik trek snel een shirt aan,’ sprak hij toen en keek naar het balkon. Laat die blouse maar voor wat het was, hij liep direct terug naar de slaapkamer en trok een simpel shirt er over aan. Het was een groen shirt met een lichtgroenere bloem er op. Gepositioneerd boven de heup. Norwood liep daarna de woonkamer in. ‘Papa! Wil je ook dat zwarte prut?’ sprak Aageth. Norwood grinnikte. ‘Ja, ik lust wel wat koffie,’ sprak hij kalm. Hij keek naar Eres. ‘Hopelijk heb je het zelf ingeschonken. Ik laat hem nog niet toe om met hete koffie rond te lopen,’ sprak hij kalm. Eres kennende was ze zo bedachtzaam, maar Norwood wilde geen risico’s nemen met een jong kereltje als Aageth. ‘Ik mocht het alleen niet inschenken van Eres,’ sprak Aageth met opgeblazen wangetjes. Norwood liep naar Aageth en legde zijn hand op de schouder. ‘Dan mag jij naar de koelkast lopen en daar iets lekkers voor onze gasten uit halen,’ sprak Norwood en Aageth kwam gelijk in actie om naar de keuken te lopen. Norwood glimlachte naar Eres. ‘Leuk dat je langskomt. Ik zie dat Elune ook weer hersteld is van haar griepje,’ sprak Norwood toen kalm en glimlachte vriendelijk naar Elune.
831 woorden | Gereserveerd voor Eres
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimewo jan 28 2015, 11:26

Elune wiebelde ongeduldig met haar benen terwijl Eres haar best deed om haar dochters haar te borstelen. 'Elune, als je zo blijft wiebelen duurt het alleen maar langer,' mompelde Eres met opeen geklemde kaken om de elastiekjes niet te laten vallen. Ze wist uiteindelijk een redelijk rechte scheiding en Elune's haar te krijgen en maakte twee lage staartjes. 'Mag ik nu dan eindelijk opstaan?' vroeg het meisje dramatisch. 'Alleen als je je schoenen aan gaat trekken,' lachte Eres terug. Met een behendige sprong stond Elune weer op de grond. Ze rende naar haar kamer waar hij kleine glimmende, zwarte schoentjes stonden met een kleine hak eronder. Ze stapte erin en maakte de bandjes vast in het kleine gespje. Eres stond al bij de deur op haar te wachten. Toen Elune aangehuppeld kwam opende ze de deur. Ook op de gang bleef het meisje voor haar uit huppelen. Het rokje van haar jurk zwierde mee met elke stap. Voor de deur van Norwoods vertrekken bleef ze staan. Als een echte kleine dame streek ze eerst de plooien in haar rok glad en klopte daarna op de deur. Deze bleek al open te zijn dus duwde ze ertegen aan om hem verder te openen. Bij binnenkomst zag Eres Norwood nergens staan, maar Aageth was er wel. Zijn vader stond onder de douche zei hij. Ze had het water inderdaad horen stromen en nu hoorde ze hem ook zingen. Maar het geluid was nog niet echt tot haar doorgedrongen. Ondertussen stelde Aageth haar ervan op de hoogte dat zijn vader ''zwarte prut'' had klaargemaakt. Ze keek naar de keuken en glimlachte toen ze zag dat hij de koffiepot bedoelde. 'Dank je Aageth,' glimlachte ze naar hem terwijl ze naar de pot toeliep Ze zette twee kopjes op het aanrecht. Maar bedacht zich toen dat de koffie misschien al koud was als Norwood uit de douche zou komen dus schonk ze alleen haar eigen kopje vol. Elune was ondertussen op de bank gaan zitten en Eres nam plaats naast haar. Ze zat nog maar net toen de deur van Norwoods kamer open ging en hij daar shirtloos en lichtelijk verbaasd haar aankeek. Eres glimlachte even naar hem maar durfde haar ogen niet van zijn gezicht af te wenden. Ze had niet verwacht hem half aangekleed tegen het lijf te lopen. Ze schudde enkel haar hoofd toen hij haar vroeg of ze Aageth had laten inschenken. Dat liet ze Elune ook nog niet toe. 'Ja, ze is goed hersteld. Ik heb haar een paar dagen naar een vriendinnetje op Gren gestuurd om even bij te komen. Zodra ze terug was zeurde ze me de oren van het hoofd dat ze graag weer even naar Aageth wilde,' vertelde Eres de reden van haar bezoek.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimewo jan 28 2015, 15:06


Norwood had inderdaad geen bezoek verwacht en glimlachte kalm naa Eres. Terwijl hij met zijn handdoek nog zijn nek droog veegde bestudeerde hij snel de omgeving. Hij gaf Aageth de opdracht iets lekkers uit de koelkast te halen, wetend dat Aageth wist waar hij op doelde. Norwood draaide zich terug naar zijn kamer en trok een gemakkelijk shirt aan en een stel schoenen. Vluchtig kamde hij zijn haren, om er wat verzorgder uit te zien. Aageth was inmiddels al richting het keukenblok gewandeld, toen Norwood ook aan kwam zetten in de woonkamer. Met kalme passen liep hij richting Aageth en hij luisterde naar Eres haar woorden. Hij grinnikte enkel als reactie en zakte door zijn knieën en hielp Aageth de ronde houten plaat op het aanrecht te zetten. ‘Aageth heeft me ook wat van het hoofd afgezeurd, de laatste tijd tenminste,’ sprak Norwood kalm. ‘De bijlessen blijven maar aanslepen, ik had amper tijd om met hem nog even langs te komen,’ verklaarde Norwood die vier gelijke punten van de appeltaart afsneed. Norwood legde ze voorzichtig op het bordje en spoot er wat slagroom netjes naast. ‘Hier breng dat maar eens naar onze gasten,’ sprak hij tegen Aageth. Aageth pakte het eerste bordje en zette deze netjes neer voor Eres. ‘Zelfgemaakt!’ sprak hij trots tegen Eres. Hij liep toen snel terug en bracht ook voor Elune een stukje appeltaart mee. Norwood had inmiddels zelf koffie ingeschonken en liep vervolgens naar de eettafel om een stoel bij te schuiven. Rustig nam Norwood plaats op een van de stoelen en zette zijn koffie op de glazen plaat van de salontafel. Hij was aangenaam verrast met dit bezoek en met een glimlach keek hij richting Elune. Aageth kwam met de laatste twee aanlopen en zette deze voorzichtig neer bij hem en Norwood. Norwood knikte naar Aageth en zette zijn appeltaart neer. Voorzichtig stond hij op en keek naar de twee kids. ‘Jullie willen ongetwijfeld ook wat te drinken,’ sprak Norwood en stond rustig op. Hij liep naar de koelkast en haalde daar een verse vruchtensap uit. Norwood haalde het folie van de kan af en schonk twee glazen vol. Hij liep vervolgens naar de tafel en Aageth keek nieuwsgierig naar het drankje. ‘Wat is dat, pap?’ sprak hij. ‘Ik heb het voor elkaar gekregen een voorraadje verse vruchten mee te nemen van Gren, toen Ronodan me onverwachts meesleurde. Probeer maar,’ sprak hij. Aageth dronk rustig een slokje van het sapje en glimlachte. ‘Het is lekker!’ sprak hij. Norwood wist dat het een vrij zoet drankje was door de vruchten die er in zaten. Daarnaast zaten er veel vitamines in die jonge kinderen nodig hadden. Het leek dus meer op een gezond frisdrankje zonder prik. Norwood glimlachte en keek toen naar Eres en Elune. ‘Ik had gehoord dat je een nieuwe stagiaire had?’ sprak Norwood glimlachend om het gesprek verder aan te knopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimedo maa 19 2015, 17:40

Ze had zeker niet verwacht een halfnaakte Norwood tegen het lijf te lopen. Haar eerste reactie was dan ook om haar blik af te wenden. Misschien waren ze ooit getrouwd geweest, qua uiterlijk zag hij er in elk geval nog steeds goed uit, het was niet beleefd om te staren en daarnaast was het ook nog eens een slecht voorbeeld voor Elune. Al zou het haar waarschijnlijk niet eens zijn opgevallen. Haar aandacht was namelijk bij het ''lekkers'' waar Aageth het over had. Een kind hé. Suiker, gebak en ijs waren fantastische aandacht trekkers. 'Het is zeker druk de laatste tijd. Ik kan niet wachten op de eerstvolgende vakantie. Al zal ik die waarschijnlijk spenderen met het nakijken van schoolwerk,' verzuchtte Eres. Ze hield wel van kinderen, echt waar. Maar soms was zij ook toe aan een pauze.
Ze nam het bord met het puntje taart van Aageth in ontvangst en glimlachte hem vriendelijk toe. Ze was het kereltje steeds meer gaan mogen sinds ze hem in de lerarenkamer ontmoet had. 'Dan zal hij vast extra lekker zijn,' zei ze hem toen hij vertelde dat hij de taart zelf gemaakt had. Elune was te druk bezig met eten om er ook maar iets van op te merken. Maar de blik van haar moeder met subtiel opgetrokken wenkbrauw zei genoeg. Ze slikte de hap door en veegde de kruimels van haar mond. 'Hij is echt super lekker,' zei ze tegen Aageth waarna haar vork alweer in haar mond verdween met de volgende hap. Haast onmerkbaar rolde Eres met haar ogen. Maar haar mondhoeken waren omhoog getrokken tot een kleine glimlach. Haar aandacht ging terug naar Norwood toen hij met sapjes voor de kinderen kwam. Haar vork bleef even hangen in de lucht toen hij het over Ronodan had. Ze kende de man niet. Ze had hem enkel soms door de gangen zien lopen. Iets aan hem joeg haar de stuipen op het lijf. Een ongenode rilling die de lijn van haar ruggengraat volgde was het resultaat. 'Wees maar voorzichtig in zijn buurt,' was het enige wat ze zei. Ze pakte haar mok met koffie weer op en nam nog een slokje. Haar stemming klaarde zichtbaar op toen Norwood over haar nieuwe stagiaire begon. 'Dat klopt. Kath heet ze. Ik heb haar tussen de lessen door nog niet heel veel gesproken. Maar ze lijkt me een enthousiaste meid met aanleg voor muziek,' grijnsde Eres. Ze vond het toch fijner als een stagiaire passie voor het vak toonde. Ze had het nooit hardop gezegd maar ze miste die passie toch wel in haar vorige stagiair. Dat maakte de samenwerking ook bedrukkend vond ze. 'Weet je al of jij binnenkort een nieuwe stagiair kan verwachten?' vroeg Eres vervolgens nieuwsgierig.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimedo maa 19 2015, 21:50

