PortalIndexElementen HpD5UwnElementen 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Elementen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Savador
 
 
Master Savador

Elementen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Elementen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Elementen Empty
BerichtOnderwerp: Elementen   Elementen Icon_minitimewo mei 11 2016, 13:33


Magic of elements chart


Zoals ieder levend organisme heeft ook magie zijn zwakke kanten. Met zeven magiesoorten is er altijd wel een magiesoort in het voordeel van een ander. In een van de eeuwenoude bibliotheken op Shadra is er een verloren perkament gevonden waarop uitgelegd staat welk element in het voordeel is van een ander. De Kovomakaanse raad heeft dit document gepubliceerd in heel het sterrenstelsel als officiële kaart. En zo ook bereikte het de bibliotheek van Starshine Academy.

Om de lijn tussen magiesoorten makkelijker te kunnen zien, hebben we een simpel systeem in elkaar gezet waarin iedere magiesoort zowel zwakkere- als sterkere punten heeft tegenover andere soorten magie. Dit schema heeft echter alleen invloed op magische spreuken, dit houdt in dat dit schema op een simpel vuist-op-vuist-gevecht niet van toepassing is. Wanneer twee magiesoorten tegen elkaar opbotsen, wordt dit schema aangehouden.


Chart:


Question:


Elementen F2u___pixel_wing_by_vvhiskers-d72ad6c
Ik ben een Fire Magician en sta tegenover een Earth Magician. Er is geen verbinding tussen de twee elementen. Wat nu?


Answer:


Er is inderdaad geen verbinding tussen de twee magiesoorten. Dit houdt simpelweg in dat ze gelijk opgaan en geen van de twee echt een voordeel heeft. Wanneer dit voorkomt en twee spreuken kunnen botsen, hangt het af van de wilskracht en uithoudingsvermogen van het desbetreffende personage of zijn spreuk de overhand neemt of niet. Los dit eerlijk met elkaar op.



Question:


Elementen F2u___pixel_wing_by_vvhiskers-d72ad6c
Ik ben een leerling en heb met mijn magie voordeel over een docent, kan ik nu winnen?


Answer:


Ja, je hebt inderdaad voordeel over een docent en daarmee is de kans op winnen groter. Echter heeft een docent een langere training achter de rug dan een gemiddelde leerling en heeft bovendien veel meer ervaring. De kans dat een leerling in deze situatie wint zal dus alsnog klein zijn. Dit hangt af van de conditie van zowel de leraar als de leerling.



Question:


Elementen F2u___pixel_wing_by_vvhiskers-d72ad6c
Als Dark Magician sta ik tegenover een Light Magician, er is een voordeel en nadeel voor beide partijen. Wat nu?


Answer:


Het lastigste concept dat hier van toepassing is, is de samenhang tussen licht en duister. Duister verdrijft licht net zo goed als licht het duister verdrijft. Om hier mee om te springen is er een omgevingsgerelateerd voordeel aan toegepast. Dit houdt in dat de omgeving invloed heeft op welk element in de betreffende situatie voordeel heeft. Wanneer het nacht is zal een Dark Magician meer in zijn voordeel zijn tegenover een Light Magician - bij dag heeft de lichtmagie van de Light Magician meer de overhand. Echter spelen er uitzonderingen op de regel. Wanneer je bijvoorbeeld in de kerkers bent en het is dag, is de hoeveelheid licht nog steeds gering en zal ook hier de Dark Magician in zijn voordeel zijn. Houd rekening op welke tijd van de dag het gevecht/gebeurtenis plaatsvindt en de hoeveelheid licht dat aanwezig kan zijn in de ruimte. Wanneer de gebeurtenis plaats zal vinden op een van de planeten, zal de planeet in het voordeel zijn. Een Dark Magician is ten alle tijden dus in het nadeel wanneer hij tegen een Light Magician vecht op Nova, en andersom.



Question:


Elementen F2u___pixel_wing_by_vvhiskers-d72ad6c
Ik ben in het nadeel van mijn tegenstander, kan ik nu nog winnen?


Answer:


Dat je in het nadeel van een tegenstander bent wil nog niet per definitie zeggen dat je verloren hebt van je tegenpartij. Het zal je personage echter wel meer energie en moeite kosten om het gevecht te kunnen winnen. Wanneer Wood Magic tegenover Fire Magic komt te staan, is het al snel het geval dat de planten die gebruikt worden verbrand kunnen worden. Met de juiste creativiteit en slimme zetten, kan een magiër echter toch winnen van het element waar hij bij in het nadeel is. Plan je strategie en wie weet triomfeer je!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
 

Elementen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Vrij werk; elementen
» Vrij werk; elementen
» Nieuwe Chart voor Elementen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Informatie-