PortalIndex» Sticks and stones «  HpD5Uwn» Sticks and stones «  2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 » Sticks and stones «

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rosie

Rosie

» Sticks and stones «  UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita ~
Posts : 454
» Sticks and stones «  UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire ~ Earth
Klas:
Partner: I'm gonna make you fall for me, but I won't catch you

» Sticks and stones «  Empty
BerichtOnderwerp: » Sticks and stones «    » Sticks and stones «  Icon_minitimezo maa 03 2013, 11:44

"The game of lies is easy. The fight of truth is harder.
Lhyria werd geboren in de familie Stick. Op school ontmoette ze haar beste vriendin, Audrey Stone.
Maar toen was er die ene dag, waarop ze erachterkwamen dat ze geen vriendinnen konden zijn.
Hun afkomst verplicht hen om vijanden te zijn. De vete tussen Stick en Stone. Ze weigeren elkaar op te geven.
Maar op een dag staan ze oog in oog, hun familiewapens op elkaar gericht...
~
» Proloog «
Ik herinner me de dag nog. Ik zat in mijn moeders kamer naar tv te kijken. Ze zette de tv uit na een half uurtje.
Ik protesteerde. 'Nee, Lhyria, niet protesteren! Je hebt al voldoende tv gekeken vandaag. We kunnen iets anders doen.'
Ik strekte mijn handje uit naar 3 stokken die op de kast lagen. Eén met blauwe gekrulde lijnen, 2 met een rode, gele en blauwe brede streep en één met 5 strepen, afwisselend blauw en rood. 'Wat is dat?' vroeg ik.
Mama's ogen flitsten zenuwachtig heen en weer. 'Een spel,' zei ze nerveus. Ik zag dat ze loog maar negeerde het.
'Gaan we het spelen?' vroeg ik. Ze schudde haar hoofd en deed de stokken in een la. 'Niet nu, Lhyria.'
Ze nam me op haar arm en droeg me naar beneden.
Toen belde oma aan. Mama fluisterde iets tegen haar, maar ik hoorde het maar al te goed. 'Ze heeft de stokken gezien.'
Oma knikte. 'Moet je het haar niet vertellen? Ze is al 8!'
Mama schudde haar hoofd. 'Maar 8. Ik vertel het later.'
Daarna kwamen ze naar mij, glimlachend.
Ik geloofde hun glimlachen niet. Er was iets op tilt maar ik wou niet weten wat...
» Hoofdstuk 1 «
Ik kom thuis, samen met Audrey en mijn zussen. Lhyanne gaat naar boven, zoals ze vaker doet. Ik loop door naar de woonkamer, waar een bedrukte sfeer hangt.
Mama's ogen zijn vochtig. Papa zit ook wat verdrietig te kijken, maar hij houdt zijn tranen binnen. Ik zie dat hij moeite heeft.
De stokken die ik op mijn 8e had gezien en daarna niet meer, lagen op de salontafel. Eén met blauwe gekrulde lijnen, 2 met een rode, gele en blauwe brede streep en één met 5 strepen, afwisselend blauw en rood.
'W-wat is er?' vraag ik. Audrey en mijn zus Lhara staan achter me. Papa loopt naar Audrey. 'Audrey, leuk dat je komt, maar we moeten iets privé bespreken. Ik verzoek je vriendelijk om het huis te verlaten.'
'Doei,' zeg ik tegen Audrey. Ze doet de deur open en loopt naar buiten. 'Wat is er aan de hand?' vraag ik. 'Ga zitten, Lhyria en Lhara...' zegt mama door haar tranen heen.
Ik gooi mijn tas op de grond in de gang en loop naar de woonkamer waar ik in de zetel ga zitten. 'Wat is er aan de hand?' herhaal ik nogmaals.
Uit mama's mond ontsnapt een verdrietige zucht. 'Mijn moeder, dus jullie oma is gestorven.' zegt ze waarna ze op haar onderlip bijt. Ik haat het als ze op haar onderlip bijt. Meestal probeert ze dan niet te huilen als ze eigenlijk haar emoties kwijt moet.
Ik kende oma niet zo goed. Ik zag haar, als het meezat, 1 keer per jaar. Mama zag haar meer, als ze op de terugweg van haar werk was passeerde ze oma altijd. Soms kwam ze wel eens op bezoek bij ons thuis.
Ze kwam zonder te waarschuwen. En dan was ik meestal bij Audrey. In mijn 16 jaar op deze planeet heb ik haar nauwelijks een tiental keer gezien.
Lhara is 13. Zij zag oma wat meer omdat ze nauwelijks met vriendinnen afspreekt. Heel zelden. Maar toch huilt zij ook niet om oma. Ze kende haar amper, net zoals ik.
Ik wijs naar de stokken op de salontafel. 'Wat zijn die stokken?' zeg ik. Mama slikt.
'Sticks. Onze familie-sticks.' zegt ze. 'Wat? Familie-sticks? Wat betekent dat?' stamel ik. Ook Lhara kijkt verbaasd, maar ze zegt niks. Ze zegt amper iets.
'Familie-sticks. Deze geven we door aan onze kinderen, van zodra er geen 3 vrouwelijke personen uit minstens 2 verschillende generaties meer zijn. We leren ze hoe ermee te werken.' antwoordt mama. 'Door oma's dood, zijn er nog maar 2 personen. Jullie oudere zus Lhyanne kan al met de 3e stok werken, maar nu zal zij met de 2e stok moeten leren werken. Lhyria, jij zal met de 3e moeten leren werken.'
Ze mag me nu wel zitten zeggen dat ik met de '3e stok' moet werken, maar dat betekent niet dat ik het direct snap. 'Wat in godsnaam is de 3e stok?' vraag ik. Mama heft 1 van de stokken op tafel op, die met de 5 strepen die afwisselend rood en blauw zijn. Ze geeft hem aan mij. 'Ik zal je leren hoe je ermee moet werken. We starten meteen. Lhara, ga naar boven en haal Lhyanne.'
Lhara loopt naar boven, terwijl ik de stok inspecteer. Een gewone houten stok met kleuren die er gewoon op geverfd zijn. Dit is een familie-stick? Voor mij is het een gewone stok, voor een spel mee te spelen.
Ik wou dat het een gewone stok was om een spel mee te spelen...


Hoofdstuk 2&3 zijn al af, maar komen binnenkort online c;
Reacties mogen hier of via pm :3
Xoxo, Talita


Laatst aangepast door Rosie op di maa 05 2013, 16:46; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Zack
.
.
Zack

» Sticks and stones «  UTL8oxA PROFILENovice
Real Name : Cid
Posts : 2575
Points : 25
» Sticks and stones «  UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light/ air
Klas: c:
Partner: c:

» Sticks and stones «  Empty
BerichtOnderwerp: Re: » Sticks and stones «    » Sticks and stones «  Icon_minitimezo maa 03 2013, 14:07

Als je een proloog typt, begin je gewoon na de proloog met hoofdstuk 1 c:
De eerste drie zinnen kunnen in één zin gezet worden.
Misschien kan je nog ietsje meer met detail voor de omgeving en de gedachten van Lhyria schrijven, voor de rest ben ik zeer benieuwd naar de volgende hoofdstukken c;
Terug naar boven Ga naar beneden
Rosie

Rosie

» Sticks and stones «  UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita ~
Posts : 454
» Sticks and stones «  UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire ~ Earth
Klas:
Partner: I'm gonna make you fall for me, but I won't catch you

» Sticks and stones «  Empty
BerichtOnderwerp: Re: » Sticks and stones «    » Sticks and stones «  Icon_minitimedi maa 05 2013, 16:46

» Hoofdstuk 2 «
Ik sta in de garage met mijn zus Lhyanne en mijn moeder. De ruimte wordt verlicht door TL-lampen, die bijna griezelige schaduwen op de grond werpen. In de garage is het ook koud en vochtig, en het wemelt van de vieze beesten. In de hoek kruipt een klein spinnetje over zijn web. Hier en daar verschijnt of verdwijnt een klein insectje. De stokken, die met blauwe gekrulde lijnen, die 2 met een rode, gele en blauwe brede streep en die met 5 strepen en afwisselend blauw en rood.
Lhyanne staat ongeduldig met haar voet op de grond te tikken. Mama begint. 'Dit zijn de familie-sticks, zoals jullie al weten. Lhyanne, voor jou is dit nog niet nieuw: jij weet al hoe je met de 3e stok moet werken. Lhyria, voor jou is dit nieuw, dus je zal het misschien nog niet snappen. Maar dat komt.' Ze pauzeert even om ons aan te kijken. Lhyanne staat verveeld te kijken. Ik ben wat aandachtiger. Tot nu toe vind ik het wel interessant.
Mama praat verder. 'Lhyanne, jij kan al met de 3e stok werken. Deze wordt, door oma's dood, aan Lhyria doorgegeven. Daardoor krijgt Lhyanne de 2e stok en ik de 1e. Wij gaan deze stokken niet de 1e, 2e en 3e noemen, maar ze hebben bijzondere benamingen. De 1e is de 'Blue Spiral', afgekort 'BS'. De 2e heet de 'Double Color Switch', afgekort 'DCS'. De 3e, een koppel van 2 stokken, heten 'Tricolor Pair', afgekort 'TP'. Als we over de stokken praten, gebruiken we de afkortingen.'
Ze raapt de stokken of. Mij geeft ze het duo, TP, en Lhyanne ontvangt de DCS. Zelf neemt ze de BS.
Eerst begint ze over de TP. 'De TP is een basiswapen. Je kan er enkel C-spreuken mee uitvoeren, die niet zoveel effect hebben. Maar in vergelijking met de andere wapens is dit wapen scherper en dus beter voor verwondingen te maken. In het begin zal het werken met 2 stokken misschien wel wat moeilijk zijn, maar dat went. De C-spreuken staan in het boekje met dezelfde kleuren als je stok. Dit boekje.' Ze reikt me een boekje aan, waar rode, gele en blauwe strepen op staan. Ik sla het open en wil beginnen lezen, als mama haar hand erop legt. 'Je kan het later lezen, eerst opletten.'
Daarna begint ze over de DCS. 'Deze is al wat meer geavanceerd, maar nog steeds vrij basis. Je kan er B-spreuken mee uitvoeren, deze hebben wat meer effect dan de C's, maar ze zijn nog steeds niet de krachtigste. Voor verwondingen is het wat minder handig, maar nog steeds vrij goed. Hier is het broekje met de B-spreuken.' Ze geeft het boekje aan Lhyanne, die er snel een ongeïnteresseerde blik op gooit, en dan weer naar mama kijkt.
En daarna is het de beurt aan de BS. 'Deze is de pro voor spreuken. De A-spreuken die je hiermee kan uitvoeren hebben een groot, maar vaak gevaarlijk effect. Daarom moet je ervaren zijn voor deze stok te gebruiken. Met deze stok kun je geen verwondingen aanbrengen omdat de spreuken zo veel effect hebben.' Dan neemt ze het boekje van haar stok. 'Nu mogen jullie even de spreuken bekijken.'
Ik sla het boekje open en lees enkele spreuken. Dit zijn enkele spreuken. De spreuken zijn allemaal genummerd, en in totaal zijn er 11. Tijdelijk ondoordringbaar krachtveld, oproepen van licht, oproepen van vuur, oproepen van planten, oproepen van duisternis, oproepen van water, oproepen van wind, oproepen van steen, verplaatsen van voorwerpen van minder dan 50 kg, 1-minuut-durende sprint 100 km/uur ontgrendelen bij de gebruiker, tijdelijk zwaartekracht uitschakelen.
Maar dan valt me iets in. 'Mam, waarvoor zullen we deze spreuken en wapens eigenlijk moeten gebruiken?' De vriendelijke glimlach die ze al de hele tijd op haar gezicht heeft, verandert naar een nerveuze, geforceerde lach. Lhyanne kijkt ook zenuwachtig naar de vloer.
Ik hoor de aarzeling in haar stem als ze het zegt.
'Tegen de familie Stone.'


Ik wou het er gisteren al op zetten, maar ik raakte niet op quizlet, en dat is de enige plek waar het staat [bij mijn mama toch] :3
3 komt morgen/overmorgen ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



» Sticks and stones «  UTL8oxA PROFILE
» Sticks and stones «  UTL8oxA MAGICIAN

» Sticks and stones «  Empty
BerichtOnderwerp: Re: » Sticks and stones «    » Sticks and stones «  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

» Sticks and stones «

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Sticks and stones may break my bones - but Yvaine can do it better ;-;
» Rolling Stones {Ryan}

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Boeken-