PortalIndexJust sitting.. HpD5UwnJust sitting.. 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Just sitting..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sparkle
.
.
Sparkle

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 33
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark/Shadra - Razen/Fire
Klas: 5de klas
Partner: I don't think about it...

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedi jul 26 2011, 18:56

Sparkle rekte zich nog een keer uit voor ze echt haar bed verliet. Ze keek naar haar kledij die ze gisteren al had klaargelegd. Met een borstel bracht ze haar rozekleurige haar in een net model, waarna ze de kledij aantrok. Ze trok haar muts over haar hoofd. Nou ja, het was eerder een soort kapje. Het was zwart en had aan weerszijden bovenaan twee soort punten, een soort kattenoren leek het. Ze had een zwart rokje aan, met daarop een witte bloes en daarop een gestreemd rood-zwarte trui. Ze rekte zich nogmaals uit en keek of haar haren in orde waren. Haar goudkleurige ogen keken haar aan. Ze pakte haar tekenblok mee en sprong twee treden tegelijk naar beneden. Ze was op zoek naar de aula, die ze al snel vond. Ze had nu eenmaal een goed richtingsgevoel. Blijkbaar hadden vrouwen dat beter dan mannen, die volgens de verhalen sneller zouden verdwalen dan een vrouw deed. Ze wist niet of het klopte en het interesseerde haar ook nauwelijks of het klopte, als ze maar de richting kon vinden die ze moest hebben. Huisdieren of iets dergelijks had ze niet, kortom omdat ze er geen tijd aan besteedde. Ze vond dieren wel leuk, maar om echt een band met ze op te richten en dan heel lang met ze bezig te zijn? Nee, daar had ze geen zin in. Zij was gewoon het type niet voor dieren. Ze volgde alleen de lessen en hoopte dat ze zo gauw mogelijk van school mocht, zodat ze naar de kunstacademie mocht, aangezien ze een echte aanleg voor tekenen had. Ze zou binnenkort Starshine natekenen, of iemand met wie ze goed bevriend zou worden.

Het plaatsje in het hoekje, dat moest ze hebben. Ze vond er eentje, dichtbij het raam en afgezonderd van de andere stoelen. Er zaten tegenover haar geen stoelen, alsof dit echt een plek was waar alleen eenlingen wouden zitten. En zij was een beetje een eenling. Niet dat ze dat erg vond. Ze had er immers zelf voor gekozen om alleen te gaan op pad naar Starshine en ging deze reis ook afmaken. En dan naar de kunstacademie. En wat ze dan tegenkwam of wie ze dan op haar pad tegenkwam, dat zag ze dan wel weer. Ze pakte haar tekenblok en begon ondertussen de shuttle waarin ze was vertrokken na te tekenen. Ze sloot haar ogen, terwijl ze nadacht hoe hij er ook alweer uitzag en begon verder te tekenen. Hierdoor had ze niet door dat er steeds meer en meer mensen de aula binnenkwamen en eentje uiteindelijk de aandacht op haar vestigde.


- &Tristan -
Terug naar boven Ga naar beneden
Tristan
.
.
Tristan

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 165
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Shadra, Duister
Klas: 5e
Partner: Love means nothing to me

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedi jul 26 2011, 19:57

Met wat te eten en te drinken was Tristan naar een van de uithoeken van de eetzaal gegaan. Daar was hij ergens op een laag muurtje gaan zitten. Zo kon hij alles en iedereen goed in de gaten houden. De meesten waren gewoon bezig met hun eigen zaakjes, vooral eten. Tristan was hier nog niet zo heel lang op school en het viel hem mee dat niet iedereen zich overal mee bemoeide. Al haatte hij die heks nog steeds die hem op deze school gedumpt had. Alleen om zijn vader voor zichzelf te hebben. Nou, ze kon hem hebben. Tristan werd vergeten thuis, al kwam hij dagen niet terug, zijn vader merkte het nooit. En dat mens was alleen maar blij dat ze van hem af was. Tristan had nu moeite met mensen te vertrouwen en zeker vrouwen. Ze waren zo doortrapt als wat, enkel en alleen met zichzelf bezig. Als zij het maar leuk hadden, als zij maar geld hadden. Het maakte ze niet uit wiens leven ze er mee kapot maakten. Zijn moeder was verdwenen toen Tristan 12 was, toen ze erachter was gekomen dat zijn vader met een ander ging. Nooit had Tristan haar meer gezien. Maar hij was niet zo’n watje dat nu zielig ging zijn. Nee, hij ging zich niet tegen laten houden door zijn ‘’familie’’. Hij was oud genoeg, hij kon voor zichzelf zorgen. Het was enkel een waarschuwing voor de toekomst, nooit zomaar iemand vertrouwen.

In de hoek zag hij iemand tekenen. Hij nam nog een hap van het broodje en keek in de richting waar zij ook naar keek, een shuttle.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparkle
.
.
Sparkle

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 33
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark/Shadra - Razen/Fire
Klas: 5de klas
Partner: I don't think about it...

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedi jul 26 2011, 22:22

Het onbehaaglijke gevoel dat er iemand keek bleef maar drukken en Sparkle zuchtte zacht. Het was altijd vervelend om mensen bij zich te hebben die de hele tijd naar haar benen of naar de krukken keken. Ja, ze was voor eeuwig verdoemd dankzij haar dode broer aan krukken, nee ze vond het niet erg om ermee te leven, nee, ze vond het niet nodig om medelijden met zichzelf te hebben, ja, ze was bang op het moment dat een andere auto op hun reed. Ze zuchtte even en keek toen naar de jongen. Ze liet haar hoofd opzij glijden. Hij was aan het eten. Hij had kortgeknipt zwart haar en vanaf hier leek het wel alsof hij bruine ogen had. Ze had zin om naar hem te zwaaien en hem te vragen wat er zo interessant aan haar was, maar liet ze dat nu maar niet doen. Het zou alleen nog meer interesse opwekken en interesse kon ze op dit moment gewoon niet gebruiken. Ze was iemand die er wel op gesteld was om iemand bij zich te hebben, maar niet op mensen die haar de hele tijd bleven aankijken. Dit zou vast erger zijn geworden als ze in een rolstoel gezeten had. Maar ze was de rolstoel ontvlucht door weg te lopen. Weg van de dokter, weg van het ziekenhuis en weg van de planeet en haar ouders. En het beviel haar reuze goed. Daar hoefden de mensen zich dus minder zorgen om te maken, dat het niet goed zou gaan met haar. Ze zuchtte even en haar hoofd schoot opzij naar de jongen. Onzeker keek ze hem aan, niet wetend of ze naar hem toe moest gaan. Ach, waarom ook niet? Als ze afgesnauwd zou worden, dan zou ze weten dat ze niet bij hem mocht zitten.

Aan de andere kant zou de jongen ook medelijden met Sparkle kunnen krijgen omdat ze met krukken liep. Ze rolde met haar ogen bij dat idee. Medelijden, altijd maar medelijden. Nooit eens denken dat ze haar eigen boontjes wel kon doppen. Haar duistere magie kon haar daar genoeg bij helpen. Ze keek naar haar krukken en griste er eentje van. ‘Nee hè,’ gromde ze zachtjes, toen die op de grond viel. Ze hinkelde op een been, haar goede been en griste naar de andere kruk, die gelukkig niet omviel. Ze liet haar elleboog buigen tegen de kruk en bukte toen, om de andere op te rapen. Ze kon hem nog net van de grond grissen en stond toen recht. Ze leunde op beide krukken en deed haar tekenblok in haar rugzak, die ze om haar rug slingerde met haar tanden. Dit was een koud kunstje dat zij zichzelf aangeleerd had. Daarna begon ze richting de jongen te ‘wandelen’. Haar krukken gingen steeds op de grond, waarna ze er kracht opzette en weer een ‘stap’ richting de jongen liep. Hijgend en puffend kwam ze even later aan. Ook al kon ze al handig omgaan met die krengen, het was nog altijd moeilijk om het te gebruiken en om er goed mee te leren leven. Maar het zou haar wel lukken. Alles zou haar wel lukken. Zij had niemand nodig! Ze grinnikte even en liet zich op de stoel tegenover de jongen zakken. ‘Ik zag dat ik interessant werd gevonden. Of in elk geval mijn getekende shuttle toch,’ zei ze, bijna beschuldigend, tegen de jongen. Ze probeerde haar ademhaling onder de controle te houden en keek hem daarna aan. Oké, hij was redelijk knap. Oké, ze loog. Ze vond het niet ‘redelijk’ knap. Eerder… Goed knap. Of zo iets. Ja, zoiets ongeveer. ‘Mijn naam is Sparkle, in elk geval,’ zei ze en ze glimlachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tristan
.
.
Tristan

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 165
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Shadra, Duister
Klas: 5e
Partner: Love means nothing to me

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimewo jul 27 2011, 12:23

Tristan nam een hap van zijn broodje, het smaakte naar een stuk rubber maar het was tenminste eten. Al was hij veel beter gewend, maar nu hij eenmaal hier zat zou hij hier maar aan moeten wennen. De kantine zou waarschijnlijk geen beter eten voorschotelen de komende jaren. Hopelijk zou hier ergens een zwarte handel aan de gang zijn, Tristan zou er behoorlijk wat geld voor hebben om fatsoenlijk te kunnen eten.

Tristan keek weer naar het meisje, hij kon vanaf hier niet zien of ze kon tekenen of niet. Hij zelf tekende af en toe al had hij er meestal de tijd niet voor. Even kruisten elkaars blikken. Blijkbaar vond zij een blik voldoende uitnodiging om naar hem toe te komen. Met moeite probeerde ze haar krukken bij elkaar te krijgen. Ook dat nog! Dacht Tristan. Op wat voor een school werd hij hier gedumpt, kreupelen en een stel psychopaten. Dat kon je toch gewoon niet menen. Tristan durfde er behoorlijk wat geld om te verwedden dat die heks wekenlang elke school is afgegaan om de meest afschuwelijke uit de zoeken. In plaats van hem gewoon dumpen, zocht ze naar de diepste plek in de hel. Al hij haar ooit weer zou zien… Half struikelend kwam het meisje op hem af gelopen. Het zag er nogal zielig uit, al stuntelend met die krukken. Tristan deed geen enkele poging om haar te helpen en nam nog een hap van zijn broodje. Hij kende nog niet zo heel veel mensen hier maar wie hij tot nu toe al had ontmoet waren niet helemaal 100%. En dit was nog maar het begin. Hij zou hier nog een aantal jaren moeten blijven om lessen te volgen. Wat een afschuwelijk vooruitzicht. Zijn vader was verblind door liefde en alles wat die heks deed vond hij fantastisch. Voordat zijn vader haar had ontmoet zou hij Tristan nooit naar deze hel hebben toegestuurd. Dit was geen school meer, dit leek eerder op een ziekenhuis. En dan had hij de leraren nog geeneens gezien. Terwijl hij hier zat werd zijn erfenis verbrast door dat mens. En Tristan kon er niets tegen doen. Chagrijnig propte hij het laatste stuk rubber met kaas in zijn mond. Het meisje zakte neer op een stoel tegenover hem. De tocht naar hier had ze zonder kleerscheuren gemaakt. Hoeveel keer zou ze met die onhandige krukken wel niet van de trap zijn gevallen, zeker hier in deze school met de immense hoeveelheid trappen. Tristan zweeg toen ze begon te praten. ‘Mijn naam is Sparkle, in elk geval,’ Ooh, nee Miss kreupel wilde vrienden worden. En die naam! Sparkle, alsof de wereld zonneschijn en regenbogen was. Af-schu-we-lijk! Tristan leek hier wel de enige normale persoon op de hele school. Waarom moest hij juist hier terecht komen. Zwijgend keek Tristan haar aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparkle
.
.
Sparkle

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 33
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark/Shadra - Razen/Fire
Klas: 5de klas
Partner: I don't think about it...

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimewo jul 27 2011, 13:06

Sparkle had zin om haar blik te verharden toen ze de jongen zag kijken. Ze had hem wel zien kijken naar haar krukken. Ze had zin om iets gemeens te zeggen, maar beet op haar onderlip om zichzelf tegen te houden. Ze moest vriendelijk blijven. Zijzelf was ook heel erg schuw en boos naar anderen geweest vlak na haar ongeluk. Ze kon wel tien euro geven om te raden wat hij dacht. Dat ze zielig was met haar krukken. ‘Je hoeft me niet zielig te vinden, ik kan aardig lopen met die krukken,’ zei ze, ietwat fel. Ze keek hem daarbij recht in zijn ogen aan met haar goudkleurige ogen. Ze haalde diep adem voor ze weer verderging. Je kon duidelijk zien dat hij zijn dag niet had. Zou hij nieuw zijn? ‘Ben je nieuw hier?’ herpakte zij zich weer en ze probeerde haar stem zo vriendelijk mogelijk te laten blijken. Ze keek daarbij vriendelijke naar hem en legde haar krukken tegen de tafel aan. Ze verhardde haar blik even toen ze naar een andere jongen keek die naar haar krukken keek en daarna naar haar been en had zin om haar middelvinger op te steken. Waarom stond ze verdomme zo in de belangstelling, alleen maar omdat ze krukken droeg? Kon zij er wat aan doen dat ze die dingen had. Zij had toch ook niet gevraagd voor dat ongeluk dankzij haar broer? Alleen Servatius wist het tot nu toe. Voor de rest niemand. En ze was niet van plan om het verhaal opnieuw te vertellen ook. Misschien aan iemand die ze erg zou vertrouwen. Ze keek opzij naar de jongen. ‘Wel, zwijgen is ook een vak,’ mompelde ze, toen hij niet praatte. Ongemakkelijk schoof ze even op haar stoel heen en weer, waarna ze haar blik in de aula liet rondgaan.

Het viel haar gelijk op dat die jongen die haar de vorige keer een klap had willen verkopen er ook zat. Geschrokken wierp ze haar blik naar het eten van de jongen voor zich. Ze slikte even. Waarom had ze die meiden in de toiletten dan ook aangevallen? Ze had toch kunnen weten dat die tuthola’s vriendjes gingen halen om het Sparkle betaald te zetten? Ze zuchtte even zachtjes en keek naar de jongen voor zich. Wel, als ze naar hem bleef kijken, was het een kleine kans dat de jongen van de tuthola’s haar zou ontdekken. Want dan had ze weer ruzie. En dat wou ze die jongen hier vlak voor haar dus echt niet aan doen, meteen al betrokken in een gevecht. ‘Je kunt zwijgen, mopperen en chagrijnig zijn, maar je kunt ook normaal doen en me in ieder geval uitleggen wat er zo vreselijk aan mij is,’ zei Sparkle, die nu een klein beetje geïrriteerd werd door het gestaar van de jongen voor zich. Het was vast naar haar been. Iedereen keek naar haar been. Altijd maar haar been. Nooit het hele gezicht, of naar het karakter, altijd maar naar dat verdomde rotbeen. Alsof haar been het had gehoord en haar wou bestraffen, voelde ze een felle steek er door heen gaan. Dat was het eerste gevoel dat ze sinds tijden gekregen had. Normaal voelde ze helemaal niks, kon ze het op de een of andere manier niet bewegen, omdat het dankzij het ongeluk voor het leven verlamd was. Ze keek weer naar de jongen voor zich. ‘Mag ik in elk geval je naam weten?’ vroeg ze en nerveus bracht ze met moeite haar been onder de tafel. Toen ze haar blik opzij liet glijden, leek het wel alsof een paar mensen hun hoofd snel naar voren richtten. Sparkle slikte even.

Terug naar boven Ga naar beneden
Tristan
.
.
Tristan

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 165
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Shadra, Duister
Klas: 5e
Partner: Love means nothing to me

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedo jul 28 2011, 10:03

‘Je hoeft me niet zielig te vinden, ik kan aardig lopen met die krukken,’ Tristan keek op naar haar. ‘Dat zie ik’ zei hij sarcastisch mompelend. Half struikelend was ze hier naar toe gestrompeld. Maar Tristan had meer medelijden met zichzelf, dat hij hier terecht was gekomen. ‘Ben je nieuw hier?’ Ze wist niet van opgeven. Zwijgend keek hij haar even aan om vervolgens zich weer op zijn lunch te richten. Hij grijnsde licht toen hij haar hoorde mompelen.

Tristan volgde haar blik toen hij zag dat ze ergens van schrok. Hij zag een jongen. Op het moment dat Tristan hem zag, keek de jongen op. In zijn ogen een blik naar Tristan, wat zit je me aan te staren. Even wachtte Tristan. Erop in gaan of niet. Hij koos voor het laatste, nu hij net op school zat wilde hij niet nu al problemen aangezien hij hier de komende tijd nog wel zou zitten. Tristan keek weer naar het meisje. ‘Heb je ooit langer dan 5 minuten je mond gehouden?’ vroeg Tristan ietwat chagrijnig. Ze bleef maar doorbabbelen, praten en vragen. Maar hij besloot niet langer te zwijgen. ‘Tristan’ antwoordde hij kort.

Vanuit zijn ooghoek zag hij de jongen opstaan. Tristan hield hem in de gaten al kon hij niet zien of de jongen hun kant op kwam of de kantine verliet. ‘Je vriendje?’ vroeg Tristan. Maar dan was ze toch niet zo geschrokken toen zij hem zag. Of juist wel, omdat hij jaloers was. Tristan lette goed op om niet onverwacht in een vechtpartij terecht te komen. Hij zou het niet ontlopen maar voorkomen was beter.

(moet weg, volgende keer langere post)
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparkle
.
.
Sparkle

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 33
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark/Shadra - Razen/Fire
Klas: 5de klas
Partner: I don't think about it...

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedo jul 28 2011, 12:54

Sparkle schoot in de lach en hield haar hand voor haar mond, waar ze zachtjes verder grinnikte. ‘Nee, eigenlijk niet. Ik ben erg sociaal, daarmee,’ legde ze uit en ze beet op haar wangen. De opmerking van de jongen was sarcastisch bedoeld, maar alsnog kon ze er wel erg mee lachen. Ze keek rustig naar de tafel. ‘Aha, aangenaam, Tristan. Mijn naam ken je al, hoop ik,’ zei ze en ze grinnikte even, maar beet op haar wang toen ze zijn blik zag. Wat er ook was, haar aanwezigheid was op dit moment ongewenst. Nou ja, kon zij er wat aan doen dat hij zo zwijgzaam was en zij zo vol met energie? Ze zuchtte even zachtjes en keek opzij, om te zien wat Tristan bedoelde. Net op dat moment kruisten de blikken van de jongen en van haar. Geschrokken wende Sparkle haar blik af. ‘Nee,’ mompelde ze en ze keek even naar het tafelblad van Tristan. Ze wist het niet goed uit te leggen aan hem. ‘Nou ja, toen ik een beetje verdrietig was, heb ik twee meisjes – blijkbaar zijn vriendinnen – tegen de muur aangeknald op de wc met mijn duistere krachten. Die jongen is me toen achterna gegaan en heeft me een soort van harde klap teruggegeven en zo’n beetje gedreigd dat hij terug zou komen,’ zei Sparkle en ze keek opzij. Haar hart stond één seconde stil toen de jongen aanstalten maakte om hun kant op te gaan. Dat was het moment waarop Sparkle haar krukken pakte. ‘Ik ga bij de balie staan, heb jij geen problemen met die sukkel. Ik ben zo terug,’ zei ze en moeizaam begon ze met haar krukken aan de lijkende eindeloze tocht naar de balie waar je eten kon halen. Moeizaam pakte ze met een hand een dienblad en wachtte af.

Inderdaad kwam de jongen haar richting ingelopen. Sparkle kreunde zachtjes en slikte even. Waarom had ze die meisjes niet gewoon met rust gelaten? Nou ja, omdat ze haar aan het vervelen waren geweest. Moeizaam schoof Sparkle haar dienblad dichterbij de vrouw die eten opschepte. Die keek met een opgetrokken wenkbrauw naar haar en naar de jongen, die nu achter Sparkle stond, maar schepte gewoon verder op. Sparkle had ook niets anders verwacht. Niemand deed er iets aan als een gevecht uitbrak, zelfs de leraren niet. Ze kreeg een of ander spul op haar bord. Het was maar dat ze uit de buurt van Tristan bleef. De jongen achter haar fluisterde iets in haar oor, wat verdacht veel leek op: ‘Ben je daar weer?’ Sparkle zuchtte. ‘Ga weg, ik heb je niks gedaan,’ zei ze geïrriteerd en ze probeerde het dienblad op te pakken. Maar met een been die niet functioneerde, krukken en tegelijk een dienblad omhoog houden, dat ging gewoon niet samen. Ze kreeg een duw, maar viel net niet achterover. Ze voelde dat haar magie bijna in werking ging. Dreigend hield ze een zwarte vinger omhoog, waar nu een zwarte bol met paarse flitsen rond draaide. ‘Als je nu niet weggaat,’ siste ze. De jongen kwam alsmaar dichterbij. Sparkle vloekte. Ze duwde de jongen achteruit. Die viel op de grond en keek haar versuft aan. ‘Verdiende loon heb je in elk geval gekregen,’ mompelde Sparkle, waarna ze haar dienblad met de inhoud volop liet vallen in het gezicht van de jongen en met haar krukken terug naar Tristan begon te gaan. ‘Daar hebben we in elk geval geen last meer van!’ zei ze vrolijk, alsof het allemaal niks was. Ze keek achterom. Het zou niet lang duren voor de jongen wraak zou nemen. Misschien was dat vandaag, misschien als ze eens alleen in de gang waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tristan
.
.
Tristan

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 165
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Shadra, Duister
Klas: 5e
Partner: Love means nothing to me

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedo jul 28 2011, 13:33

Het was dus niet haar vriendje maar een probleem tussen die twee. Een probleem dat uit de hand zou kunnen lopen. Sparkle stond op en liep naar de voorkant van de kantine. Ook Tristan pakte zijn spullen en gooide de rest weg in een van de vuilnisbakken, een rotte appel en een van de twee broodjes verdwenen in het zwarte gat. Het zou waarschijnlijk lang duren voordat hij aan deze rotzooi gewend was geraakt. Het dienblad gooide hij ernaast neer. Terug bij zijn plek keek hij weer naar Sparkle. Hij was nog net op tijd om te zien hoe Sparkle de jongen vloerde. Tristan grinnikte kort. Gevloerd door een meisje in een overvolle kantine. Een kreupele notabene. Tristan zag Sparkle nog iets naar de jongen mompelen voordat ze terug hinkte met haar krukken. ‘Zonde van het “eten” ’ mompelde hij grinnikend naar haar. Het was wel dapper van haar dat ze dat durfde, de jongen was veel sterker. Tristan keek even rond in de kantine. Er leek geen enkele leraar aanwezig te zijn. Of die verstopten zich ergens voor de gestoorde psychopaten die hier zeer zeker rondliepen op school. Het zou hem niets verbazen als de vriendin van zijn vader hier ook op school had gezeten. Daar was ze gek genoeg voor. Ze ging enkel met Tristan’s vader voor het geld. Dure kleren, veel feestjes, van Tristans erfenis. Het maakte hem niet veel uit of zijn vader doodging, ze hebben nooit een band gehad, alleen al het geld verdween wel in een bodemloze put.

Tristan zag de jongen overeind krabbelen. Zijn gezicht stond op onweer en hij kwam hun kant op. Wel begrijpelijk als je wist wat er net was gebeurd, vernederd voor een overvolle kantine. Tristan stond op van het muurtje waarop hij zat. Ergens ver weg hoorde hij een waarschuwend stemmetje. ‘Denk om je dossier! Denk om je dossier!’ Die was al behoorlijk vervuild geraakt op Shadra, dus dit vlekje zou er ook wel bij passen. Dan maar wat strafregels schrijven, dat was niet zo erg. De straffen hier waren vast en zeker een stuk minder dan op Shadra omdat hier ook Novanen waren die niet tegen een stootje konden. Het ergste wat je hier kon gebeuren was een boek overschrijven of de komende weken de kantine schoonmaken. Tristan negeerde het stemmetje. Nog steeds liep de jongen dreigend op hun af. Tristan had er wel straf voor over, het was laf om een kreupel meisje aan te vallen. Nu zou die jongen kunnen vechten met iemand van zijn eigen leeftijd en lengte. Nog maar 10 meter, 5 meter, 1 meter. De jongen zag er niet uit alsof hij wilde gaan praten met Sparkle. ‘Opzouten!’ snauwde Tristan naar hem. De jongen negeerde hem en duwde Tristan opzij. Daar reageerde Tristan op met een vuist tegen zijn slaap. De jongen wankelde en greep Tristan vast. Samen klapten ze tegen de grond aan. Tristan viel met zijn rug tegen de grond. Voordat hij de tijd had om zich te herstellen werd er een vuist tegen zijn kaak geplant. Met zijn linkerhand sloeg hij tegen de neus van de jongen aan, bloed spoot eruit. In de verwarring duwde Tristan hem omver, bloed liep over zijn gezicht heen, de smaak van bloed in zijn mond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparkle
.
.
Sparkle

Just sitting.. UTL8oxA PROFILEPosts : 33
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark/Shadra - Razen/Fire
Klas: 5de klas
Partner: I don't think about it...

