PortalIndexSnelposttopics HpD5UwnSnelposttopics 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Snelposttopics

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Roakes
.
.
Roakes

Snelposttopics UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita <'3
Posts : 3500
Points : 5
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [Fire]
Klas: [Miss Eres]
Partner: [Don't hold your breath, I'm not losing sleep over you]

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 19:26

Yep, ik heb dit van Warrior Cats. Sorry als ik hiermee ideeën kopieer die ik niet mag kopiëren, ik vond het gewoon een goed idee voor ook op SSA te gebruiken.
Hello iedereen.
Hier op ssa lopen er vaak topics vast omdat iedereen lang wil posten en de meesten hebben daar geen tijd of inspiratie voor. Dat is natuurlijk heel jammer.
Een mogelijke oplossing is 'snelposttopics'.
In die snelposttopics mag je minder posten dan de verplichte hoeveelheid (4 regels) zodat iedereen sneller kan posten en iedereen wat actiever wordt in de rpg Woot!
Ik weet niet of dit kan en mag (omdat het oorspronkelijk een idee van Warrior Cats is - zie hierboven). Wat is jullie mening :3
Xoxo Talita
Ik stalk dit ideeëndeel echt
Terug naar boven Ga naar beneden
Earia

Earia

Snelposttopics UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anon~
Posts : 926
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water||Light
Klas: Mentorklas Miss Eres
Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 19:41

Err... weet niet of ik dit zo een geweldig iets vind, in alle eerlijkheid. Ik vind RPG leuk omdat ik een echt verhaal typ. Ik schrijf iets uit over een character wat ik bij elke post beter leer kennen. Gevoelens, reacties, backstory, etc. En ik leer de characters van iemand anders op deze manier ook kennen. Dit is juist wat RPG voor mij zo awesome maakt. Het gaat mij altijd om het 'verhaal' concept. Daar draait het om. Als het dan opeens is om zo actief mogelijk te blijven door hele korte verhaaltjes, van 3 zinnen ofzo achter te laten, mep je een beetje het hele concept eruit naar mijn gevoel. Ik snap het punt wel, omdat doodlopende topics gewoon eeuwig zonde zijn. Maar... meeeeeh. Dit klinkt meer als iets van IC dan echt een RPG gedeelte. Dit komt meer over als iets waarin het draait om zoveel mogelijk in zo een kort mogelijke tijd te kunnen posten.
Mensen die geen tijd en inspiratie hebben voor langere posts kunnen altijd hun posts wat inkorten. Niemand verwacht van je dat je een heel boekwerk achterlaat. Het gaat altijd nog om de inhoud van het bericht, de hoeveelheid woorden wil niet zeggen of een bericht goed is of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roakes
.
.
Roakes

Snelposttopics UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita <'3
Posts : 3500
Points : 5
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [Fire]
Klas: [Miss Eres]
Partner: [Don't hold your breath, I'm not losing sleep over you]

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 19:51

Dat is misschien wel waar, dat eerste deeltje. Ik heb dit altijd, dat ik dan een idee voorstel en dat ik dan zelf inzie dat het toch niet zó goed is xD
Maar bij het tweede deeltje (dat laatste korte): vroeger postte ik heel korte posts en niemand reageerde nog op topics van mij :/
Terug naar boven Ga naar beneden
Earia

Earia

Snelposttopics UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anon~
Posts : 926
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water||Light
Klas: Mentorklas Miss Eres
Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 20:02

Dan sprak de inhoud waarschijnlijk niemand aan (Wow dat klinkt wel heel erg gemeen, niet zo bedoeld o_0). Ik heb ook wel eens op andere fora gehad dat ik berichten van grof gegokt 1200 woorden ofzo dropte, maar waar ook niet op gereageerd werd. Ik heb ook wel zat momenten gehad dat mensen echt superlange berichten achterlieten waar ik op moest reageren, maar ik wist gewoon me god niet wat ik ermee aan moest. De inhoud was goed geschreven, het was alleen niet erg geschikt voor RPG. Superlange berichten waar heel veel gevoel van het character in opgeschreven stond, maar heel weinig actie die het character ondernam. Inhoud is en blijf essentie in rpg, niet de wordcount. Als ik in elk klein detail uit ga leggen wat de motieven voor elke actie van mijn character zijn, post ik ook zo 2000 woorden per bericht. Maar dat kost veel te veel tijd en het word dan veel te saai om te lezen voor de andere mensen.

Anyway, dit is ook maar mijn statement, het is niet alsof ik zo een fantastische RPG'er ben ofzo, so don't take it to much to heart. Verder zie ik wel hoe de rest hierop reageerd :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Light
.
.
Light

Snelposttopics UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sander
Posts : 1406
Points : 5
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas: Miss Eres
Partner: You don't know why. You don't know how. You don't know when to love again. You let me in then shut me out. You have to learn to love again.

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 20:53

We hebben dit eerder gehad, IC-spam werd het genoemt, maar alle aandacht gin van het RPG'en af, en iedereen verschuilde zich nogal achter de IC-spam, en toen hebben we dat verplaatst naar af en toe in de Chat, maar niet meer in een topic. Ik ben dan ook geen voorstander sawry Oh Noes!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rhine
Gestorven
Gestorven
Rhine

Snelposttopics UTL8oxA PROFILEReal Name : Rani
Posts : 4923
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister en een beetje licht
Klas: Master savador
Partner: I'm falling all over myself, dying to be someone else, I wish you would be there to walk me home cause I can't fight the world alone.

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 20:54

Persoonlijk vindt ik het toch ook niet zo'n goed idee heur (Sawrrie tallie Oh Noes!)
Maar zoals dus al eerder vermeldt is gaat het dus echt net een IC-spam zijn in de RPG en dat was toch net hetgene dat we wilde vermijden.
C;
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloodwar.rpgboard.net
Nathan
.
.
Nathan

Snelposttopics UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Wuuz~
Posts : 671
Points : 10
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air &nd Fire
Klas: Miss Summer
Partner: I'm your Lion Heart

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimewo mei 29 2013, 20:58

Ik zie je punt eigenlijk wel. Het is naar om leuke topics dood te zien lopen, maar op deze manier missen velen het gevoel van RPG, althans op deze site. Zo krijg je eigenlijk het effect van de IC-Spam, of een soortgelijk effect. Nou moet ik daar verder vooral niet over zeuren, want uh... tja, je weet wel ><

Maar je kunt dit probleem ook wel oplossen door gewoonweg minder lang te posten. Waar je normaal 1500 woorden schrijft, schrijf je bijvoorbeeld de helft. In 750 woorden kun je heel wat vertellen en als je echt zoooooveel te vertellen hebt, kun je dat ook verspreid over die postjes doen. Zo deed ik het als ik bijvoorbeeld geen zin had om mega-posts te typen. Je hoeft niet per sé ongelooflijk lang te schrijven. Soms is het niet eens leuk en soms weet je niet eens wat je allemaal in die lange post moet proppen. En nou kan je partner een enorm lange post hebben, maar als je dus weinig tijd hebt, moet je wel iets korters in elkaar flansen, anders komt er dadelijk nooit wat van.

Ik stem dus niet mee in dit idee, maar ik stem wel om wat aanmoediging van het ''schrijf-minder-als-je-minder-tijd-hebt'' principe hierboven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Snelposttopics UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimedo mei 30 2013, 13:37

@Nathan: *IP-check* You back? :smuch:

On-topic;
Nathan schreef:
Maar je kunt dit probleem ook wel oplossen door gewoonweg minder lang te posten.
^ This
De regel is 4 regels minimaal, dus daar kun je het eventueel ook bij laten om automatisch een kortere reactie terug te krijgen. Maar de meeste leden hier hebben creatieve losse vingertjes als we kijken naar kwantiteit. Kwaliteit is ook goed, zeker - maar ik bedoel hiermee te zeggen dat de gemiddelde RPGer op SSA meer van de langere posts is (zoals sommigen een goede lange post in ruim tien minuutjes kunnen typen - hoe doen jullie dat o__ó) en ik er niet van zou opkijken als een topic met maar twee regeltjes niet zo gek veel aandacht trekt voor de mensen die het echt om de RPG doen, en geen IC-chat-achtig gebeuren. Zoals u weet kan zoiets altijd in de chat nog ;3

Kortom ben ik er ook niet echt een voorstander van, surry ^^'
Maar ideetjes voorstellen mag altijd, ofcourse - zelfs als ze bij nader inzien toch niet zo best zijn. Niet geschoten is altijd mis, right? :3

Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Nathan
.
.
Nathan

Snelposttopics UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Wuuz~
Posts : 671
Points : 10
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air &nd Fire
Klas: Miss Summer
Partner: I'm your Lion Heart

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimedo mei 30 2013, 14:42

Off-topic, but whatevah
@Safke: Nee, tuurlijk niet. Het is een enge oude pedo die zich voordoet als mij en jullie graag wilt stalken in Utrecht. KIDDING, YUSH I AM BACK o3o;;
Terug naar boven Ga naar beneden
Roakes
.
.
Roakes

Snelposttopics UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita <'3
Posts : 3500
Points : 5
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [Fire]
Klas: [Miss Eres]
Partner: [Don't hold your breath, I'm not losing sleep over you]

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitimevr mei 31 2013, 22:03

Sure, ik snap het ^^ Maar dat korter posten is dan wel een goed idee :3
Ik snap jullie mening, ik ga jullie niet verbieden om mijn ideeën goed te vinden c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Snelposttopics UTL8oxA PROFILE
Snelposttopics UTL8oxA MAGICIAN

Snelposttopics Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snelposttopics   Snelposttopics Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Snelposttopics

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Ideeën-