The welcome visit [ Eres ] 1727

Norwood had gezien dat Eres haar blik had afgewend, maar hij had het eerlijk gezegd wel verwacht. Veel tijd om te staren was haar ook niet gegund omdat Norwood uit goed fatsoen zichzelf wel even ging aankleden. Aageth had al verklapt dat hij iets lekkers in de koelkast had staan en Norwood glimlachte kalm o pde woorden van Eres. ‘Vertel mij wat, ik heb ook nog zat nakijkwerk te verrichten,’ sprak hij grinnikend tegen Eres. ‘Ach, dat hoort bij het bestaan van een docent,’ sprak hij en rekte een arm wat de lucht in. Terwijl hij richting het koffiezetapparat liep en daar zichzelf wat van het zwarte prut inschonk. Norwood liep daarna naar de bank en zeeg er rustig op neer naast Eres. Hij zag dat Aageth de gasten en hem al geholpen had en hij woelde het jongetje dat in de luxe fauteuil zat even door zijn haren dat lachend hem wegduwde. ‘Goed bezig, mijn zoon,’ sprak hij grinnikend en glimlachte. Op dat moment keek Elune op en vertelde dat het lekker was. Aageth keek blozend weg en grinnikte even ongemakkelijk. ‘Ik heb wel wat hulp gehad hoor,’ sprak hij eerlijk. Norwood boog voorover en legde een vinger tegen zijn eigen lippen. ‘Ssst, dat was ons geheimpje. Dat moet je niet zeggen,’ sprak hij fluisterend zodat Eres en Elune het ook konde horen. Norwood glimlachte toen Aageth een brede glimlach op zette en toch even moest melden dat hij het meeste had gedaan. ‘Zo wil ik het horen,’ sprak Norwood grinnikend. Norwood zijn blik gleed toen naar Elune. ‘En hoe is het met je egeltje?’ sprak hij toen vragend. ‘De winter begint langzaam zijn uittrede te maken, wordt hij al wat actiever?’ waren vriendelijke vragen naar haar gericht. Norwood keek toen even opzij naar Eres en schonk haar een warme glimlach. Hij vond het heerlijk die jonge kinderen, ze waren zo vol onschuld en levenslust. Het was iets fragiels wat je als volwassene niet eens meer kon inbeelden dat je het nog had. Norwood gaf daarom niet voor niets les op deze school. De voldoending kinderen iets te leren was zo groot, veel groter dan de archeologie waar stoffige dingen werden opgegraven uit stoffige bedoelingen. Norwood wachtte geduldig op Elune’s reactie en knikte er op. Aageth keek ineens op en zette zijn bordje neer. ‘Pap! Mag ik Chamo laten zien?’ sprak hij toen opgewekt. ‘Ja, tuurlijk. Waarom niet?’ sprak hij toen. Hij was nog maar half uitgesproken of het kind was al zijn slaapkamer ingestormd. Hij kwam terug met een vierkantige plastic terrarium dat drie keer de inhoud van een fikse schoendoos had. Er in waren verschillende tropisch uitziende planten en een grote gebogen tak te vinden. Hij zette hem trots op de tafel en glimlachte kalm. ‘Dit is Chamo!’ sprak hij opgewekt tegen Elune. ‘Alleen is hij wat verlegen, je moet hem goed zoeken,’ sprak hij lachend. Chamo was namelijk niets meer dan een panterkameleon die zich van origine op Gren bevond. Deze doerakker kon zich het beste camoufleren in de intergalactische soortenlijst van dit soort type dieren. Hij was daarom ook vrij lastig te vinden in zo’n kleine ruimte. Laat staan in het wild. Norwood glimlachte kalm en keek naar Eres, liet de twee kinderen in hun zoektocht naar Chamo even voor wat ze waren. ‘Ik heb niets gehoord over een komende stagiaire, helaas. De stagiaires zijn ook niet echt in trek momenteel, ik hoorde laatst dat we er maar vier hadden,’ sprak hij kalm. ‘Goed om te horen dat ze zo gemotiveerd is, zelf vind ik het ook prettiger als iemand het doet met zin,’ sprak hij en nam een hapje van de taart gevolgd door een warme slok koffie. ‘Heb je nog veel met de gitaar gespeeld?’ besloot Norwood door te gaan op het onderwerp muziek en keek haar glimlachend aan terwijl hij rustig een hap van zijn taart in zijn mond stopte met het bijgelegen vorkje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimedo apr 23 2015, 08:53

Het was een vertederende aanblik om Aageth zo rond te zien lopen. Zorgvuldig de bordjes dragen, erop gefocust dat ze niet zouden vallen. Hij werd al een hele kerel. Toen het jongetje zich weer had omgedraaid om terug naar zijn vader te lopen verscheen er een soort moederlijke glimlach om Eres' lippen. Hij vervaagde weer toen Norwood en Aageth bij hen kwamen zitten. Het was lief om te zien hoe hij met zijn zoon omging. Hoe goed hij het deed. De jongen moest zo vroeg al een moeder missen. Ze had veel respect voor Norwood om dit feit. Elune keek op van haar bord waar de taart al bijna van verdwenen was toen ze haar naam hoorde. Ze knikte enthousiast en veegde de kruimels van haar mond terwijl ze een grote hap doorslikte. 'Amira heeft mama de hele nacht wakker gehouden met haar geschuifel door het huis. Ze heeft een plantenpot omgegooid,' grijnsde ze. 'Ze is inderdaad erg actief,' beaamde Eres met minder vrolijkheid dan haar dochter gedaan had. Ze prikte weer een klein hapje aan haar eigen vork en stak het in haar mond. Ineens was Aageth opgesprongen en voordat Eres het echt doorhad de kamer uit verdwenen. 'Mama, was is een chamo?' hoorde ze Elune naast zich vragen. 'Weet ik niet schat. Vraag zo maar aan Aageth,' glimlachte Eres haar dochter toe. Niet veel later kwam het jongetje terug met een terrarium. Elune's enthousiaste blik veranderde in een diepe frons. 'Die plastic bak?' vroeg ze een beetje teleurgesteld. Het had zo spannend geklonken. Pas toen Aageth zei dat er wat in die bak zat sprong Elune op van de stoel en drukte haar neus zowat tegen het terrarium aan. 'Aageth, ik zie hem niet,' zei ze na een tijdje. 'Zit hij er eigenlijk wel in?' vroeg ze hem daarna verwijtend. Hij zou toch geen flauwe grap met haar uithalen, of wel?
Eres had haar aandacht inmiddels op Norwood gevestigd waar ze een gesprek mee begon over haar nieuwe stagiaire. Ze knikte even bevestigend op zijn woorden. Het was jammer dat er weinig stagiaires waren. Misschien binnenkort weer eens. Ze hoopte het. Behalve lesgeven aan kinderen, was een stagiaire toch ook een hele ervaring. Het was anders. Je moest niet vaardigheden leren. Je moest iemand leren hoe ze die vaardigheid aan anderen konden leren. De ervaring die ze hier opdeden zou uiteindelijk voor een deel uitmaken of ze later zelf een goede docent zouden worden. Eres was altijd graag een mentor voor stagiaires om die reden. Ze schudde haar hoofd op Norwoods volgende vraag. 'De gitaar is nooit echt een instrument voor mij geweest. Harp, viool en piano. Die gebruik ik het meeste in de lessen. Ik zou leerlingen ook graag op andere instrumenten laten spelen. Maar deze voldoen beter om de basis te leren. Nog een reden waarom ik zo blij ben met Katherine. Ze speelt beter gitaar dan ik ooit gedaan heb,' glimlachte ze. 'Zing je nog steeds in je band?' vroeg ze zelf daarna. Het stond haar nog vagelijk bij dat hij het ooit genoemd had.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimedo mei 07 2015, 12:26

Norwood had Aageth goed op weten te voeden als het om gastvrijheid ging. Hij was echter nog jong, de puber tijd kon nog veel veranderen aan het ventje. Hopelijk in goede zin. Norwood liep rustig de woonkamer gekleed in en kwam bij hun zitten. De reactie van Elune was dolenthausiast. Dat heb je met egeltjes, dat waren typische nachtdieren. De reactie van Eres deden Norwood grinniken. ‘Deze jongen kon er ook wat van,’ sprak hij en woelde doorde haren van Aageth. Aageth begon tactisch over zijn Chamo. Norwood keek het jongetje nog na toen hij wegrende en richtte zijn aandacht toen weer op Eres. Norwood was het in dat opzicht eens met Eres. Je kon een hele ervaring rijker zijn als je stagiaires moest begeleiden. Norwood stelde vervolgens zijn vraag over de gitaar en kon zichzelf wel op het voorhoofd slaan vlak na hij het had gezegd. ‘Ja, mijn excuses,’ sprak Norwood. ‘Ik wist donders goed dat je viool speelde, maar iets in mijn hoofd verwarde het met gitaar,’ waren zijn worden grinnikend. ‘Dat heb je wel eens,’ sprak hij verder. Hij keek haar aan en schudde zijn hoofd. ‘De band is al tijden niet meer bij elkaar, we zijn wel eens een keer bijeen gekomen voor de gezelligheid, maar iedereen heeft zo zijn verplichtingen,’ sprak Norwood met een kalme ondertoon. ‘En de laatste tijd heb ik niet zo’n ruime agenda om nog echt met mijn gitaar en pen te gaan schrijven,’ sprak hij verzuchtend. Hij hoefde niet te vertellen dat de nachtmerries die hij had steeds meer hun tol begonnen te eisen op zijn dagelijks leven. Het was alsof ze hem iets duidelijk wilde maken, hem wilde waarschuwen.

Aageth zette het terrarium triomfantelijk neer en grinnikte tevreden. Hij zei dat ze goed moest zoeken, omdat hij goed kon verstoppen. Het was misschien een flauw grapje dat hij uithaalde, want hij zat er inderdaad niet in. De panterkameleon had zich op zijn arm genesteld, maar kon praktisch transparant worden van kleur. Het enige wat je zag was een licht vervormde achtergrond waar het tegenaan stond. ‘Misschien zit hij daar,’ wees Aageth met zijn arm waar de panter op zat naar een hoek tussen hem en Elune in. Elune zou ongetwijfeld haar hoofd draaien naar hem. De panterkameleon reageerde er op in en maakte zichzelf zichtbaar, waardoor hij met Elune praktisch oog in oog stond. Aageth glimlachte en trok zijn arm wat terug zodat Elune niet gelijk zou schrikken. De kameleon kroop rustig over de arm naar boven, om zijn weg naar Aageth’s schouder te banen. ‘Dit is Chamo, de panterkameleon,’ sprak hij glimlachend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Eres
...
...
Miss Eres

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Linima
Posts : 3443
Points : 83
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Licht en Duisternis
Klas:
Partner: I remember the sun, always warm on my back. Somehow, it feels colder now.

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimevr jun 26 2015, 23:34

Eres glimlachte flauwtjes op Norwoods woorden over Aageth. Kinderen konden soms ook erg actief zijn ja. Elune was daar soms het levendige bewijs van. Aageth was ondertussen weggerend om Chamo te halen en Eres richtte zich op Norwood om hun gesprek over stagiaires te vervolgen. Haar flauwe glimlach van eerder werd iets breder. 'Het is ook een erg mooi instrument,' grinnikte ze zachtjes. Zelf vroeg ze hem naar zijn band. Haar glimlach was verdwenen en ze knikte begrijpelijk. 'Dat, dat kan ik begrijpen,' beaamde ze.
Dat was het moment dat Aageth terug kwam met een klein terrarium. Elune had meteen haar neus tegen het glas gedrukt om deze beroemde ''Chamo'' dan wel eens met eigen ogen te zien. Maar tot haar grote frustratie kon ze hem niet vinden. Na een tijdje vroeg ze Aageth wantrouwend of Chamo wel in het terrarium zat. Toen Aageth wees met zijn arm volgde Elune's blik hem meteen. Ze slaakte een klein gilletje toen de kameleon ineens zichtbaar werd. Maar daarna keek ze met hernieuwde interesse naar het dier. 'Mama, mama, zie je dat?' vroeg ze fluisterend om hem niet wakker te maken. Eres keek glimlachend naar de twee kinderen. Maar op dat moment greep Elune met een hand naar haar hoofd. Eres' glimlach werd van haar gezicht gevaagd. Ze reikte uit naar de andere hand van haar dochter en trok haar zachtjes dichterbij. 'Wat is er lieverd, waar heb je pijn?' vroeg ze zacht. Maar Elune reageerde niet. Eres draaide het meisje naar zich toe. 'Knipper eens een paar keer langzaam voor me schatje,' vroeg ze daarna. Ze probeerde de bezorgdheid in haar stem te maskeren met vriendelijkheid. Elune deed wat haar gevraagd werd. Elke keer dat ze haar ogen opende hadden haar irissen een andere kleur. Groen, blauw, felgeel en uiteindelijk zilvergrijs. Eres trok het meisje tegen zich aan. 'Mama, ik heb hoofdpijn,' mompelde ze zachtjes. 'Weet ik lieverd. Kom je moet even gaan liggen,' zei ze zachtjes. Haar blik ging naar Norwood en Aageth. 'Sorry, ik moet Elune naar bed brengen. Ze voelt zich niet zo lekker,' probeerde ze met een geforceerde glimlach te zeggen alsof het niets ernstigs was.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://staracademy.forumtwilight.com
Master Norwood

Master Norwood

The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitimedi jul 14 2015, 21:38

