PortalIndexBitter lemon HpD5UwnBitter lemon 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Bitter lemon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Elyssa
.
.
Elyssa

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 30
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water - Cassia.
Klas: 2e klas.
Partner: Nobody.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimeza okt 22 2011, 22:44

Ze wou het niet. Naar Starshine Academy gaan was niet een van haar eigen keuzes, maar die van haar nieuwe ‘pleegouders’. Haar echte ouders waren een maand geleden dood gegaan door een of ander ongeluk – en om een of anders stomme reden mocht zij niet eens weten wat er gebeurt was – en nu moest ze zich begeven onder mensen van haar leeftijd, die ze nu al niet mocht. Thuisscholing was gewoon veel simpeler, dan kreeg ze geen problemen met andere mensen en kon ze zich gewoon helemaal concentreren op het leren, terwijl op SSA er vast door de klas werd geschreeuwd of wat dan ook. Oh, ze had de verhalen allang gehoord, anders dan had ze er niet zo tegen op gekeken. Er ontsnapte een zucht uit haar mond terwijl ze naar de lange gang keek. Oh fijn. En nu verwachtten ze zeker van haar dat ze helemaal de weg naar haar kamer zou vinden. Waarom was er gewoon niet iemand die aardig genoeg was om haar te ontvangen op deze Academy en dat ze gewoon uitleg kreeg over alles en dat ze naar haar kamer werd gebracht? Het enige wat ze al thuis had gekregen, was een informatieboekje waarin stond wat er haar allemaal te verwachten stond. Stomme pleegouders. Een tweede zucht kwam uit haar mond, terwijl de eerst geïrriteerde blik een nogal angstige blik werd. Straks dan waren er van die vreemde mensen die haar lastig gingen vallen.. Haar hand omklemde de donkerbruine koffer die ze vast hield. Straks dan raakte ze hier eeuwig verdwaalt. Hoe groot was dit gebouw eigenlijk? Elyssa probeerde wat moet bijeen te schrapen en zette een paar stappen waarbij haar blauwe jurk zachtjes heen en weer bewoog, maar ze stond meteen weer stil. Alle moed leek door haar schoenen te zakken en nerveus keek ze de gang door, terwijl er rillingen over haar lichaam ging. Oh god. Zou dit in godsnaam nog wel goed komen? Misschien kwam er wel iemand langs ofzo, die haar de weg kon wijzen. Ja, ze ging gewoon wachten totdat iemand langs kwam of haar zou gaan zoeken. En wat als ze haar helemaal niet gingen zoeken? Ze beet op haar lip en hees zich op de vensterbank. Haar koffer zette ze tussen haar benen neer, aangezien er altijd iemand kon langsrennen die het ding zou meenemen of wat dan ook. Bah, ze vond het nu al niet leuk meer. Ze wou het liefst gewoon naar huis.
MOOD: Oncomfortabel.
WORDS: 408
COMMENT: Eerste rpgpost. =D
QUOTE: When life gives you lemons, don't make lemonade! Burn life's house down, with the lemons!
Terug naar boven Ga naar beneden
Master David

Master David

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 636
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [ A ] ir, thanks to some studies.
Klas:
Partner: Foreveralone. And fine with it.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimezo okt 23 2011, 00:00

Met een hand ondersteunde hij het kleine diertje, en met zijn andere duwde hij het tegen zijn borst op. Hij streek met zijn vingers door het zachte vachtje van het konijn. Het neusje van ervan bewoog, toonde aan dat het ademde. De blonde jongen was overduidelijk blij met zijn nieuwe aanwinst, want een warme glimlach als deze kon je niet neppen. Hij had het diertje ergens buiten gevonden. Het was nog zo klein en hij was er dom genoeg vanuit gegaan dat het zijn moeder kwijt was of iets dergelijks. Had het dus maar meegenomen, om er later achter te komen dat het gewoon een uitzonderlijk klein exemplaar was. Maar hij had er niet meer over nagedacht om hem terug de wildernis in te laten gaan. Hij wou hem houden, had hem nodig. Hij had op het moment niemand meer. Hij wou niemand lastig vallen met zijn zorgen, maar dat konijn leek zich er niets van aan te trekken. Het verstond hem toch niet. Maar het was gewoon fijn om te weten dat iemand naar je luisterde, ook al verstond deze hem niet. En toen hij hem eenmaal een naam had gegeven was er geen weg meer terug. Kaylen. Kaylen was zijn konijn, de enige die hij op het moment had.
Hij liep gewoon door de gang, had het besluit genomen dat hij Kaylen een beetje het gebouw wou laten zien. Hij wist niet hoe het zat met het geheugen van een konijn, maar als het goed was; dan was het wel handig om de weg te weten. Dan kon hij altijd zijn weg terug vinden naar de licht etage, de etage waar hij sliep. Als eerste wou hij alle etages laten zien. Nou had hij wel de water etage overgeslagen, enkel omdat hij het niet zou kunnen verdragen om Kijito te zien. Hij was nog lang niet over het meisje heen, en vermeed haar dus. Hij wou haar niet zien, want dan zou hij gaan staren. Wat ertoe leidde dat hij uiteindelijk weg zou rennen en hoogst waarschijnlijk in huilen zou uitbarsten. En daar had hij geen zin in.
De nagels die zich tevergeefs in zijn huid probeerden te boren trokken hem uit zijn aandacht. ‘Wat is er?’ fluisterde hij zachtjes. Het konijn bewoog zijn oren, voelde overduidelijk dat er iemand in de buurt was. Langzaam keek hij op, meende een gestalte in de verte te zien. Hij twijfelde, kneep zijn ogen tot spleetjes. Bruine haren. Oké, dan was het goed. Hij liep ernaar toe, hield Kaylen wat steviger vast; automatisme. Een meisje, lange bruine haren verdeeld over twee staarten. En een koffer. Misschien was ze nieuw?
‘Hoi,’ begon hij aarzelend, wist niet zo goed wat hij nou moest doen, ‘Ben je nieuw?’ Hij keek naar haar koffer, toonde aan dat hij de conclusie daaruit had getrokken. ‘Kun je het een beetje vinden hier? Het is logisch als je verdwaald bent… Je wilt niet weten hoe vaak ik verkeerd was gelopen op mijn eerste dag,’ grijnsde hij flauwtjes, ‘Als je me verteld waar je moet zijn wil ik je best de weg wijzen, als je er niets tegen hebt.’

» Pfft, moet eventjes inkomen ;}
Terug naar boven Ga naar beneden
Elyssa
.
.
Elyssa

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 30
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water - Cassia.
Klas: 2e klas.
Partner: Nobody.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimezo okt 23 2011, 11:36

Het duurde niet lang voordat ze voetstappen hoorde. Haar ogen staarden naar de schim in de verte die langzamerhand haar kant op kwam. Ze kon het niet echt goed zien wat het was, de wie maakte niks uit aangezien ze hier toch niemand kende. Een beetje ongemakkelijk bewoog ze heen en weer, waarbij haar twee lange staarten met de strikken er in zachtjes heen en weer wiegden. Gelukkig kwam er iemand langs, het zou niet leuk zijn als ze een eeuwigheid moest wachten omdat dit kasteel zo groot was. Aan de andere kant was ze bang dat het een of ander vaag figuur was. Ze bekeek het figuur wat beter en duwde zichzelf van de vensterbank af, zodat ze weer op haar voeten stond. Het was een jongen, blond haar en een konijn vast houdend. Ze zette een kleine stap achteruit toen de jongen op een paar meter afstand bleef staan. Ughe.
‘Hoi,’ werd er aarzelend gezegd. Elyssa beet op haar lip. Straks dan zei ze iets verkeerd ofzo en dan kreeg ze de hele school achter haar aan. Daar zat ze ook op te wachten. Haar ogen staarden naar het konijn dat het joch in zijn armen had. Thuis aten ze tijdens de winter altijd van die sneeuwhazen. Als huisdier werden ze nauwelijks gebruikt, aangezien je er anders teveel aan ging hechten terwijl het gewoon voedsel was. Van haar ouders had ze nooit een huisdier gemogen. Van haar pleegouders ook niet. Een licht schuldig gevoel ging door haar lichaam heen. Dus ze aten altijd tijdens de winter van die schattige konijntjes zoals deze, alleen dan groter? Oké, daar had ze nooit bij stil gestaan. ‘Ben je nieuw?’ Ze knikte. ‘Kun je het een beetje vinden hier? Het is logisch als je verdwaald bent… Je wilt niet weten hoe vaak ik verkeerd was gelopen op mijn eerste dag.’ De grijns beviel haar niet. Haar ogen vertrokken bijna tot spleetjes, maar ze wist zich in te houden en glimlachte lichtjes. ‘Als je me verteld waar je moet zijn wil ik je best de weg wijzen, als je er niets tegen hebt.’ Elyssa zuchtte. Dat wist ze juist niet.
“Geen idee,” zei ze zachtjes. Haar blik ging weer naar het konijn. “Thuis aten wij zulke beesten altijd in de winter. Ze zijn alleen wel veel groter dan.. dit,” zei ze op een hele luchtige en onschuldige toon, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ze vroeg zich af of ze hier ook in de winter konijn aten. Vast niet, aangezien dit een hele andere omgeving was. Waarschijnlijk zaten er hier allemaal van die dierenliefhebbers. Ze sloeg haar armen over elkaar toen er een koud briesje door de gang ging. Ze had beter iets warmers moeten aantrekken, bah.
MOOD: Oncomfortabel.
WORDS: 457
COMMENT: Geeft niet, ik heb ook moeite. =3
QUOTE: Elle me dit
Qu'est-ce tu fous sur Internet ?
Ca va pas bien dans ta tête
Regarde le temps que tu perds
Terug naar boven Ga naar beneden
Master David

Master David

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 636
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [ A ] ir, thanks to some studies.
Klas:
Partner: Foreveralone. And fine with it.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimezo okt 23 2011, 12:04

Haar zwijgzame en terughoudende houding deden hem in het begin denken aan Kijito. Maar het was te danken aan het feit dat ze totaal niet op het meisje leek dat hij gewoon kon blijven staan. Met een bescheiden lachje op zijn gelaat. Maar zijn beeld van het meisje veranderde al snel, enkel doordat haar houding veranderde nadat ze Kaylen had gezien. Had ze iets tegen konijnen? Misschien was ze allergisch of zo, maar daar zag hij haar eerlijk gezegd niet voor aan. Ze zag er eerder uit als een meisje dat juist graag dieren wou aanraken, en helemaal hyperactief zou worden in een dierentuin of iets dergelijks. Maar hij zat er wel eens vaker naast.
Hij wist niet waar hij haar glimlach moest plaatsen. Maar het was overduidelijk dat hij alles behalve gemeend was. Hij had zelf zoveel ervaring met het neppen van glimlachjes dat hij er oog voor had gekregen om te zien wanneer iemand hem dus nepte. Hoewel dit niet echt zijn plan was geweest, en het hem alleen maar problemen bracht. Hij wist niet wat hij moest zeggen als hij erachter kwam dat anderen vanbinnen eigenlijk erg bedroefd waren. Hij was wat dat betreft een ramp met mensen troosten. Dus negeerde hij het altijd maar, in de hoop dat dat het beste was.
Hij keek haar met grote ogen. ‘Eten?’ herhaalde hij haar een soort van. Hij keek naar het konijn in zijn handen, duwde het steviger tegen zich aan; bang dat het meisje hem misschien zou afpakken of zo. Hoewel het vrij onlogisch zou zijn als ze gewoon zijn konijn zou afpakken en voor zijn neus zou opeten. Maar alsnog, ze moest van hem afblijven. ‘Kaylen is alles behálve eten,’ zei hij uiteindelijk, het konijn verdedigend. Als je aan zijn konijn kwam, kwam je aan hem. Hij had het beestje omgedoopt tot beste vriend, op Axel na dan; maar die had hij al zolang niet meer gezien. Dus had hij alleen nog maar Kaylen, en dat was dus zijn alles.
Uiteindelijk keek hij weer met tegenzin naar het kind. ‘Wat voor soort magie beheers je?’ vroeg hij, overduidelijk ongeïnteresseerd. Waarom liep hij niet gewoon weg? Nou, omdat hij dat ook zo dom vond. En nu hij haar had aangeboden naar haar etage te brengen kon hij het ook net zo goed maar gelijk doen. En zo snel als mogelijk. Hij voelde er niet echt behoefte voor om bij konijn-etende mensen te zijn. Hij was er zowel bang voor, als boos op. Maar natuurlijk was het grootste gedeelte angst, zoals gewoonlijk.

» Yea, hemad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elyssa
.
.
Elyssa

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 30
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water - Cassia.
Klas: 2e klas.
Partner: Nobody.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimezo okt 23 2011, 13:02


Oké, misschien had ze het beter niet moeten zeggen aangezien de jongen het vast beledigend opvatte. Het was gewoon een feit, dah. Ze zou niet dat kleine ding opeten, aangezien er toch geen veel vlees aan zat. En het zag er wel schattig uit. De jongen keek haar aan met grote ogen. Te laat. Waarom vatte de meeste mensen het zo verkeerd op? Het was gewoon vreselijk irritant. Als mensen juist net zo dachten als haar, of een beetje, dan zouden ze haar wel begrijpen. Maar nee hoor, iedereen moest altijd zo ingewikkeld doen.
‘Eten?’ Ze fronste. Hij dacht dus serieus dat ze hem op ging eten. ‘Kaylen is alles behálve eten.’ Ze begon te lachen. Het klonk nogal kinderlijk.
“Ik ga ‘m heus niet opeten, dah. Waarom zou ik?” lachte ze droogjes. Vreemd kind. Haar glimlach vervaagde een beetje. Als mensen haar nou beter begrepen, had ze thuis ook allang vrienden gemaakt. Nu keken ze haar thuis juist na en lachten ze haar uit. Niet dat het haar veel boeide ofzo. Het was alleen een beetje irritant. Vooral als ze zelfs maar probeerden om haar te begrijpen. Nou ja, het was wel aardig dat ze haar probeerden te begrijpen, maar niet als het juist niet gemeend was en ze deden alsof ze een of andere trol was ofzo. Haar blik ging naar haar jurk en ze streek hem een beetje glad.
‘Wat voor soort magie beheers je?’ Het idee dat er hier allemaal mensen waren van andere planeten was nog steeds vreemd.
“Water,” zei ze een beetje kortaf, aangezien ze het niet langer uit kon rekken. Nou ja, het kon natuurlijk wel maar daar had ze gewoon geen zin in. Haar blik gleed naar het konijn, maar al snel weer de gang door, kijkend of er meer mensen zouden langs lopen. Hopelijk geen vreemde gozers ofzo. Eén vreemd iemand was al genoeg op haar eerste dag. Ze vroeg zich af welke magie de jongen deed, beheerst of wat dan ook. Vast geen water, hij zag er niet echt uit als iemand die dat zou beheersen. Nee, echt niet.

MOOD: Oncomfortabel.
WORDS: 349
COMMENT: Blah. Geen inspiratie, lol. xD
QUOTE: Elle me dit
Qu'est-ce tu fous sur Internet ?
Ca va pas bien dans ta tête
Regarde le temps que tu perds



Laatst aangepast door Elyssa op zo okt 23 2011, 21:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Master David

Master David

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 636
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [ A ] ir, thanks to some studies.
Klas:
Partner: Foreveralone. And fine with it.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimezo okt 23 2011, 14:11

Oké, zijn reactie was overdreven en dom geweest. Maar hij was en bleef een kind. En hij schatte haar niet ouder in zichzelf. Even oud of jonger. Maar enige tekenen van begrip toonde ze niet. Nee, ze was overduidelijk niet zoals Kijito. En daar was hij maar wat blij mee. Hij had eigenlijk wel behoefte aan iemand die geen overeenkomsten had met haar. Hoefde hij ook niet aan haar te denken, en des te meer pijn werd hem bespaard. Eigenlijk zou hij Kaylen dan ook weg moeten doen, want het beestje zorgde er wel voor dat hij altijd in zijn gedachtes verzonk et cetera. Maar hij kon het niet over zijn hart krijgen om het diertje nu te laten gaan, het was net gewend aan de mensen wereld; het tam-zijn. Hij zou het niet meer redden in de wildernis, in zijn uppie.
‘Ik snap ook wel dat je hem niet gaat opeten,’ mompelde hij zachtjes, sloeg zijn ogen neer. Hoewel hij iets groter was dan haar gedroeg hij zich wel nietig. Maar zo gedroeg hij zich altijd, zelfvertrouwen nul procent. ‘Maar ik wou het gewoon eventjes duidelijk zeggen dat Kaylen mijn huisdier is en niet voedsel.’ Ze kon haar lachje niet waarderen, het voelde net alsof ze hem uitlachte. En waarschijnlijk was het ook wel zo. Hier had hij nou weer geen behoefte aan. Maar hij kon niet anders. Hij had iets aangeboden, en de goede manieren die er bij hem ingestampt waren toonden zich dan ook met mate. Hij kon er niet aan onderkomen, want anders zou hij zich uiteindelijk schuldig voelen.
Hij verstijfde vrijwel meteen bij het horen van haar antwoord. Een scheldreeks volgde in zijn gedachtes. Waarom moest alles nou weer tegen werken? Hij had niets voor niets die etage vermeden, en nu moest hij er alsnog naar toe. Hij kon zichzelf wel vervloeken voor het feit dat hij interesse had getoond in de nieuweling. Hij had gewoon door moeten lopen, onvriendelijk en totaal niet sociaal moeten overkomen. Maar nee, hij moest weer zo nodig vriendelijk gaan aanbieden om haar de weg te wijzen.
‘Dan moet je naar de water etage,’ merkte hij met een schorre stem op, keek met glazige ogen langs het meisje heen. Hij knipperde een paar keer en keek haar toen weer aan. ‘Als ik mijn handen niet vol had gehad zou ik je koffer hebben gedragen, maar nu zou je het echt zelf moeten doen. Of je moet Kaylen zo graag willen dragen.’ Niet dat hij het haar toevertrouwde om zijn konijn te dragen. Wie weet zou ze weg rennen, hem vet mesten en uiteindelijk hem opeten. Hij draaide zich een kwart slag. ‘Ik loop wel met je mee, want ik ben slecht in routebeschrijvingen geven. En dadelijk verdwaal je alweer, en dat moeten we ook niet hebben.’
Terug naar boven Ga naar beneden
Elyssa
.
.
Elyssa

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 30
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water - Cassia.
Klas: 2e klas.
Partner: Nobody.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimezo okt 23 2011, 21:19

Een beetje ongemakkelijk stond ze daar. Kon ze de jongen wel vertrouwen? Was het niet zo’n figuur dat er hartstikke cute uit zag maar van binnen gewoon puur evil was? Hier in de gang voelde het juist veilig, dan wist ze dat ze hier gewoon was. Als ze verder zou gaan lopen, zou ze alleen maar nog meer gedesoriënteerd raken en dat was niet waar ze op zat te wachten. Er verscheen een lichte frons toen de jongen verstijfde na haar antwoord. Was het zo erg? Deed ze iets verkeerds? Vast wel. Misschien had ze zich eerst moeten voorstellen ofzo. Moest dat dan eigenlijk? De jongen had het namelijk ook niet gedaan.
‘Dan moet je naar de water etage,’ werd er met een schorre stem opgemerkt. Schorre stem? Dat was nieuw. Zag hij er tegen op ofzo? De ogen van de jongen keken langs haar heen, maar uiteindelijk weer naar haar toe. ‘Als ik mijn handen niet vol had gehad zou ik je koffer hebben gedragen, maar nu zou je het echt zelf moeten doen. Of je moet Kaylen zo graag willen dragen.’ Maar.. Ze wou niet weg. Ze wou niet de weg kwijt raken. Ze vertrouwde hem niet eens. Ze wou eigenlijk gewoon naar huis, weg van deze onbekende plek. Waarom snapte hij dat gewoon niet? De jongen draaide zich een beetje om, leek aanstalten te doen om verder te lopen. ‘Ik loop wel met je mee, want ik ben slecht in routebeschrijvingen geven. En dadelijk verdwaal je alweer, en dat moeten we ook niet hebben.’ Elyssa schudde haar hoofd.
“Neuh. Ik blijf hier wel,” zei ze nogal koppig. Ze zou en moest hier blijven, totdat ze zelf wist waar ze heen moest. Punt uit.

MOOD: Oncomfortabel.
WORDS: 286
COMMENT: Inspiratieloos.. D:
QUOTE: Elle me dit
Qu'est-ce tu fous sur Internet ?
Ca va pas bien dans ta tête
Regarde le temps que tu perds
Terug naar boven Ga naar beneden
Master David

Master David

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 636
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [ A ] ir, thanks to some studies.
Klas:
Partner: Foreveralone. And fine with it.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimema okt 24 2011, 00:11

Er klopte iets niet aan het meisje. Haar uiterlijk paste gewoon niet bij haar gedrag. Het plaatje klopte niet met de persoonlijkheid. Best wel komisch dat zijn plaatje altijd helemaal bij hem gepast had. Vanaf klein jongetje al. Hij was gedwongen om zich beleefd te gedragen tegenover iedereen. Alle manieren die hij kende waren erin gestampt, hoewel ze nu een beetje weg begonnen te ebben. Niet dat hij het erg vond. Het was een van de velen delen van zijn verleden die hij weg wou hebben, niet meer aan herinnerd wou worden. Maar iedere keer zijn geforceerde woorden en houding, het waren allemaal herinneringen aan zijn verleden. Hij haatte zijn verleden, alles eraan. Eerst was hij er altijd droevig door geworden. Nu ook nog wel, maar niet meer zo erg. Hij vond het meer vervelend en wou er gewoon niet aandenken.
Misschien was er ook iets in haar verleden gebeurt waardoor ze nu zo… Vreemd deed. Als hij eerlijk was vond hij haar gewoon erg irritant. Maar hij vond zichzelf dan weer grof overkomen en hield het maar op vreemd. Maar hij kon niet inschatten of er nou echt iets was gebeurt of niet. Hij gaf het wel het voordeel van de twijfel. Maar het kon ook gewoon zijn dat ze van zichzelf een vreemd persoon was. En dat haar uiterlijk gewoon bedrieglijk was.
Hij trok een wenkbrauw op. ‘Dus je plant er ook op om hier te blijven slapen?’ vroeg hij, wist zeker dat hij de goede vraag had uitgekozen. Hij haalde zijn schouders op. ‘Mij maakt het niet zoveel uit als je hier blijft slapen, maar ik denk dat er velen zijn met slechte bedoelingen. Dus om totale vernedering te voorkomen – waardoor je voor eeuwig op deze school nageroepen zult worden met o zo grappige bijnamen – zal ik toch maar eens een weg gaan zoeken naar je etage,’ legde hij rustig uit, ‘En ik wil je enkel wat frustratie besparen, want ik denk niet dat hij het type bent dat graag verdwaald. En ik ken de weg hier nu zo’n beetje uit mijn duim.’ Hij zat nu al een jaar op deze academie, dan was het logisch dat je hem zo onderhand uit je hoofd kende.
Hij keek naar het meisje. Oké, de neiging om zichzelf voor te stellen was nu totaal verdwenen. Dan had ze maar pech. Hij zou haar, of ze het nou wilde of niet, naar haar etage brengen. En dan zou hij haar toch niet meer zien, met een beetje geluk. Of ze moest toevallig ook in de tweede klas zitten, waar hij haar wel voor aanzag, en dan lessen samen met hem hebben. Maar dan kon hij alsnog doen alsof hij haar niet zag. Dus zo’n probleem zou dat niet zijn.

» Pfft. Je maakt het me wel moeilijk x.x
Terug naar boven Ga naar beneden
Elyssa
.
.
Elyssa

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 30
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water - Cassia.
Klas: 2e klas.
Partner: Nobody.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimema okt 24 2011, 20:58

Snapte de jongen dan niet dat ze niet iedere vreemde hier op deze vreemde plek vertrouwde? Waarom vertelde hij haar gewoon niet de weg en ging ze ongeveer die weg volgen, voorzichtig kijkend of hij haar wel de goede kant op stuurde? Dat was gewoon veeeeel beter en vertrouwbaarder. De jongen trok een wenkbrauw naar haar op als reactie op haar antwoord. Wat? Was het zo erg dat ze mensen niet snel vertrouwde? Tss, die spoorde ook niet.
‘Dus je plant er ook op om hier te blijven slapen?’ Ze perste geïrriteerd haar lippen op elkaar en schudde haar hoofd. Dat niet. ‘Mij maakt het niet zoveel uit als je hier blijft slapen, maar ik denk dat er velen zijn met slechte bedoelingen. Dus om totale vernedering te voorkomen – waardoor je voor eeuwig op deze school nageroepen zult worden met o zo grappige bijnamen – zal ik toch maar eens een weg gaan zoeken naar je etage.’ Ja, dat zou ze wel gaan doen als het nodig was. En dat was het nu dus niet. Punt. ‘En ik wil je enkel wat frustratie besparen, want ik denk niet dat hij het type bent dat graag verdwaald. En ik ken de weg hier nu zo’n beetje uit mijn duim.’ Ze gromde zachtjes.
“Zeg niet dingen over mij die je zelf niet eens weet!” riep ze op een niet echt overtuigend boze toon. Het klonk meer gewoon serieus. Ze blies haar wangen op en sloeg haar armen over elkaar heen. Was ze nou maar sterk, en niet zo klein en slank en slap. Bah bah bah. Stomme jongens. Die vreemde jongen zou haar eigenlijk snel mee kunnen sleuren als hij het wou. Iedereen was sterker dan haar. Nou ja.. ze was niet sterker dan zichzelf..

MOOD: Oncomfortabel.
WORDS: 292
COMMENT: Sorry. (A)
QUOTE: When life gives you lemons, don't make lemonade! Burn life's house down, with the lemons!

Terug naar boven Ga naar beneden
Master David

Master David

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 636
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [ A ] ir, thanks to some studies.
Klas:
Partner: Foreveralone. And fine with it.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimema okt 24 2011, 21:38

Ondanks haar geïrriteerde gedrag kon hij het niet helpen dat hij haar ongelofelijk schattig vond. Een van de voornaamste redens dat hij voor Kijito was gevallen was omdat ze schattig was in zijn ogen. Maar deze school stikte van de schattige meisjes. En hij als veertienjarige jongen… Oké, nu moest hij stoppen. Het was gênant om over zijn eigen gedachtes na te denken, en het was zo niets voor hem om zo over mensen te denken. Bovendien had hij zichzelf ook voorgenomen om nooit meer iemand anders leuk te vinden, op Kijito na. Achteraf had het hem alleen maar pijn gedaan, vreselijke pijn die hij niet meer wou ervaren. Wist hij veel dat je dingen zoals dat niet zelf kon bepalen. Je had het niet in de hand, maar hij was te koppig omdat te geloven.
Haar gegrom kwam onverwachts, maar zorgde ervoor dat hij enkel moest fronsen. Hij had nog nooit iemand horen grommen, op sommige dieren na dan. ‘Wat heb ik dan over jou gezegd?’ vroeg hij, meende de vraag. Hij zou niet weten wat hij over haar zou hebben gezegd. Of ze moest dat over slapen op de gang letterlijk hebben genomen. Man, dan had zij nog een slechter gevoel voor humor als hij. Want hij kon ook met moeite een grapje onderscheiden van een serieuze opmerking, soms dan. En lachte maar gewoon met de persoon mee, als deze lachte. Maar zijn lach was altijd wel te doorzien, maar men wist dat hij het niet snapte en liet het er maar bij.
‘Luister,’ begon hij uiteindelijk met één adem toch, overduidelijk moeizaam. Hij haalde weer adem en ging verder met zijn zin: ‘Ik wil je enkel ernaar toe begeleiden omdat ik bang ben dat ik je de verkeerde kant op stuur. Ik twijfel vaak aan mijn eigen woorden, dus zal je waarschijnlijk ook niets snappen van mijn routebeschrijving. En ik zou het erg naar vinden als je uiteindelijk op de verkeerde etage uitkomt, dan denkt dat het de goede is en vervolgens wordt uitgelachen door mijn fout. En dan word je uiteindelijk toch weer weg gestuurd en moet je weer je weg gaan zoeken. Dat snap je? Ja, oké. Dus laat mij gewoon mijn… ‘Werk’ doen en je begeleiden naar je etage. Je hoeft niets te zeggen, ik zal niets zeggen. Je hoeft me enkel te volgen en dan is het klaar.’ Hij stopte, moest weer eventjes zijn longen vullen met lucht. ‘Want zeg nou zelf; zie ik eruit – een jongen met een konijn in zijn handen – als iemand die jou van een trap af zou duwen om je te verwonden? Het verbaasd me al dat ik op het idee kom.’ Hij verbaasde zichzelf ook nog over een ander feit. Het feit dat hij alles achter elkaar had gezegd, zich niet had laten afleiden en zelfverzekerd overkwam. Het zou wel komen door Kaylen. Het konijn had een goede invloed op zijn gedrag, in die opzichten dan.

» Hij praat teveel ._.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elyssa
.
.
Elyssa

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 30
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water - Cassia.
Klas: 2e klas.
Partner: Nobody.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimedi okt 25 2011, 20:34

De jongen fronste opnieuw toen ze gromde. Het had geen effect. Waarom liet hij haar gewoon niet met rust? Wat interesseerde het hem dat ze verdwaalde en uitgelachen werd? Het interesseerde haar zelf eigenlijk nauwelijks! De boze blik verzachtte een beetje, veranderde naar een iets geïrriteerde met nog steeds wat woede-achtige blik. Het was gewoon.. irritant hoe hij deed.
‘Wat heb ik dan over jou gezegd?’ Ze snoof.
“Misschien vind ik het wel leuk om te verdwalen,” zei ze nogal koppig.
‘Luister,’ zei de jongen uiteindelijk. Tegen haar zin luisterde Elyssa maar, aangezien ze toch geen keus had en niet zo goed was in afleiding. ‘Ik wil je enkel ernaar toe begeleiden omdat ik bang ben dat ik je de verkeerde kant op stuur. Ik twijfel vaak aan mijn eigen woorden, dus zal je waarschijnlijk ook niets snappen van mijn routebeschrijving. En ik zou het erg naar vinden als je uiteindelijk op de verkeerde etage uitkomt, dan denkt dat het de goede is en vervolgens wordt uitgelachen door mijn fout. En dan word je uiteindelijk toch weer weg gestuurd en moet je weer je weg gaan zoeken. Dat snap je? Ja, oké. Dus laat mij gewoon mijn… ‘Werk’ doen en je begeleiden naar je etage. Je hoeft niets te zeggen, ik zal niets zeggen. Je hoeft me enkel te volgen en dan is het klaar.’ Wow. Die praatte veel. Ze trok een wenkbrauw op.
“Dus je denkt alleen maar aan jezelf en aan je.. hoe je het ook wilt noemen, en wilt gewoon heel populair worden door nieuwelingen hier te helpen? Oké..” Toch vertrouwde ze hem nog steeds niet. Oké, ze verwachtte niet dat hij haar van de trap af zou duwen – wat eigenlijk wel zou kunnen maar dat liet ze achterwege - maar toch was het logisch dat je niet elke vreemde die je tegenkwam vertrouwde. Ze ging op de vensterbank zitten met haar armen over elkaar, wiebelde wat met haar benen.
MOOD: Oncomfortabel.
WORDS: 323
COMMENT: Lol, inderdaad. xD
QUOTE: When life gives you lemons, don't make lemonade! Burn life's house down, with the lemons!

Terug naar boven Ga naar beneden
Master David

Master David

Bitter lemon UTL8oxA PROFILEPosts : 636
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [ A ] ir, thanks to some studies.
Klas:
Partner: Foreveralone. And fine with it.

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitimewo okt 26 2011, 13:43

Hij glimlachte, moest zichzelf inhouden niet te gaan lachen. Ondanks dat ze ontzettend irritant was, was en bleef ze schattig. Zelfs haar opmerkingen waren in een zekere zin schattig. Maar hij ging niet verder in op haar woorden, dat zou toch geen zin hebben. Het feit dat ze koppig was, was bewezen. En hoewel het ontzettend irritant was, kon hij het niet helpen dat hij het ook erg schattig vond. Wat had hij toch met meisjes en de term schattig? De enige vrouw in zijn leven waarvoor hij de term niet gebruikte was zijn moeder. Omdat dat gewoon vreemd zou zijn, en hij moest toegeven dat hij haar eigenlijk diep van binnen haatte.
Hij fronste. Zag ze hem als populair? Oké, ook nieuwe wending. Niemand had hem daar ooit voor aangezien. Maar hij vond het niet echt een complimentje. Hij vond al die populaire kindjes maar dom, als hij eerlijk was. Hoewel hij dat nooit zou laten zien, want hij wist wel wat de gevolgen ervan waren. Maar hij was goed in dingen verbergen. Hoewel hij dat de laatste tijd al best lang niet meer had gedaan, omdat hij erg was veranderd. Hij knipperde met zijn ogen.
Wacht… Waar was dat meisje gebleven? Hij zocht met zijn ogen naar haar, vond haar zittend op de vensterbank. Hij slaakte een zucht, nam de conclusie dat hij niets beters te doen had en ging uiteindelijk een halve meter van haar verwijderd ook op de vensterbank zitten. Hij zette het konijn op zijn schoot, gaf hem de vrijheid om te gaan en staan waar het wou. ‘Dus jij denk dat ik populair ben of wil worden?’ Hij lachte zachtjes, schudde zijn hoofd. ‘Nou, dan moet ik je teleurstellen met het feit dat ik een hekel heb aan populariteit. En als ik er een haat aan heb, waarom zou ik het dan zelf willen zijn?’ Hij zette zijn handen naast zich neer, omklemde de rand van de vensterbank.
‘En nee, ik heb inderdaad niets beters te doen. Dus het spijt me, maar ik ga pas weg als ik je heb overtuigd,’ was het laatste wat hij zei waarna hij zweeg, en naar het konijn keek op zijn schoot. Het beestje was bang ineen gekropen, stelde de aanwezigheid van de ander niet echt op prijs. Maar nieuwsgierig als het was kwam het uiteindelijk toch in beweging, hopte zo van zijn schoot af en ging naar het meisje toe. Hij kon het niet helpen dat hij lichte angst voelde, maar hij zou zich inhouden en het konijn laten doen wat het wou. Dan leerde het ook gelijk dat niet iedereen goede zin had hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Bitter lemon UTL8oxA PROFILE
Bitter lemon UTL8oxA MAGICIAN

Bitter lemon Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bitter lemon   Bitter lemon Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Bitter lemon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Bitter Sweet
» » bitter cold. }--& nocte.
» We aren't Bitter, it's just Called Business -- [Fealwen]
» Patience is bitter, but its fruit is sweet. [Wren]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Floors-