PortalIndexArena-dobbelsteen HpD5UwnArena-dobbelsteen 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Arena-dobbelsteen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

Arena-dobbelsteen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Arena-dobbelsteen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Arena-dobbelsteen Empty
BerichtOnderwerp: Arena-dobbelsteen   Arena-dobbelsteen Icon_minitimedo dec 12 2013, 22:47

Arena-dobbelsteen
Altijd een extra toevoeging willen hebben. Geen zin in de vrijheid die de RPG bied waarin de winnaar uiteindelijk bepaald wordt door een persoon die zelf zegt het op te geven. Laat de arena-dobbelsteen vanaf heden de toeval bepalen of je aanval raakt of niet. Maar wat is de arena-dobbelsteen? En hoe pas ik die toe?

Dobbelstenen
Een dobbelsteen is nooit te bepalen welke zijde opkomt. In verband met het tournament dat ‘Mr X.’ organiseert hebben we een dobbelsteen met 2 zijdes gemaakt. Een dobbelsteen met twee zijdes? Jap, het is als een soort kop en munt. Je kunt hierdoor het toeval laten bepalen of de aanval die je uitvoert raak is of dat hij mist.

Hoe voer ik zo’n dobbelsteen uit?
Heel simpel. Hieronder komt een korte stappenplan hoe je zo’n dobbelsteen uitvoert.
• Stap 1: Schrijf je post uit en zorg dat er een aanval in staat. (staat er geen aanval in kun je hem gewoon plaatsen)
• Stap 2: Klik op het plusje helemaal rechts in de balk dat zegt ‘Roll Dice’ (als hij al open staat ga dan naar stap 3)
• Stap 3: Zet het selectiemenu naast Roll dice #1 op ‘Arena Dice’
• Stap 4: Kies hoeveel dobbelstenen er gerold worden. Zo kun je extra opties kiezen. (standaard 1 dobbelsteen, zoals bijvoorbeeld bij menserger je niet. Maar zet hem op 2 en je hebt er 2 net zoals bij monopoly. Zet hem op 3 en je krijgt 3 uitkomsten naast elkaar. Enz enz.)
• Stap 5: Druk op verzenden
• Stap 6: Vanuit het ‘gamemaster’ account wordt een automatisch bericht geplaatst onder je post met de dobbelsteenrol
• Stap 7: In het volgende post kan je tegenspeler rekening houden met de uitkomst.

Wees creatief!
Je mag bij topics buiten events gebruik maken van deze dobbelsteen. Hij heeft op het moment 2 vlakken. Maar mochten leden zeer te spreken zijn over deze dobbelsteen kunnen we hem geavanceerder maken. (denk hierbij aan een extra vlak van ontwijken, parreren, tegenaanval, zo gek je het maar kunt bedenken.) Spreek wel met de je tegenspeler goed af wat de regels zijn. We willen geen ruzie hier op het forum omwille van een kleine dobbelsteen Wink. Ik verwacht dat dat goed verloopt.

Tournament of MR X.
Omdat de uitkomst niet bepaald moet worden door mensen die sportief verliezen, of om overpowerde situaties te voorkomen gaan we een willekeurige dobbelsteen inzetten die bepaald of de aanval raak is of niet. Dit wordt gedaan door de dobbelstenen. Mocht je tijdens een gevecht een aanval uitvoeren dan neem je de bovenste 5 stappen door zodat de volgende persoon kan zien of de aanval raak is of niet. We gebruiken hiervoor 2 dobbelstenen met ieder 2 zijdes. De uitkomst wordt bepaald door 3 mogelijke combinaties. Deze zijn:

Arena-dobbelsteen 20090805185204!Category_swordArena-dobbelsteen 20090805185204!Category_sword = De aanval raakt de tegenstander en deze zal hierdoor schade oplopen
Arena-dobbelsteen 20090805185204!Category_swordArena-dobbelsteen Shield= De aanval wordt door de tegenstander geblokkeerd maar deze zal tijd nodig hebben om van de klap te herstellen.

Arena-dobbelsteen Shield Arena-dobbelsteen Shield= De aanval wordt door de tegenstander ontweken maar het zal uithoudingsvermogen van de tegenstander vragen.

Het is aan de spelers zelf even eerlijk te bekijken wat de schade is en of ze hun karakter verder laat gaan. Maar denk er wel aan dat je na een paar rake klappen je toch al wat gaat voelen. Wees een beetje eerlijk en ga niet onvermoeibaar door. Eens is ook voor jou personage het limiet bereikt!

Hopelijk is het duidelijk, voor vragen kun je altijd bij mij terecht.

Mochten er mensen zijn die extra dobbelstenen willen voor andere functies kan dit in overleg met mij (Master Norwood) geregeld worden. Dan kan ik kijken met de rest van het beheerdersteam of het mogelijk is.

Arena-dobbelsteen 308880i
Terug naar boven Ga naar beneden
 

Arena-dobbelsteen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Arena-