Norwood glimlachte kalm over de woorden van Eres toen ze was gestopt met glimlachen. ‘Geen zorgen, ik heb nog steeds goed contact met ze,’ sprak hij kalm. ‘Alleen niet meer dagelijks als destijds,’ sprak hij grinnikend. ‘Ieder heeft zijn eigen ding, Eres, wegen lopen hun eigen richting, eigen weg,’ waren zijn woorden. ‘Wij zijn het levende voorbeeld daarvan,’ spraken zijn woorden kalm toen hij van zijn koffie dronk. Hij besefte dat dat misschien niet de beste woorden konden zijn en besloot hij zijn reactie te geven op haar vraag. ‘En hoe zit het met jou muzikale groep, ik had begrepen dat je voor je hier kwam met een groep optrok,’ spraken zijn woorden, inhakend op hetzelfde onderwerp. Norwood nam nog een slok en deed verzuchtend zijn bril af van zijn gezicht en merkte dat Eres werd geroepen door Elune. Aageth met zijn plagende humor soms, hij had haar niet zo moeten laten schrikken. Ware het niet dat Norwood zijn bril af had gedaan dat de situatie ineens helder was gedraaid. Norwood zijn ogen keken naar Elune die naar haar hoofd greep. Aageth was dol enthausiast over Chamo, maar de serieuze sitautie was voor een kind als hem misschien niet te bevatten, hij begreep dat er iets mis was. Hij zette Chamo die wat tegenwerkte in zijn terrarium en deed hem dicht. Hij liet het staan en keek onophoudelijk naar Elune met een blik die boekdelen sprak. Norwood had intussen aandachtig gekeken, de glimlach van Eres was weg, haar mondhoeken leken te trillen onder het gemaskeerde vrolijkheid. Al kon dit natuurlijk zijn eigen invulling zijn doordat hij lichtelijk doorkreeg dat er iets mis was. Zijn blik schoot naar de ogen van Elune die steeds een andere kleur hadden. Zijn ogen vernauwde zich. Nu besefte Norwood dat hij wat langer keek en hervatte zijn schoonmaken en deed zijn bril op. Norwood stond gelijk op en knikte begrijpend terwijl hij zijn bril snel opzette. Hij liep Eres voor richting de deur en wachtte geduldig bij de deur. Echter was Aageth die iets onverwachts deed. Het jongetje rende richting het pad dat Eres moest nemen en blokkeerde het met een star gezicht. Het was een serieuze blik die het kindje droeg, alsof zijn bezorgdheid er niet om loog. ‘Beloof....’ sprak zijn stem tegen Eres. ‘Beloof me een ding...’ hervatte hij en zijn waterige ogen en trillerige mond. ‘Beloof me dat het goed komt met haar...’ sprak Aageth. Norwood had aanstalten gemaakt om zijn zoon opzij te helpen maar hield abrupt halt halverwege toen Aageth de laatste woorden sprak. Norwood zijn blik gleed naar Eres en hij knikte haar toe dat ze gewoon kon gaan. Norwood pakte de schouder van zijn zoon en trok hem tegen hem aan. ‘Het komt goed,’ sprak Norwood zacht tegen Aageth. Al wist Norwood het net zo min wat er gaande was met Elune. ‘Ik wil het...’ Aageth wilde tegenstribbelen omdat hij het van Elune’s moeder zelf wilde horen. ‘Aageth....’ sprak Norwoods stem streng. Het jongetje keek op en merkte dat als hij nu nog zou mopperen over de situatie dat hij grenzen aan het opzoeken was. Aageth liep naar Elune en legde zijn hand vluchtig op haar schouder. ‘Beterschap,’ sprak hij zacht en rende toen naar het terrarium en bracht hem weg. Hij zette hem weer op zijn kamer en draaide zich in een ferme ruk om en rende terug om Elune na te kijken. Norwood keek naar Eres en zweeg even, niet goed wetend wat hij moest doen of zeggen. Hij liep naar de deur en opende deze rustig. ‘Ik zal later vandaag nog een keer langs komen om te vragen hoe het met haar gaat,’ sprak hij kalm en keek naar Aageth die inmiddels naar Norwood was gerend en zich tegen zijn bovenbeen aan duwde. Norwood legde zijn hand op de kruin van zijn zoons hoofd. ‘Het komt goed, Aageth,’ sprak hij kalm en sloot rustig de deur nadat Eres was vertrokken. ‘Hoe weet je dat, Pap?’ sprak hij kalm en Norwood zakte op zijn knieën en keek zijn zoon aan. Hij zuchtte even en trok zijn zoon in een stevige omhelzing. ‘Ik weet het niet,’ sprak hij de waarheid en trok hem naar zich toe. ‘Het is afwachten, haar moeder leek deze situatie eerder gezien te hebben en Elune is er nog steeds, het zal niet zo gevaarlijk zijn,’ sprak Norwood. Terwijl Aageth zijn tranen de bovenmouw van zijn vader licht nat maakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA PROFILE
The welcome visit [ Eres ] UTL8oxA MAGICIAN

The welcome visit [ Eres ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The welcome visit [ Eres ]   The welcome visit [ Eres ] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

The welcome visit [ Eres ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Just a visit
» Just came for a visit.
» Paying A Visit~
» Uncertain visit
» unexpted visit

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Floors :: Teacher's Floor :: The Lignum Conservatory-