PortalIndexHet doorzetten van het spreukenboek. HpD5UwnHet doorzetten van het spreukenboek. 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Het doorzetten van het spreukenboek.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Light
.
.
Light

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sander
Posts : 1406
Points : 5
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas: Miss Eres
Partner: You don't know why. You don't know how. You don't know when to love again. You let me in then shut me out. You have to learn to love again.

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 00:54

Beste SSA'ers.
Ooit was het idee er van een spreukenboek, elke leerling heeft er een en kan daar de in de les geleerde spreuken in kwijt.
Zo zouden de lessen beter bezocht worden, hier gaat het dus mis. De lessen zijn (naar mijn idee) nog steeds zwaar onderbezocht, en geen prioriteit meer.
Zo is er (op mijn andere chara Miss Summer) nog geen les Verzorging van Fabeldieren die verder kwam dan een vooronderzoek.
De excursie liep al dood toen ze nog niet eens in de shuttle er naartoe zaten Stare
Nu stel ik voor, dat er per seizoen (die veranderd op SSA, zomer,herfst,lente,winter) een deadline wordt gesteld.
Bij die Deadline geeft de desbetreffende leraar aan of de les is gehaald door de desbetreffende leerling of niet. De leraar geeft ook aan welke lessen dat seizoen behandelt zijn.
Je chara begint met een 10, voor elke spreuk of vaardigheid die hij/zij niet onder de knie heeft, gaat er een half punt af.
Wat overblijft is zijn/haar cijfer voor dat seizoen. Is dat een onvoldoende, dan is je chara dus ondergemiddeld in zijn/haar ontwikkeling hier op school.
Ik hoop dat dit doorgevoerd wordt, en ook een motivatie is voor de lessen, want serieus ik zit er over na te denken om Miss Summer met de noorderzon te laten verdwijnen, aangezien ze geen meerwaarde meer heeft hier op SSA.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is,
Xxx
Sander
Terug naar boven Ga naar beneden
Faline
.
.
Faline

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Creepines
Posts : 1387
Points : 0
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: air
Klas:
Partner:

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 14:30

ik vind het een goed idee want ik ken het gevoel.
Doordat zo weinig mensen nooit bij lessen posten, heb ook ik Miss Ayuka weggedaan. Zelf doe ik mijn best om met minstens 1 char in een les te zitten, maar ik heb niet altijd evenveel tijd de laatste tijd. Maar ik snap wel wat je bedoeld: veel mensen besteden meer aandacht aan hun eigen verhaallijntje dan aan het schoolprincipe en dat vind ik wat jammer. (daarom probeer ik dat ook een beetje in verhouding te houden met mijn char)

Kortom, ik vind het een goed idee en ook ik hoop dat de lessen weer actief zullen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Selix

Master Selix

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Melle
Posts : 292
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud/Water
Klas:
Partner: Nature

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 14:56

Goed idee om de lessen meer actief te laten worden Sander ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Rosie

Rosie

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita ~
Posts : 454
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire ~ Earth
Klas:
Partner: I'm gonna make you fall for me, but I won't catch you

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 20:16

Op zich wel een heel goed idee, daardoor gaan er minder lessen vastlopen enzo. Maar als je dan bv. een tijdje wegbent, door een reis of zo, kan je ook niet meer posten in lessen en daar kan je dan toch niks aan doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsunami
.
.
Tsunami

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : ~-Emma-~
Posts : 246
Points : 15
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water//Air
Klas: Ex-leerling
Partner: Tidal waves and hurricanes can't make my love for you change

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 20:27

Ik ben het met jullie eens dat de lessen niet actief genoeg zijn en dat het fijn zou zijn als dat veranderde. Met Miss Cassandra weet ik precies hoe frustrerend en vervelend het is als een les al na 8 posts vast loopt.

Maar dit plan zie ik niet helemaal zitten. RPG is voor mij voor mijn plezier, het feit dat je móet posten omdat je char anders een onvoldoende heeft past daar naar mijn idee niet bij.
Dat gezegd hebbende denk ik ook niet dat dit systeem zou werken.

-Krijgt je char per vak een cijfer? Of over het algemeen?
Want niet iedereen wil elk vak volgen natuurlijk.
Zo kan ik nog meer dingen bedenken die ik aan dit plan niet perfect vind. Natuurlijk, geen plan is immers perfect.

Ik kan niet helemaal goed uitleggen waarom, maar ik vind het geen goed idee dat je een cijfer krijgt voor hoe vaak je post.
Een cijferlijst met beoordelingen van de lessen waar je heen bent gegaan is wel leuk, maar dit klinkt zo.. gedwongen ofzo O.o
~Emma
Terug naar boven Ga naar beneden
Rhine
Gestorven
Gestorven
Rhine

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILEReal Name : Rani
Posts : 4923
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister en een beetje licht
Klas: Master savador
Partner: I'm falling all over myself, dying to be someone else, I wish you would be there to walk me home cause I can't fight the world alone.

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 20:31

Persoonlijk ben ik het met Emma eens.
ik denk ook dat sommige mensjes dan nogal afgeschrokken gaan worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloodwar.rpgboard.net
Kit
.
.
Kit

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Betsie
Posts : 692
Points : 5
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water x Dark
Klas:
Partner: ღ Close your eyes and Listen to my Whisper ღ Open your eyes and Savour the Silence ღ

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 20:33

Ik ben het ook meet Emma eens. Bovendien zijn er mensjes (ik ben er een van en ik denk dat er ook andere zijn) die groepstopics zoals de lessen moeilijk vinden. Ik zelf word soms al gek als ik met drie of vier man een topic heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
Earia

Earia

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Anon~
Posts : 926
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water||Light
Klas: Mentorklas Miss Eres
Partner: Don't Catch me Now, I'm not Falling yet

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 20:37

Ik ben bijna bang om hier te reageren, aangezien ik hier nog maar pas zit in het RPG, but what the hell.

Als ik eerlijk ben, ben ik het wel met Emma eens. Niet alleen over het gevoel dat het gedwongen is dat je moet posten, maar ook qua characters en vakken. Het is niet meer dan logisch dat sommige characters niet bij elke les reageren. Zoals Dark characters bij een les over Light magic en andersom.
Daarbij is het ook zo dat mensen niet altijd evenveel inspiratie hebben om te reageren bij een les. Stel je heb last van een writers-block. Dan word je daar dus eigenlijk ook meteen voor "gestraft". Doesn't sound really fair.
Sommige hebben het ook te druk omdat ze al zoveel topics hebben lopen, of omdat school/werk nou eenmaal voor komt. Rpg is om te ontspannen, niet om je zorgen te maken met de gedachte van "oh crap, daar moet ik ook nog posten, anders verkloot ik de zooi voor me character".

Ik vind het idee leuk bedacht en ik snap het als ik moet geloven dat de lestopics niet zo lekker lopen, maar ik ben er niet zo een groot voorstander van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Celia
.
.
Celia

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ayelinn
Posts : 543
Points : 5
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur en Duister
Klas: -
Partner: The world is full of lovers, we don't need any more

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 20:56

Ik wil mijn mening hier ook nog even over geven:

Aan de ene kant ben ik het eens met hen die voor zijn. Het hele idee van SSA is inderdaad dat het een school is. Als er niet meer in de lessen gepost worden mag het dan nog wel een school voor magische kinderen genoemd worden? Het is best een groot onderwerp van de RPG zelf.

Aan de andere kant ben ik het ook eens met de mensen die tegen zijn. Vooral omdat lessen bestaan uit groepstopics. Uit ervaring blijf ik keer op keer zien dat dit eigenlijk geen goed principe is. Zo'n topic is chaotisch en onoverzichtelijk. Daarbij voel je je snel ''gedwongen'' een reactie te moeten schrijven omdat anderen op je wachten. Dit bevordert niet je motivatie om te posten.

En nu mijn kijk op dit onderwerp:

Misschien is het een idee op één op één lessen te doen (misschien één op twee).
Een leraar verteld bij teacher annoucements een paar onderwerpen die hij/zij als les wil behandelen. Leerlingen kunnen hierop reageren als ze deze spreuk/vaardigheid zouden willen leren. Dan maken ze samen een afspraak om een topic te openen. De les is dan niet zo chaotisch als je maar één of twee leerlingen per les hebt. Dan voel je je ook niet gedwongen om te posten en kan toch iedereen de nieuwe spreuk of vaardigheid leren die ze zelf willen leren. Het is voor stagiaires dan misschien ook mogelijk om bij zo'n één op twee les te helpen. Zo kunnen zij zich meer concentreren op hun taak als stagiaire dan nu gebeurd in de groepslessen.

Zo xD, een hele lap tekst er weer uit geperst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zack
.
.
Zack

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Cid
Posts : 2575
Points : 25
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light/ air
Klas: c:
Partner: c:

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 21:09

Sander,

Je hebt inderdaad gelijk dat de lessen onderbemand zijn. Maar je kan gerust met een of twee leerlingen een les doen, zo heb ik met Kana zonet mooi een les afgewerkt en hebben 3/4 leerlingen de vaardigheid gekregen. Het puntensysteem vind ik zeer afschrikwekkend sinds ik me dan echt gedwongen voel te posten... en komt er dan iets degelijk uit? Nee en dan loopt het topic toch weer dood >.>

Nu Celia heeft gelijk, misschien kan je met je leerkracht meer kleindere topics openen voor de echt geïnteresseerden en een soort van privéles maken, wat ik eruit kan opmaken. Veel beter en dan loopt het topic ook vast véél vlotter. Misschien een soort van pb systeem ontwikkelen of een topic waarin je je kan aanmelden voor een lesonderwerp dat je leerling wilt volge en waar je leerkracht een les voor gaat voorzien?

Just my opinion ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Light
.
.
Light

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Sander
Posts : 1406
Points : 5
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas: Miss Eres
Partner: You don't know why. You don't know how. You don't know when to love again. You let me in then shut me out. You have to learn to love again.

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimezo mei 05 2013, 23:34

Ik vind het een prachtige tussenweg. Het ging mij er gewoon om dat de lessen verwaarloosd wordt, ik kan je nu vertellen dat de helft van de aangemelde leerlingen nog nooit in een les is geweest. Dat gaat me te ver, het gaat nu over Draken, Piraten, Moorden, Vechten etc. is ook leuk, maar het hele idee van een school verwaterd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimema mei 06 2013, 01:19

Goed dat je het aankaart, Sander :3 Dat moet ik wel efkes zeggen.
Maar ook ik sluit me bij Emma aan.
Sommige mensen, zoals Betsie al aangeeft, hebben er moeite mee om in een topic te posten met meerdere karakters, omdat dat het wat onoverzichtelijk zou maken, of je hebt geen idee op wie je nu moet reageren en in welke volgorde. Zelf vind ik dat ook best iets wat ik meestal met tegenzin doe, omdat je post automatisch dan zo langdradig wordt - en daar haken veel mensen op af. Dus misschien is het bij voorbaat een tip om het in zo'n lestopic bij wat kleinere posts te houden c:
Tweede tip voor leraren; de te leren spreuk of vaardigheid al groot en opvallend onderaan je eerste post in het topic zetten en wat je met deze spreuk of vaardigheid kunt doen. Als ik een leerling bespeelde zou dat me persoonlijk al meer aantrekken dan dat er eerst nog een hele introductie komt, absentielijst, leerlingen die nog binnenkomen, voor de les echt begint en je na nog eens twee posts te weten komt wat er nu eigenlijk te leren valt. Topics lopen op die genoemde punten ook vaak al dood.
Maar dat gezegd te hebben vind ik Celia's voorstel goed, though - het gevoel dat het echt een les is met een klas is dan minder, maar het zou wel kunnen werken. De rest van de klas kun je dan in het geheel zelf als ghostplayers erbij doen op de achtergrond, maar je focus staat gericht op de betreffende leerling zelf ofzo :3

---

Nu misschien iets anders, maar het heeft er wel mee te maken. Ik heb iets dat ik al langere tijd in mijn hoofd heb, en nu dit alles toch hier ter sprake komt denk ik dat het goed is als ik het hier neerzet. Het hele idee heeft nog ruwe kanten hur, en ik heb het ook nog niet eens in het Beheerdershoekje voorgesteld. Geen permanente oplossing voor het probleem, dat weet ik bijna zeker, maar wel iets dat een kleine bijdrage kan leveren aan leerlingen die de lessen meer bezoeken.
Ik had namelijk in gedachten om de Arena alsnog als nieuw gebied in te luiden, maar dan zonder alle poespas die ik toen erbij had voorgesteld. Dat maakt het waarschijnlijk allemaal veel te groot en de schoolsfeer zou er helemaal mee kunnen verdwijnen, omdat de Arena dan meer een middelpunt zou kunnen worden dan de school zelf.
Dus ik had een soort jaarlijkse competitie in gedachten die dan in de Arena gehouden wordt. Een 'groot' (het hele gebeuren moet dan een 'groot' gebeuren zijn waar iedereen op uitkijkt en stuff, maar in feite houden we het klein :3) magisch tournament voor de school, met de Legendarische Magiërs als ambassadeurs en.. iets dat je kunt winnen (honestly, daar was ik nog niet over uit :'D)
De grote voorwaarde die hieraan vasthangt is dat je natuurlijk weinig in de ring kunt doen als je weinig spreuken tot je kennis hebt, en eigenlijk heeft het dan niet eens zin als je deelneemt. Dus is het wel zo verstandig om in dat geval hier en daar een les te bezoeken.
Ik weet niet hoeveel van jullie de tournaments kennen in Dragonball Z, maar daar worden meerdere gevechten gelijk gehouden in een soort schemaatje zoals dit:
Spoiler:
Je ziet dat er meerdere rondes zijn. De gevechten in deze ronde kunnen tegelijkertijd lopen, zodat er minder kans is dat - als bijvoorbeeld deze jaarlijkse competitie uit één hoofdtopic zou bestaan - het direct vast zou lopen. En ook kunnen de verscheidende rondes verspreid over het jaar plaatsvinden, zodat je in de tussentijd nog spreuken op kunt doen. Ofcourse moet dit alles niet ontzettend groot worden met tientallen deelnemers. Het is waarschijnlijk zelfs beter als het zo klein mogelijk blijft. Maargut, dit zet ik er hier nu bij neer om allereerst te kijken hoe jullie erover denken in combinatie met het lessenbezoek en stuff. Blijkt het iets goeds te zijn, kan er altijd nog een nieuw topic voor aangemaakt worden om daar het idee bij te slijpen en stuff.

Derp. Lange reactie is lang.
Het doorzetten van het spreukenboek. Eughns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Moyra
.
.
Moyra

Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Emma
Posts : 1406
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire-&-Air
Klas: Master Savador's Class
Partner: Maybe make believe is not as lonely as alone

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitimema mei 06 2013, 17:17

#1 Dat met die NPC leerlingen heb ik ook al eens overwogen..
Omdat een klas met 4 mensen gewoon zo onrealistisch is als er per vak 1 leraar is x3
Maar dat vind ik dus wel een goed idee, zo lang de leraren maar niet een soort gebruiksvoorwerp worden die je gewoon naar eigen believen uit kan kiezen om maar eens een lesje van te krijgen.~
_________________________
#2
Doet me nog steeds denken aan Harry Potter x3
The magical tournament Cool
Qua drukte;;
- Ik denk dat je sowieso 1 char per persoon moet zeggen
- Topics met 2/3/4 personen lijken me idd slimmer
en dan een grote finale tussen 2 sterke mensen Woot!

Als je zegt dat mensen met vaardigheden meer kans hebben ben ik het daar op zich mee eens. Maar er zijn nog niet zo heel veel topics geweest waarin je vaardigheden kon krijgen, die mensen ook al echt ontvangen hebben Stare

Voor een prijs: Sws de schooleer, titel Champion ofzo, misschien een reis naar een of ander luxe resort? En als je voor de rpg'ers zelf ook prijzen wilde zou ik op zich wel willen helpen? c:

*ziet al voor zich hoe Moyra meedoet en Saf doodsangsten uitstaat omdat ze zichzelf in gevaar brengt xD*
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA PROFILE
Het doorzetten van het spreukenboek. UTL8oxA MAGICIAN

Het doorzetten van het spreukenboek. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het doorzetten van het spreukenboek.   Het doorzetten van het spreukenboek. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Het doorzetten van het spreukenboek.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Spreukenboek en Schoolprofielen
» Informatie Spreukenboek en Schoolprofielen
» Toevoeging Schoolprofielen, Spreukenboek en Skills

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Ideeën-