PortalIndex:: Out of the ordinary :: OPEN :: HpD5Uwn:: Out of the ordinary :: OPEN :: 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 :: Out of the ordinary :: OPEN ::

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Four

Four

:: Out of the ordinary :: OPEN :: UTL8oxA PROFILEPosts : 209
:: Out of the ordinary :: OPEN :: UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Shadra :: Erd
Klas:
Partner: Is it possible to love someone, if you're scared to hurt the ones you love?

:: Out of the ordinary :: OPEN :: Empty
BerichtOnderwerp: :: Out of the ordinary :: OPEN ::   :: Out of the ordinary :: OPEN :: Icon_minitimevr aug 31 2012, 23:17

Een lichtstraal kroop door de deur heen die op een kiertje stond. Mijn adem werd beperkt toen de kast deur helemaal gesloten werd. Ik duwde tegen de deur, maar tevergeefs, hij was vanbuiten op slot gedaan. Het hout was ook nog eens te sterk om te breken. Heel even zat ik daar, stil met mijn knieën opgetrokken. Het gevoel dat ik niet meer kon ademen werd steeds sterker en ik hield het niet meer. Ik schreeuwde, zo hard en zo lang dat je er gek van word. Tussen het schreeuwen door rolden de tranen over mijn wangen. Mijn moment van zwakte, dat was het. Ik bonkte tegen de kast. Je zou denken dat je het na zoveel keren gewend was geraakt, maar hij was er bang van geworden. Claustrofobie, dat had hij ontwikkeld. Maar de angst die volgde als de deur woedend open werd getrokken. Een rilling liep over mijn lijf toen het licht weer naar binnen glipte en een groot gestalte voor mijn neus kwam te staan..

Ondanks dat het nog zomer was voelde de lucht tegen zijn armen toch wel wat frisjes. Zoals meestal had hij een gewone jeans met een simpel T-shirt aan, niks speciaals, zeker niet als hij van planwas om zich lam te drinken. Het was rustig in de straten waar hij nu doorheen liep, geen wonder, het was een doordeweekse dag, en het was laat in de avond. Maar hem boeide dat helemaal niet. Hij had de drank nu nodig, niet morgen, niet overmorgen, maar nu. En dan zou hij het nu ook krijgen. Hij had een soort van Mental Breakdown, voelde zich barslecht en wou alles vergeten. Het tragische was dat hij meestal net niet dronken genoeg was om alles te vergeten. Maar het juist beter te herinneren. Toch kwam hij elke keer terug als hij zich zo voelde. Een zucht gleed over zijn lippen terwijl hij de kroeg binnenliep. Meteen liep hij door naar de bar om op één van de krukken te gaan zitten. ‘Een whisky, niet al te veel ijs.’ Zei hij. Hoe sterker hoe beter. Vroeger dronk hij eerder bier en die soorten dingen. Maar nu ging hij liever voor het sterkere spul. Toen het glas voor hem kwam te staan nam hij een flinke slok, het brandende gevoel in zijn keel zorgde ervoor dat hij minder in één keer dronk dan normaal. Ach ja, het was ook al een hele tijd geleden, het voelde toch weer even raar in zijn keel. Hij nam nog een slok, waarbij het op was, en zette het glas toen neer. Hij liet het express wat harder neerkomen zodat hij de aandacht van de barvrouw al trok. ‘Nog eentje.’ Zei hij terwijl hij op zijn glas tikte. Dit was bijlange niet genoeg, en het zou wel even duren. Een fles was dan ook het handigste, maar die had hij nu niet. Hij ging eens met zijn hand door zijn haren zodat deze weer normaal terecht kwamen. De wind buiten had ze namelijk door de war geblazen. Door een tik van het glas keek hij op. Hij knikte toen de vrouw even vaag naar hem glimlachte en pakte het glas. Zijn blik op de vloeistof erin gericht. Hij wist wat ze dacht, dat dacht iedereen die hem al eens helemaal lam van de drank had gezien. Deze keer dronk hij het met één slok op. ‘Weet je, geef me maar een fles.’ Zei hij. De vrouw keek hem even aan. Hij legde lichtelijk geërgerd wat geld op de tafel en keek haar weer aan. Weer die blik, ze vond het dom, maar hij betaalde, en ze wist dat hij nooit echt een last was. Hij zat daar altijd maar te drinken. En na een tijdje zou hij opstaan en zichzelf naar een plek krijgen waar hij kon slapen. Het duurde niet lang voor er een fles whisky bij hem werd neergezet. Hij goot wat in zijn glas, iets meer dan er normaal in werd gedaan, maar wat maakte het uit? Uiteindelijk zou hij toch op dezelfde hoeveelheid drank uitkomen. Even keek hij achter zich toen er iemand binnenkwam. Hij was geen volwassene, de meeste mensen hier waren volwassen en gingen niet meer naar school. Hijzelf was daar ook een uitzondering op, het was ook wel te zien. Ondanks dat hij sterk was had hij nog steeds de bouw van een zeventienjarige jongen, hij had ook het gezicht van een zeventienjarige jongen. Het zou nog wel wat jaren duren voordat hij er als een oude man uitzag, het zou nog wel heel veel jaren duren.


Laatst aangepast door Four op ma sep 10 2012, 20:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://eleftheria.actieforum.com/
Spell
.
.
Spell

:: Out of the ordinary :: OPEN :: UTL8oxA PROFILEReal Name : Freedje
Posts : 68
:: Out of the ordinary :: OPEN :: UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air/Dark
Klas: Master Norwood
Partner: I didn't found the one yet.

:: Out of the ordinary :: OPEN :: Empty
BerichtOnderwerp: Re: :: Out of the ordinary :: OPEN ::   :: Out of the ordinary :: OPEN :: Icon_minitimezo sep 30 2012, 19:04

Er was eigenlijk niet veel tijd om haar huiswerk te doen, maar dat maakte Spell niks uit. Het was immers nog niet zo lang geleden dat ze het huiswerk had opgekregen, maar toch maakte Spell liever alles af. Toch was de drang om naar buiten te gaan, opzoek gaan naar mensen met wie ze een babbeltje kon slaan, er veel meer dan hier zitten en huiswerk doen. Ze overwoog haar kansen. Zou ze naar buiten gaan en haar huiswerk morgen doen of zou ze nu nog een uur zwoegen? Ze moest een opstel maken, maar haar inspiratie was even verdreven. Bovendien zat er te veel adrenaline in haar om te blijven zitten. Ze schudde haar hoofd even. Zo kon ze niet werken. Glimlachend om de vindingrijke conclusie stond ze op en deed de papieren van haar huiswerk netjes in het boek waar ze de benodigde antwoorden kon vinden. Hoezeer ze ook haar best deed, soms wilde de inspiratie niet komen om de juiste woorden op te schrijven. Iets wat heel irritante was, maar iets wat later alleen maar meer zou helpen om dan wel de juiste woorden te vinden. Ze moest er gewoon een nachtje over slapen en dan vond ze wel iets. Even stond ze voor haar kledingkast. Ze was echt iemand van de leuke accessoires. Het was best koud buiten. Misschien… Ze koos uiteindelijk voor een skinny, blauwe jeans en daarover een zwart shirt, waarvan de mouwen lang waren, maar bij de schouders afzakten. Haar schouders kwamen er bloot mee. Ze deed bijpassende, zwarte oorbellen in, die de vorm hadden van halve, zwarte maantjes. Ze besloot om zwarte ballerina’s aan te doen en een gekleurde sjaal maakte het helemaal af. De sjaal sloeg ze zo om dat het een beetje openviel en haar keel niet te dik ingepakt werd. Ze overwoog om handschoenen aan te doen, maar besloot uiteindelijk om dat niet te doen. Haar haren liet ze los hangen, na het even geföhnd te hebben. Mocht ze iemand tegenkomen, dan zou ze er in elk geval niet slecht uitzien. Het was nou ook weer niet de bedoeling dat mensen negatieve dingen gingen denken over haar kledij en haar uiterlijk. Dat wilde ze ten zeerste voorkomen, maar natuurlijk stond niet iedereen altijd even positief in het leven, dat begreep ze ook wel. Je kon immers ook wel eens een mindere dag hebben. Spell schudde het van zich af en begon de tocht naar beneden voort te zetten. Ze was blij dat ze voor ballerina’s had gekozen en niet voor hakken van acht centimeter, waar ze op geleerd had om op te lopen vanaf haar veertiende. Haar broer moest er altijd vreselijk mee lachend als ze dan bijna viel, maar haar moeder was er alleen maar trots op dat ze platte schoenen, van die ballerina’s die sneden tegen je achillespees en gewone, platte sportschoenen kon dragen. Ze keek even naar zichzelf in een spiegel, die ze toevallig tegenkwam toen ze er langs wandelde. Meteen keurde Spell zichzelf goed en zelfzeker en opgevrolijkt door haar spiegelbeeld trotseerde zij de buitenlucht. Even had Spell spijt van haar keuze om geen handschoenen aan te doen. Ze stopte haar handen diep in haar zakken en hoopte daarmee de koude een beetje te verdrijven. Even stond ze voor de moeilijke beslissing waar ze naartoe zou gaan, maar een soort kroeg zou haar op dit moment alleen maar opvrolijken. Gezelligheid, warmte en drinken. Ja, dat had ze wel nodig op dit moment en gelukkig was ze haar portemonnee niet vergeten. Het duurde niet lang of ze kwam terecht in Oak’s Field. Ze keek opzij en besloot meteen om een kroeg binnen te gaan. Zoals ze al verwacht had was het lekker warm binnen. Ze wreef door haar ijskoude handen en drong zichzelf toen door de menigte mensen naar de bar. Ze zette zichzelf op een van de krukjes. ‘Een tonic, alsjeblieft,’ zei ze. Dat had ze altijd al willen zeggen. Misschien was het een lekker drankje. Volgens haar broer was het bitter. Nou ja, ze zou wel zien. Toen pas viel haar oog op de jongen die naast haar zat. Ze wilde eerst iets zeggen, maar zag toen de drank. Was hij dronken? Ze wist het niet zeker. Ze twijfelde even of ze een gesprek zou aanknopen. Ach, misschien was hij wel aardig. Ze mocht immers geen vooroordelen over mensen hebben. En trouwens, ze had nog altijd haar eigen attitude mocht dit verkeerd uitpakken. Ja, ze zou zich wel weten te redden. ‘Hé,’ zei ze, waarna ze hem even aankeek en hem zachtjes tegen zijn schouder porde. ‘Weet jij misschien of een tonic lekker smaakt?’ Ze keek hem vragend aan, wetend dat dit misschien niet de beste openingszin was die ze had, maar het kon ermee door.

- Erg als ik reageer? :3
Terug naar boven Ga naar beneden
 

:: Out of the ordinary :: OPEN ::

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» an ordinary day [open]
» Just another ordinary day.. || Soh
» Not a ordinary person, we are [Jashira]
» It would be fun, they said || Open
» The one and the only... ||open||

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Oak's Field :: Bokkenburcht-