PortalIndex...and when he arrives, will he be welcomed... HpD5Uwn...and when he arrives, will he be welcomed... 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 ...and when he arrives, will he be welcomed...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Augustin
.
.
Augustin

...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Simion
Posts : 10
...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic:
Klas: Eerste
Partner:

...and when he arrives, will he be welcomed... Empty
BerichtOnderwerp: ...and when he arrives, will he be welcomed...   ...and when he arrives, will he be welcomed... Icon_minitimema jul 28 2014, 20:23

Een eentonige mantel van duisternis verspreide zich boven het dorp. Alle kleuren met zich mee aan het opzuigen. Hoe meer de middernacht naderde, hoe donkerder het werd. Met het verdwijnen van alle kleuren, leek alsof het leven ook zich terugtrok en schuil hield. Elk levend organisme of wezen was aan zijn lot overgelaten tot de opkomst van de zon. Dan keerde het leven met volle kracht terug en verdreef de duisternis weg.
Boven het dorp heerste een naar gevoel. Geen enkel zomerwind of regen zou de benauwde druk kunnen verdreven. Nee, dit was niet een gewone nacht. Het was met iets meer bezaaid: magie.

Al sinds dagen had Augustin een raar gevoel gekregen. Hij kon geen oog meer dicht doen. Al waren zijn ogen voor slechts paar minuten gesloten, belandde hij in een nachtmerrie. Wat hij precies aan het dromen was, wist hij zelf niet; maar het nare gevoel bleef altijd achter.
Zijn weg naar Starshine Academy was ook niet één van de prettigste. De jonge tovenaar bleef dag en nacht in de koets, niets anders aan het doen dan een boek lezen, soms het landschap aan het verkennen en als één van zijn transporteurs in de stemming was, een praatje houden. Verder herhaalde zich alles dag en nacht.
‘Ik ben het beu om alleen hier te blijven! Ik wil ook iets zelf doen.  Kan ik niet misschien één van de paarden opstijgen en met u mee reizen?’ vroeg ongeduldig Augustin zijn transporteurs.
‘Mijn heer, u weet heel goed dat het verboden is. Wij hebben de taak gekregen om u in de Starshine Academy ongedeerd te brengen. Zelfs als een haar van u valt, zijn wij verantwoordelijk voor. Mijn excuses, maar ik moet u voorsteel helaas weigeren. Nog een paar uurtjes en dan zijn wij er.’
Augustin ging niet op in. Hij had al vaker geprobeerd om iets anders te doen, maar zijn verzoeken werden telkens geweigerd. Weer zijn boek pakkend, ging hij verder met zijn verhaal.

Plotseling stopte de koets.‘Wat is er aan de hand?’ stak Augustin zijn hoofd uit.
Met een brede glimlach op zijn gezicht zei de transporteur ‘Wij zijn er, mijn heer. U  bent in Starshine Academy!’
Vol met verbazing sprong de tovenaar uit de koets en keek om zich heen. Helaas was niet veel te zien. Waar hij ook naar keek, verhulde de duisternis alles. Enige wat nog een zwak licht gaf, was een kleine tabel van een herberg met een hangende lamp aan.
‘Wat moet ik nu?’ Ineens voelde Augustin zich bang en onzeker. Was hij wel genoeg moedig voor? Dit was totaal iets anders dan zijn planeet; zijn moederplek.
‘Ik stel u voor in deze herberg te overnachten en morgen vroeg in de ochtend wordt u naar het kasteel gebracht. Als het goed is, wordt u daar verwacht. Het is niet ver van hier, maar onze dieren zijn moe en zwak. Ik denk niet dat ze nog  een meter verder zullen trekken.’
Augustin keek om zich heen en begreep dat er niet veel keuze was.
“Nou, een keer iets anders dan die harde planken van de koets. Ik heb niets tegen, hoor. Graag zelfs!” probeerde hij alles positief te zien.
Met een piepend geluid opende Augustin de deur, die bijna aan het instorten was. Dit leek hem niet echt een gerenommeerd herberg te zijn.
Hoewel van buiten niet zo geweldig uitzag, van binnen was het heerlijk warm met een lekker luchtje van gerookt vlees. Watertandend stapte hij verder naar binnen.
‘Gaat u maar aan tafel zitten. Ze komen u zo meteen iets te eten brengen. Ik zal uw overnachting regelen’ stelde zijn medereiziger voor.  Augustin liet het zich niet twee keer zeggen en koos een tafel.


Laatst aangepast door Augustin op do aug 14 2014, 23:30; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Nathan
.
.
Nathan

...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Wuuz~
Posts : 671
Points : 10
...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air &nd Fire
Klas: Miss Summer
Partner: I'm your Lion Heart

...and when he arrives, will he be welcomed... Empty
BerichtOnderwerp: Re: ...and when he arrives, will he be welcomed...   ...and when he arrives, will he be welcomed... Icon_minitimedi jul 29 2014, 22:44

Er was een stilte geweest die hem niet was bevallen. De stilte had hem onrustig gemaakt, had hem enigszins laten smakken naar iets uitdagends, iets luidruchtigs, iets actiefs.
Geen enkel fragmentje in zijn leven was stil geweest. Nathan was de herrie gewend. Alle herrie die zijn broers maakten met hun geruzie, de herrie die altijd ontstond in hun achterwijkje als er een gevecht aan de gang was, de herrie van loeiharde muziek en af en toe een bom of geweersschot door de straten. Er was altijd herrie geweest. Nu was er geen herrie en het maakte hem lichtelijk gek.
De stilte had hij al vlug weggejaagd met zijn muziek a.k.a. industriële herrie, maar het had niet lang geduurd voordat zijn apparaatje was uitgevallen en hij weer omringd werd door stilte. In hemelsnaam, waar waren zijn vrienden als hij ze nodig had?

Nate's stappen luidden stevig door de lege donkere straten van Oaks Field, waar er hier en daar wat herrie opdoemde van schreeuwende dronkelappen of zingende idioten. De kroegen waren zoals altijd bezet, het was immers zomer en vakantie voor de meesten dus er was meer ruimte voor avonden uit. Ergens in zijn achterhoofd wist Nathan dat hij nog geen vakantie had, maar hij besloot er met de pet naar te gooien en gewoon zijn tijd te verdoen hier: sowieso had hij geen zin in morgen en met een kater had hij nog meer redenen om gewoon niet te gaan - geen valide reden, maar hij verzon wel wat. Zijn lichtblauwe kijkers gingen lui langs de bordjes van de kroegen voordat hij er uiteindelijk één uitkoos. Het was eigenlijk geen kroeg, meer een combinatie van een kroeg en een herberg, maar hij had gehoord dat ze er goed spul serveerden en er was ruimte om te zitten daar. Sigaret erbij, een aantal venten uitdagen voor een potje kaarten - hij vond het prima.

De deur naar binnen liet een gepiep horen toen hij naar binnen stapte. Van buiten had het er oud en krakkemikkig uit gezien, maar van binnen had het prima interieur en was het warm genoeg. Toen hij even naar buiten keek, merkte hij pas hoe ver hij was gelopen. Dit was bijna buiten Oaks Field, ergens waar hij nog niet echt gekomen was - grotendeels omdat de meeste hotspots dichter in het centrum gevestigd waren. Hij haalde uiteindelijk zijn schouders op en nam plaats aan een tafel. De geur van vlees en alcohol drong zijn neusgaten in en heel even dacht hij weer terug aan al die oude kroegen waar hij was geweest met zijn broers. Bah, het waren smerige plaatsen met smerige gewoontes en zijn broers moesten altijd elkaar naar huis dragen. Nou was Nathan geen engel, hij was ook vaak genoeg naar huis gedragen omdat hij te dronken was geweest.
Nu hij zo terug keek, merkte hij dat hij het niet miste. Tuurlijk, hij hield nog wel van een borrel, maar hij had niet meer het uitgaansleven dat hij vroeger had. Nu was het vervangen door studie, lol trappen in de schoolgangen en het leven leven zoals het was en zoals het kwam. Zijn gedachten gingen willekeurig naar een zeker persoon, maar hij werd afgeleid door een ober die zijn bestelling vroeg. 'Whiskey. Zonder ijs.' sprak Nathan en leunde wat achterover op zijn stoel. Zijn droge beschadigde handen zochten in zijn jaszak naar een sigaret, welke hij tussen zijn lippen stak toen hij het eenmaal vond. De ober schonk hem een afgunstige blik, maar Nathan lette er niet op en stak zijn sigaret aan met een klein vlammetje dat uit het topje van zijn wijsvinger schoot.
Terwijl hij wachtte op zijn bestelling, kwam er een persoon voor hem zitten. Hij had blijkbaar de enige lege tafel in beslag genomen, sinds er overal wel mensen zaten. Zijn scherpe ogen gingen naar de vreemde, maar hij kon zijn gezicht niet precies zien. De persoon was gehuld in een zwarte mantel en als Nathan een woord moest kiezen om degene te omschrijven, zou dat ''obscuur'' zijn.
'Oi, het is geen verkleedpartijtje.' mompelde Nathan met een opgetrokken wenkbrauw, niet helemaal zeker over hoe hij deze persoon moest beoordelen.


Hey daar, welkom bij de RPG training! Ik ben Ruuz en ik zal je hier verder op weg helpen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Ik heb je post beoordeeld en ik ben op een aantal punten uitgekomen waar je misschien aan zou kunnen werken.
Ten eerste wil ik zeggen dat je schrijfstel erg goed is. Je bent al redelijk ver wat schrijven betreft en ik geloof dat je zo het RPG in zou kunnen springen. Uiteraard zijn er verbeterpunten te noemen, maar ik vind wel dat je goed op weg bent - dus kudos to you!
Nu de punten waar ik op kwam toen ik je post door keek:

  • Af en toe heb ik een paar verkeerde zinnen gemerkt. Deze zinnen hebben of een verkeerde opbouw, of ze missen net een woord. Dit kan gebeuren, we zijn immers allemaal niet foutloos en hebben soms moeite met taal, maar probeer hier wel op te letten. Het is misschien nuttig om je post eens te ''reviewen'' nadat je het af hebt geschreven, zodat je die foutjes eruit kan vissen.
  • Het is misschien nuttig om eens de site door te kijken en een indruk te krijgen van wat hier de bedoeling is. Ik bedoel dit niet verkeerd, maar ik heb een aantal elementen in je post opgemerkt die niet binnen het RPG vallen of niet kloppen met de vestiging. Zo is het vervoer anders geregeld. Koetsen bestaan wel, maar Starshine is op een mini-planeet gebouwd en die kunnen mensen alleen bereiken met shuttles - een soort van raketten.
    Dit was slechts een voorbeeld, maar ik heb meer van deze elementen gemerkt. Het is eigenlijk niet aan mij om je hierop te attenderen, maar ik dacht ''waarom niet''. Probeer dus wel rekening te houden met de elementen van Starshine en dergelijke.


Ik heb slechts deze twee punten voor nu. Je RPG-stijl is nogmaals wel goed, het heeft alleen wat ''fine-tuning'' nodig :]
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustin
.
.
Augustin

...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Simion
Posts : 10
...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic:
Klas: Eerste
Partner:

...and when he arrives, will he be welcomed... Empty
BerichtOnderwerp: Re: ...and when he arrives, will he be welcomed...   ...and when he arrives, will he be welcomed... Icon_minitimedo aug 14 2014, 23:15

Augustin keek om zich heen, maar zag niemand in het bijzonder. Toen sprak hij rustig en langzaam:
'Het is onbeleefd te oordelen, zonder kennis te beschikken. Hoewel ik jou niet ken, zal ik je toch iets meedelen."
Toen gooide Augustin met zijn rechterarm met een royale beweging een dukaat in de lucht. De dukaat bleef enige seconden in de lucht ronddraaien en toen viel het met daverend geluid op de tafel; precies in het midden.
'Een dukaat heeft twee kanten. Wat jij ziet, wilt niet zeggen dat ik ook precies zelfde zie. Kan je het nog steeds volgen?' Augustin had niet echt een reactie verwacht en ging gewoon door; onverschillig.
'Ben ík verkleed of zijn jullie dát niet?' Augustin draaide zijn hoofd voor paar tellen naar rechts en links en weer naar de oorspronkelijke positie. Op zijn gezicht verscheen een glimlach, die hij snel verborg onder de kap.
Terwijl Augustin op de reactie van de grapjas wachtte, schikte hij netjes zijn zwarte mantel recht. Zijn hoofd was nog steeds een beetje naar voren gebogen, waardoor zijn gezicht in duisternis bleef gehuld.

Als snel voor Augustin verschenen boorden met lekkernijen. Gerookt vlees, aardappelen, groenten en paar kopjes soep. Het was duidelijk dat Augustin niet alles zal opeten, maar toch werd het aangeboden.
Al alleen maar van de lekkere, opstijgende geurtjes, begon de jonge tovenaar te watertanden.
Er werd ook een drank aangeboden, die hij niet thuis kon brengen. Een beetje branderig, maar in het algemeen zoet. Voor zijn metgezel was een glas whisky neergezet.
Augustin werd ineens overrompeld met herinneringen aan zijn familie en vrienden. Hoe graag wilde hij ze nu bij hem hebben; alles samen delen. Hij was op het punt om zijn zelfbeheersing te verliezen en van verdriet gaan huilen.
'Wees sterk, Augustin. Soms moet je alleen voor staan...Geef je niet op' zei altijd zijn vader, wanneer Augustin in moeilijke situaties verkeerde. Hoeveel keer wilde Augustin  opgeven, maar zijn vader bleef aan zijn zij en ondersteunde hem. Behalve deze keer. Hier, op deze onbekende plek, was hij alleen.
'Ik zal me niet opgeven, vader!' had hij het bijna luid uitgesproken, maar snel besefte dat hij niet alleen aan tafel was. Zijn hongergevoel was ook opeens weg.

Een rookgordijn verscheen voor zijn gezicht, waardoor hij even verstikt raakte. 'Doet hij dat nou expres of is hij simpelweg niet bewust van?' vroeg de jonge tovenaar zichzelf maar was ook niet van plan om het te vragen.

Met een korte beweging van zijn linkerhand verscheen van niets een koude bries. De sigaar van zijn metgezel was uitgedoofd en zijn glas met whisky bedekt met ijskristalletjes.
Augustin was zeer benieuwd naar de reactie van zijn gesprekspartner. Voor zekerheid begon hij paar spreuken die hij wist uit zijn hoofd op te sommen, alhoewel de meeste konden geen schade aanbrengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA PROFILE
...and when he arrives, will he be welcomed... UTL8oxA MAGICIAN

...and when he arrives, will he be welcomed... Empty
BerichtOnderwerp: Re: ...and when he arrives, will he be welcomed...   ...and when he arrives, will he be welcomed... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

...and when he arrives, will he be welcomed...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» ~The great unknown! Hirohito Arrives.~

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: -