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitimedo jul 28 2011, 13:55

Grijnzend en geamuseerd keek Sparkle naar Tristan. Dat had hij zeker niet verwacht van haar. Hij dacht zeker dat ze een meisje was die niet voor zichzelf kon of durfde op te komen. Wel, dat had hij mooi mis. Ze keek even in zijn ogen en schrok toen ze opeens iets hoorde. Haar goudkleurige ogen fonkelden waarschuwend naar Tristan, maar voor ze al ook maar iets kon uithalen, was de jongen bij hun. ‘Tristan!’ riep ze. Ze wou opstaan, maar kon niks doen. Ze keek naar de jongen en toen naar Tristan. Bloed, alleen dat zag ze nog. De woede rees op in haar aderen. Haar ogen werden wazig en haar kaken klemden zich op elkaar. Intussen had iedereen zich gekeerd naar Tristan en de vechtende jongen en een paar zaten hun zelfs aan te sporen om door te gaan. Sparkle gromde. Dit maakte haar alleen maar woedender. Ze voelde iets zwarts rond haar kronkelen. Ze stuurde een zwarte strook op de jongen af, zorgend dat ze Tristan niet raakte. De jongen viel met een klap op de grond en Sparkle liet een grote, zwarte hand dreigend boven hem hangen, gemaakt van haar magie. Het was een hand die twee keer groter was dan die van een reus, dus het was reusachtig. De jongen keek er verward naar. Daarna stond hij op en rende weg. Hij kon twee dingen gaan doen: oftewel ging hij zijn vriendjes halen, oftewel pakte hij haar later wel terug. Hij leek niet iemand die het opgaf. Sparkle nam deze tijd om zich naar de anderen te keren. ‘Rot op ja!’ snauwde ze en ze drupten langzaam weer af. Sparkle keek weer voor zich, naar een bloedende Tristan. Hijgend bleef ze even zitten. Ook haar andere been was verlamd van schrik, maar ze probeerde zich niet te lang stil te houden.

‘Tristan!’ zei ze nogmaals en moeizaam stond ze op, waarna ze haar krukken pakte en richting Tristan ging. Onderweg struikelde ze, zodat ze halverwege tegen Tristan aanviel en met haar hoofd met een klap op zijn borstkas belandde. ‘Sorry,’ mompelde ze en ze kwam overeind. Ze was door haar knieën gezakt omdat ze niet lang kon staan met een been en keek naar Tristan. Ze pakte een servetje die toevallig dichtbij lag en hield het tegen zijn bloedende gezicht aan, terwijl ze met een hand in zijn nek zijn hoofd ondersteunde. Ze drukte haar knieën tegen hem aan, hopend dat hij zo een beetje bij kennis bleef. ‘Alles goed?’ vroeg ze bezorgd en ze keek hem aan. Ze aaide voorzichtig door zijn haren. ‘Hij heeft je flink te pakken gehad,’ zei ze en ze zuchtte even. ‘Sorry, dit is mijn schuld,’ zei ze en ze keek hem aan en beet op haar lip. Ze keek hem weer aan, terwijl ze het bloed voorzichtig weg depte. Haar felle goudkleurige ogen keken op naar de mensen die er nog stonden. ‘Ga een baantje zoeken of zo, doe iets nuttigs maar rot op!’ snauwde ze en ze negeerde het voor de rest maar. ‘Gaat het?’ vroeg ze opnieuw aan Tristan, terwijl ze over zijn hoofd wreef en haar ogen naar de zijne liet glijden en daarna langzaam over zijn hoofd liet gaan. Het bloed stroomde al wat minder, maar ze depte het nog maar eens goed. Ze beet op haar lip. ‘Sorry,’ zei ze nogmaals zag en ze keek hem aan. Haar hand ging nu ritmisch over zijn hoofd, zoals een moeder zou doen bij een kind om het te kalmeren. Maar voor Sparkle was het eerder een manier om hem bij kennis te houden. Anders zou ze hem naar de ziekenzaal moeten brengen en ze had geen idee hoe ze dat voor elkaar ging krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Just sitting.. UTL8oxA PROFILE
Just sitting.. UTL8oxA MAGICIAN

Just sitting.. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just sitting..   Just sitting.. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Just sitting..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Sitting alone
» Just sitting..
» just sitting
» Just sitting here~
» sitting by the lake

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall-