PortalIndexBibliotheek HpD5UwnBibliotheek 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Bibliotheek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jayro

avatar

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 44
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic:
Klas:
Partner:

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 18:16

Jayro liep door de bibliotheek met een dik -door handoeken- ingewikkeld boek. Boeken moesten binnen de bieb blijven en het was verboden ze zonder toestemming mee te nemen, de meest overtreden regel door Jayro. Nieman was er en dit liet de Shadra glimlachen. Hij haalde de handoeken weg en stopte het boek terug in de kast. De jongen begon in de kast te turen op zoek naar een nieuw boek, verkleinde de handoeken die hij in een koker om zijn riem deed. ''Schat van 100 spreuken, nee. De dieren en hun spieren, nada. Shadra en Nova spreuken voor gevorderden, kijk dat lijkt er meer op.'' Voorzichtig haalde Jayro een groot, stoffig en dik boek uit de kast en ging de achterkant lezen. Groene letters sierden de zwarte kaft.

''In dit boek staan spreuken die enkel magi-
cans uit Nova of Shadra kunnen uitspreeken,
Het vereist ervaring en bij een kleine fout ver-
woest het je leven.
''

''Precies iets voor mij,'' vond Jayro die het boek open sloeg in de bibliotheek zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Milan
.
.
Milan

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 17
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Nova
Klas: Vierdejaars
Partner:

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 18:43

''Het is inderdaad niet de bedoeling dat je anderen verwond, ook al hebben jullie dit afgesproken.'' Legde Milan uit en voegde er aan toe ''Er zijn enkele mensen die die regel overtreden, tot nu toe zonder conclusies. Maar als je een goede naam wil houden kan je dat beter laten. Trouwens, je kan beter laten zien wat je kan aan Madeline, daar geeft ze meer voor. Volgens mij houd ze meer van praktijk dan theorie.'' Zei Milan en liep door een andere deur de gymzaal uit. Direct stond daar nog een deur, een dikke houten, erg ouderwets. Milan deed de deur open en liet Sky en Kori eerst naar binnen. ''Dit is de biebliotheek en'' Milan twijfelde of hij Sky wel moest voorstellen aan Jayro maar besloot dat te laten. ''Met toestemming mag je een boek mee nemen naar buiten of waar je hem ook wil lezen, het is een grote bieb, dus als je iets wil rond lopen? Ik moet toch nog wat aan Jayro vragen, is dat oké?''

Click
Terug naar boven Ga naar beneden
Sky
.
.
Sky

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 20
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air Magic/Puffoon
Klas: Vierdejaars
Partner: --

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 18:58

"Hmm...boeken...kennis in een stukje papier..." momeplde Sky. Hij sloot zijn handen, waarna zijn heldere vleugels weer verschenen en zweefde tussen de boekenkasten door. "Eens kijken. Zouden ze iets weten over aanvallende krachten. 'K heb eigen alleen nog maar ontwijkende en defensieve magie gezien." Milan zag hij al niet meer. "Ergens boven in de kast van de Luchtafdeling, vond hij een boek dat alleen geopend kon worden met lucht, dus moest je wel een Lucht Magiër zijn. Sky pakte het boek en daalde neer bij een tafel waaraan hij ging zitten. "Hmm...even openen. Sora ga ikimasu." Uit zijn handen stroomde wat lucht het boek in en het slot ging open. "Dat was simpel." Hij bladerde het boek door. "ken ik al, hmm...dat is wel geinig, hmm...dat is interessant." Sky bekeek de pagina aandachtiger. "Luchtbal, snel en krachtig...dat moet ik leren." Aan de andere kant van de zaal zag hij een andere jongen zitten, waar Milan ook heen liep. "Dat zal Jayro dan wel zijn denk ik."
Terug naar boven Ga naar beneden
Milan
.
.
Milan

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 17
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Nova
Klas: Vierdejaars
Partner:

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 19:09

Milan stapte koeltjes op Jayro af. Hij wist dat hij niet hield van uitbundige gesprekken, maar wist wel dat hij heel leergierig was en ook één van de slimste leerlingen. Als hij volwassen is en kwaad in de zin heeft, zal het met de wereld nog wel eens goed mis kunnen lopen. Milan kon redelijk met hem praten, maar echt niet meer dan redelijk. ''Jayro,'' begon de jongen en ging in de stoel naast hem zitten.'' Milan werd fel aangekeken maar Jayro zweeg, zoals vaker. ''Ik heb bij een eindje wandelen een Ruinne ontdekt. Ik wilde met mijn krachten een ingang vinden, maar er is iets dat het tegen houd. Waarschijnlijk kwade vloeken van leerlingen die destijds op school zaten. Ik vroeg me af of jij hier iets mee kon?'' ''Wie weten het allemaal?'' Milan was al bang dat die vraag ging komen, maar besloot niet te liegen. De jongen zei zachtjes ''Volgens mij alleen ik en Mevrouw Madeline.'' ''Ik zal zien wat ik kan doen.'' Milan grijnsde en wist dat het gesprek hier wel moest stoppen. Hij liet echter een briefje achter met de informatie over hoe je bij de ruïne moest komen, stond op en liep naar een boekenkast. Milan zag een hele rij vol met geschiedenisboeken en glunderde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sky
.
.
Sky

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 20
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air Magic/Puffoon
Klas: Vierdejaars
Partner: --

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 19:53

Sky bladerde verder. Ineens zag hij een spreuk die hem bekend voor kwam. "Wow...de luchtdraak...die moet ik leren. Ryuu kende hem ook! Daarmee blokkeerde hij alle aanvallen en schakelde hij mij bijna ineen keer uit!". Hij las boeiend verder.

Sta sterk, laat de energie tot je komen en door je stromen. Beeld je een draak in je hoofd en laat hem tot leven komen. Laat lucht van je ene hand naar de andere gaan en...

Sky las de hele pagina uit. Maar toen zag hij ineens dat er een pagina miste. Hij keek naar het plaatje. "Wow, het is precies de draak die Ryuu ook had. Zou hij hem ook uit het hebben geleerd? Ik kan het gewoon proberen." Sky ging stevig staan en liet de lucht door zijn neus naar binnen stromen. De energie in hem begon te bewegen en te stromen door zijn aderen naar zijn handen. Maar alleen dat kost hem al zoveel energie...misschien moet hij eerst maar zijn vleugels laten verdwijnen.
"Pfieuw...dat viel niet mee...morgen nog maar een keer proberen, maar dan zonder vleugels." Hij stopte het boek weer terug en gleed terug naar Milan.
"Zo, heb je Jayro gesproken? Dan lijkt het me slim om nu naar Schoolhoofd Madeline toe te gaan om te vragen of ik naar de vierde kan."
Terug naar boven Ga naar beneden
Milan
.
.
Milan

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 17
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Nova
Klas: Vierdejaars
Partner:

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 20:08

Milan knikte en legde uit waar Sky moest zijn. ''Ik verwacht dat ze in haar kantoor is, maar ze houd er niet zo van gestoord te worden. Zeg maar dat ik je heb doorverwezen als ze gaat klagen, oké? Het is die deur uit, rechts helemaal door die lange gang, links de trap af en dan loop je tegen haar deur aan. Ik wil nog even wat vrienden spreken en het lijkt me overbodig mee te gaan, niet?'' Milan krabte aan zijn wang. ''Als je vragen hebt en mij toevallig tegen het lijf loopt. No problem!'' vervolgde hij en knikte. De jongen draaide zich om en liep richting de andere deur. ''Trouwens, veel succes dit nieuwe schooljaar!'' riep hij nog na zonder om te kijken en stopte zijn handen in zijn zakken, deed zijn capuchon op en liep naar buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayro

avatar

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 44
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic:
Klas:
Partner:

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedi aug 18 2009, 20:45

Jayro zag beide leerlingen weg gaan, klapte het boek dicht en legde het aan de rand van een houten tafel. Hij keek om zich heen zodat hij zeker wist dat niemand hem zag, spreide zijn armen richting de deuren en balde zijn vuisten en sisde ''Fortaleza!'' Een donkere mist kroop dichter bij de deur en je hoorde een slot klikken. Dit deed hij bij alle deuren, dus enkel met het slot kon je de deur open maken. Alle sloten lagen bij Madeline dus dat moest geen probleem zijn. Magie werkte trouwens ook niet tegen die spreuk.

Jayro liep met grote passen richting de dubbele kast en bukte. Hij schoof een aantal boeken opzij en kroop in door een klein gat, tot en met zijn middel. Hij pakte alle boeken eruit en legde deze op de vloer neer. Kuchend van het stof kwam hij uit het gat en snel legde hij alle boeken terug op de plaats waar het hoorde. Als Madeline er vanaf wist had ze misschien gezorgd dat als iemand aan de boeken kwam er bij haar een belletje ging rinkelen, maar daar hoopte Jayro niet op. De vijf boeken, stuk voor stuk duizend bladzijde, één meter bij een halve meter groot en klassiek versierd met bronzen sierlijke letters op de kaft. Jayro pakte de enorme boeken en tilde ze met grote moeite naar de tafel, waar ook dat andere boek lag. Deze was nu niet meer intressant, Milan's informatie was intressant. Jayro vergrote zijn zwartrode sporttas en legde daar de boeken in. ''Sinsero!'' sisde de jongen en alle sloten gingen van hun slot. Met het gezwaarte op zijn rug ging hij terug naar zijn slaapzaal. Nu maar hopen dat niemand het gemerkt heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sky
.
.
Sky

Bibliotheek UTL8oxA PROFILEPosts : 20
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air Magic/Puffoon
Klas: Vierdejaars
Partner: --

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitimedo aug 20 2009, 07:41

Sky liep de bieb binnen. "Oké...waar moest ik die boeken ook al weer vinden..." Hij dacht diep na en probeerde te herinneren waar Jayro zei dat ze lagen. "Aha, het stoffige hoekje. Dat zal ik meteen dan maar schoonblazen." Sky zocht naar een stoffig hoekje en hoefde niet lang te zoeken.
"Stoffig hoekje? Wat nou stoffig...dat is gewoon begraven! Sora ga ikimasu!" Meteen vloog al het stof de lucht in. "En dat dan nog even de raam uit blazen. Kaze bouru." en met een luchtbal was alle stof naar buiten geblazen. "En dan nu maar op zoek naar de boeken. De 7 Meesters en Nova en Shadra, blabla...hmm dat zijn vast wat oudere boeken." Sky ging boek bij boek langs. "Aha dat is Nova en Shadra...die moet ik hebben. Nu dat oranje boekje nog." Weer zocht Sky. Op de onderste plank lag het niet. Hij zweefde wat naar boven, met een simpele zweefspreuk en zocht daar verder. "En dat is de 7 Meesters." Ook dit boek pakte hij en wou toen weg gaan. "Hmm...misschien moet ik dat boek voor Lucht Magiërs ook maar meenemen en kijken of ik dat drakengebeuren kan leren." Voor hij weer beneden was liet hij vleugels tevoorschijn komen en vloog hij snel naar de Luchtafdeling waar hij dat boek haalde dat hij eerder had gelezen. "En dan nu afrekenen." Hij vroeg om toestemming en het was allemaal goed.
"Zo, nou Jayro...ik heb je klusje geklaard." mompelde Sky terwijl hij terug vloog naar de Shadra Etage om de boeken bij Jayro af te brengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Bibliotheek UTL8oxA PROFILE
Bibliotheek UTL8oxA MAGICIAN

Bibliotheek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bibliotheek   Bibliotheek Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Bibliotheek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Bibliotheek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall-