PortalIndexMissie-systeem! HpD5UwnMissie-systeem! 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Missie-systeem!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 

Wat vind jij van het missiesysteem?
1: INVOEREN! ZO SNEL MOGELIJK!
Missie-systeem! Poll_left33%Missie-systeem! Poll_right
 33% [ 15 ]
2: Leuk, ik ga er zeker aan meedoen.
Missie-systeem! Poll_left18%Missie-systeem! Poll_right
 18% [ 8 ]
3: Meh, ik sta niet te springen.
Missie-systeem! Poll_left0%Missie-systeem! Poll_right
 0% [ 0 ]
4: Voor mij hoeft het niet.
Missie-systeem! Poll_left2%Missie-systeem! Poll_right
 2% [ 1 ]
A: Het monsteraccount mag door een exta bespeeld worden
Missie-systeem! Poll_left16%Missie-systeem! Poll_right
 16% [ 7 ]
B: Het monsteraccount is een NPC gespeeld door de personen die de missie uitvoeren
Missie-systeem! Poll_left4%Missie-systeem! Poll_right
 4% [ 2 ]
C: Ik wil zelf kiezen of het monsteraccount bespeeld word door een extra persoon of door de personen die de missie uitvoeren
Missie-systeem! Poll_left27%Missie-systeem! Poll_right
 27% [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 45
 

AuteurBericht
Master Norwood

Master Norwood

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimema dec 02 2013, 22:50

Eind augustus in 2012 hadden ik en Noah een keer afgesproken. Zoals we vaker samen komen wordt er ongetwijfeld over SSA gepraat. Niet altijd is dat even serieus, maar een jaar geleden hadden we beide het idee dat SSA aan iets vernieuwends toe was gekomen. Het ‘arena’-idee werd toen geboren. Voor sommige leden is het bekend waar ik het over heb, voor andere is het nog nieuw. Ik heb voor de arena kaarten gemaakt, voor de arena zelf werd het al grote idee alleen maar uitgebreider. En op een gegeven moment was het idee langzaam in de doofpot gestopt door de enorme complexiteit en het had niet bepaald meer de vrijheid die we van SSA en andere forum-RPG kennen. Voor sommige nieuwe leden is dit nieuwe informatie en sommige hebben het misschien bij de informatie en regels zien staan. Maar het vernieuwende idee om weer nieuwe sensatie/aanleidingen om te posten in de site te brengen is nooit gekomen en zijn we jullie leden altijd schuldig gebleven. Waar ik als administrator het idee van de arena langzaam liet varen en rusten is Noah hard bezig geweest. Wat velen van jullie ongetwijfeld niet weten is dat Noah er nog steeds intensief mee bezig was geweest en hard werkte achter de schermen om het idee realiseerbaar te maken en bleef brainstormen er over. Zijn werk is misschien voor velen aan hun neus voorbij gegaan, het harde werk heeft hem echter wel een mooi idee gegeven om wederom iets nieuws in te voeren in SSA: een missiesysteem!
Al ruim een maand zijn wij, het beheerdersteam, in overleg geweest over dit nieuwe idee en hebben een redelijk concept in elkaar gezet wat we graag met jullie willen delen. Voor we het invoeren willen we echter graag jullie mening hebben. Want zonder draagvlak bij de leden, zal het idee nooit van de grond komen.

Het missiesysteem
Velen van ons kennen ongetwijfeld de serie Fairytail, waarin magiërs opdrachten voor een gilde uitvoeren die op een prikbord in het gildehuis komen te hangen. Ken je die niet? Dan is het idee van Naruto een ander goed voorbeeld waarin de shinobi bij de hokage komen en een missie toegewezen kregen. Ken je dit ook niet? Dan ken je ongetwijfeld de talloze MMO’s die waslijsten aan quest geven om je personage ervaringspunten te geven. Mocht dat ook niet bekend zijn, geen nood, want hier volgt een uitleg voor het SSA Missie-systeem.
Velen van jullie kennen de game-related categorie op het forum. Hier vind je bijvoorbeeld de RPG-training, de announcements van de leraren en de journal. Het idee was om hier een 4e subfora bij te zetten genaamd: Missies (of eventuele andere suggesties of ideeën (mission board, quests, you name it)) In dit subfora worden een duidelijke onderscheid gemaakt in missieranken. Voor de leden is het de creativiteit om hier een eigen missie in te plaatsen. Het is aan jou! Ben je je magieboek kwijt? Of ben je meer uit op het geheim achter de gesloten deur in de kerkers? Valt er een persoon je lastig? Het is helemaal aan jou wat er speelt, en het is tevens aan jou om te bepalen wie deze missie moet uitvoeren. En misschien kun je er nog een zekere vergoeding voor geven. Want we nemen natuurlijk geen missies aan zonder er iets voor terug te krijgen, al is het een geweldige ervaring!

Missieranken
Zoals ik al eerder gemeld heb is er sprake van een rankensysteem. Missies worden bij het plaatsen ingedeeld in een lettercategorie. De letter categorie is zeer bekend voor velen. Een missie krijgt een van de volgende letters: S – A – B – C – D – E. Waarin S de meest levensgevaarlijke of langdurige missies zijn en E de minst gevaarlijke en vaak korte missies zijn. Nu lijkt het aanlokkelijk voor personen om de S missie aan te nemen, het is spannender en gevaarlijker. Leuk geprobeerd, maar we hebben OP situaties het liefst de kop ingedrukt en daarom minimale eisen opgesteld voor missies. Deze zijn als volgt:
- S – Minimaal stagiair
- A – 1 van de leden is minimaal stagiair
- B/C/D/E zijn vrij om aan deel te nemen hoe hoger de missierank des te hoger de vergoeding zal moeten zijn
Nu snap ik dat de S missies zeer interessant zijn en misschien meer komen, mocht dit het geval zijn dan kunnen we kijken of bij de S-missies een andere minimum kan komen waarin er minimaal 1 docent aanwezig moet zijn.

Subdoel in missies
Nu kwamen we met het idee dat iedere missies een subdoel kan hebben. Zoals je vaak ziet bij games dat er een ‘primary objective’ (primair doel) en een ‘secondary objective’ (secundair doel). Hoe gaaf zou het zijn als je een drakenei moet stelen, maar als secundair doel hebt die draak te doden omdat hij de graanvelden op Erd verwoest.
Met deze secundair doel kwam het idee om de NPC die in deze doelen voorkomen te laten bespelen door een ander lid op het forum. Het is dan moeilijker en ‘realistischer’ als een andere persoon deze NPC speelt, want je weet nooit wat er vervolgens kan komen en de missie kan ineens verassend anders lopen.
Nu zagen de twee andere leden van het team dat wel zitten, maar waren niet zeker of hier animo voor is. Ik zelf speel liever zo’n NPC zelf, maar ik moet objectief blijven als administrator en sta ook open voor het idee dat een extra persoon de NPC speelt. Denk hierbij aan twee personen die de draak moeten doden en de persoon die de missie maakt, of een toegewezen persoon, speelt de draak als 3e karakter.
Als gouden middenweg kwam ik met het voorstel om jullie leden dit zelf te laten bepalen. Ik weet niet wat jullie leden er van vinden dus we besloten hier een poll voor open te gooien.

Donatie-systeem
Maar waarom doe ik dit dan? En wat heb ik er aan? Het is ten eerste in het leven geroepen om extra sensatie toe te voegen aan de site en vernieuwing te brengen. Maar wat is er nu spannender dan als leerling toegewezen worden aan een S-missie. We weten dat de site een puntendonatie systeem heeft en kwamen met het idee om hier een extra dynamiek te maken. Want hoe gaaf zou het zijn als je echt punten kreeg wanneer je een missie voltooid hebt. Er komt een topic waarin leden hun afgeronde missies kunnen plaatsen met als bewijs het link naar het topic. We zaten te denken om onder de rangen automatisch op basis van de punten iets van een icoontje te laten komen. Wat het wordt staat nog niet vast, maar neem bijvoorbeeld sterren. Bij een x aantal sterren kan een persoon deelnemen, nog steeds onder leiding van een stagiair rang of hoger, aan een s-missie. Dit idee staat in de babyschoenen en dient nog verdere ontwikkeling, maar als leden dit idee leuk vinden gaan we hier ongetwijfeld werk van maken.

Forbidden missies
Iedere wereld kent zijn schaduwzijdes. En net zoals in de RL wereld met zijn drugs en moorden kent ook SSA zijn duistere en lugubere zaakjes. Wat dacht je van de zwarte markt die in Oak’s Field verborgen ligt of het krot. Hoe gaaf zou het zijn om een forbidden missie te spelen. Een missie die zo levensgevaarlijk is dat hij uit het systeem is gehaald, maar toch ergens rondzwerft. Of een missie waarin de Suasama, een huurmoordenaarsgilde van Shadra, een rol speelt. Een extra rank was de forbidden missies met niet al te zuivere zaakjes. Mocht het donatiesysteem in werking worden gezet moeten we nog kijken hoeveel punten er hiervoor te verdienen valt, en of dit wel mogelijk is.

Missie aanmaken
Maar hoe maak ik dan zo’n missie aan, en hoe komt het dan tot stand? Goede vraag, laat me deze beantwoorden. In de game-related categorie komt zoals eerder gezegd een subforum waarin een onderverdeling in ranken staat. In een van de rankensubfora maak je een topic aan waarin de volgende informatie staat:
- Missiestatus: [PENDING] [ACCEPTED] [COMPLETED]
- Missietitel: geef de titel van de missie
- Hoofddoel: geef de hoofddoel van de missie in een kleine uitleg
- Subdoelen: geef de subdoelen van de missie (geen vereiste)
- Locatie: geef de locatie van waar de missie zal plaatsvinden
- Gezocht: geef aan hoeveel personen deze missie moeten uitvoeren
- NPC: geef aan welke NPC er minimaal in voorkomt (geen vereiste)
- Te verdienen punten: geef aan hoeveel punten er kunnen worden verdient
- Extra vergoeding: de vergoeding die eventueel kan meespelen in de RPG (los van het donatiesysteem)
Na dit lijstje te hebben geplaatst kunnen leden op dit topic reageren en zal degene die de missie geplaatst heeft de leden toewijzen die de missie gaan uitvoeren. Dit kan verrassende combinaties opleveren. Hoe zou het zijn als Savador in een missie terecht komt met zijn blinde zoon, met een teamwork van nada tussen die twee kan het nog verrassend mis lopen!

Arena-missies
Waarom kwam je in godsnaam op de arena-idee als het hier over een missiesysteem gaat? Goed, daar kom ik nu op. Als extra gebied in het buitenterrein komt als het idee aanslaat een arena te staan. Zonder al te veel poespas wordt hier net als de gymzaal of de bibliotheek een gebied aangemaakt. Arena-missies kunnen aansluiten op lessen waarin bepaalde spreuken zijn geleerd en deze als toets kunnen worden afgelegd, of om ze te oefenen in de arena op verschillende monsters. De arena kan daarbij een extra aanvulling zijn voor nieuwe verhaallijnen of ideeën. Wie weet ontmoet jou karakter wel een goede vriend tijdens het trainen in de arena. Ook deze missies zijn vrij en hangen niet vast aan de lessen wat hier als voorbeeld genomen is. Wie weet is er wel een monster gevangen maar moet het nog gedood worden, en kunnen leden hier toegewezen worden als oefening. Wees creatief!

Mening
Nu zijn wij als beheerdersteam al enthousiast aan de gang geweest met het opzetten van dit missie-systeem. We willen graag weten wat jullie mening is. Heb je het bovenstaande goed doorgenomen en denk je hier al net zo enthousiast over te zijn, of totaal niet laat het dan even weten.
In de pol staan 2 soorten antwoorden. De cijfers (1 t/m 4) gaat over de missiesysteem in het algemeen. Vink hiervan maar 1 antwoord aan! De letters (A t/m C) gaat over het bespelen van een NPC. Vink bij het stemmen ook hier maar 1 antwoord van aan. Deze pol zal de komende tijd open blijven en mochten we genoeg stemmen hebben waarmee we een redelijke idee hebben wat jullie als leden willen, gaan we verder met het missie-systeem. En mocht je nog iets kwijt willen? Een reactie in dit topic is ook welkom.

Hopelijk is het duidelijk uitgelegd. Mochten er vragen zijn, stel ze!

Groeten namens het hele beheerdersteam.

Missie-systeem! 308880i
Terug naar boven Ga naar beneden
Mefla

Mefla

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Melle
Posts : 788
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire/Earth
Klas: -
Partner: Oh no no no, I don't do shit like that

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimema dec 02 2013, 23:06

Onzettend vet idee Noah en Mitch :3
Ik heb dan ook 1 en a gestemd omdat dat sbeller gaat naar mijn mening

~Melle~
Terug naar boven Ga naar beneden
Roakes
.
.
Roakes

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita <'3
Posts : 3500
Points : 5
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [Fire]
Klas: [Miss Eres]
Partner: [Don't hold your breath, I'm not losing sleep over you]

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimedi dec 03 2013, 19:32

Lijkt me echt awesome Very Happy Ik heb gestemd op 1 & C, want dan kan je zelf kiezen wat je het handigst vind.
Maar ik heb een vraagje: moet je iemand opgeven om de missie te doen of kan je ook mensen zich bv laten aanmelden ofzo voor de missie te doen? Sorry als dit dom klinkt/al in de tekst staat
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimewo dec 04 2013, 09:25

Ik moet er even bij zeggen dat dit ook met dank is aan Rosalie en Sander!

@Tali: Hmnn - ik ga nu wat uitgebreidere info geven op dat punt. Zeg het gerust als dat nog geen antwoord op je vraag oplevert.
De meeste missies zullen waarschijnlijk in een driemansteam worden uitgevoerd, wat betekent dat je vooraf mag bespreken wie je in je team neemt. Het is dan wel handiger om van tevoren al een team te hebben. De mensen in dat team dienen zich dan gedrieën aan te melden voor de betreffende missie. Eigenlijk kun je dus twee dingen doen: je kunt vooraf een team maken, of je kunt kijken wie zich nog meer aanmeldt om een team mee te vormen. Maar daar zou ik niet al te moeilijk over doen. Afwachten wie zich nog meer aanmeldt kan ook leuke random teams opleveren, no?

Je mag voor de moeilijkere missies ook een leraar of stagiaire vragen, maar je kunt het ook tactisch aanpakken: als de missie bijvoorbeeld plaatsvindt op Razen, neem dan een watermagiër in je team. Zo kun je ook je eigen tactiek bedenken en such, par exemple, dat het voor het succesvol slagen van de missie beter uitkomt om je hele team te focussen op verdediging. Genoeg slimme mensen hier om met creatieve oplossingen te komen :3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Mefla

Mefla

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Melle
Posts : 788
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire/Earth
Klas: -
Partner: Oh no no no, I don't do shit like that

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimewo dec 04 2013, 09:35

Oh ja, ik had nog een vraag.
Kunneb leraren, stagaires, adviseurs en LM'rs ook missies doen?

En wat zijn zowel de beloningen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimewo dec 04 2013, 10:28

Leerlingen beginnen vanaf E en kunnen missies van een hoger niveau doen wanneer ze genoeg punten hebben.
Leraren en stagiaires daarentegen zitten van zichzelf al op een hoger niveau dan de gemiddelde leerling. Stagiaires kunnen missies doen tot ongeveer C - B - A, leraren zitten op een B - A - S niveau.
Ik weet dat het wat verschilt met wat er onder missieranken in de uitleg staat, maar het hele concept, inclusief de poll, is puur om te zien hoe menig lid ertegenover staat. Als het merendeel voor is hebben we tenminste de zekerheid dat het doorgevoerd kan worden, en dan kan het team zich richten op het uitwerken van de details. Hou er dus rekening mee dat de missieranken nog niet definitief zijn - we moeten nog kijken hoeveel puntenverschil er tussen de ranken moet komen. Je wilt niet als leerling een ellenlange tijd aan E-missies zitten tot verveling toe, maar het moet ook niet zo zijn dat je al binnen een maand aan de S-missies kunt beginnen.

Het hele missiesysteem was oorspronkelijk vooral gericht op de leerlingen, maar we kijken nog even wat handiger is, of het leuker is dat stagiaires en leraren ook punten krijgen, zodat er verschil komt in wie van de stagiaires en leraren meer ervaring heeft op missiegebied. Daarin mogen jullie natuurlijk ook je mening geven, graag zelfs.
LM'ers hebben we daarom ook opzettelijk niet inbegrepen in het systeem van de missieranken, omdat ze aan de top staan en het wel heel eenvoudig is om missies af te ronden met een LMer in je team. Misschien dat LMers samen ook hun zekere S-missies kunnen doen, maar ik denk niet dat het mogelijk zal zijn om ze vrij in je team te kunnen nemen.

Beloningen kunnen variëren van punten tot item(s), of beide. Als je bereid bent zelf een missie te maken: wees creatief, zou ik zeggen :3
Dit is een klein voorbeeldje voor een item. De screenshot is uit een anime genomen en het item is even slecht, snel, en ter plekke verzonnen.

Missie-systeem! 95I4ht7
Invisibility Tracker
Geeft je de mogelijkheid om de locatie van iemand
die zich met behulp van magie onzichtbaar maakt te kunnen analyseren

Maar goed, zo kun je dus kleine items verzinnen die behulpzaam kunnen zijn in een gevecht (of een andere missie), maar die natuurlijk niet te krachtig moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Tomme
.
.
Tomme

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Dubbledot
Posts : 733
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light
Klas: Drop out from Miss summer.
Partner: Play the moments, Pause the memories, stop the pain and rewinds the happiness.

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimezo dec 08 2013, 16:57

A-W-E-S-O-M-E!

If you need idea's give me a theme Wink You will have a lot >D Lijkt me wel echt super om in mee te kunnen doen zeg :O Hopelijk zet het idee door!! ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Miles
.
.
Miles

Missie-systeem! UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Mitch
Posts : 63
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur // Water
Klas: -
Partner: ...then I would die by your Avalanche.

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitimema dec 16 2013, 22:10

Ik vermoed dat er niet veel personen meer zullen stemmen en als we kijken naar de resultaten dat de opties duidelijk zijn.

Veel van ons kozen 1; dat het missiesysteem zo snel mogelijk ingevoerd moet worden. En van de ABC kozen de meeste C. Ik denk dat we met het beheerdersteam snel aan de slag zullen moeten om de juiste puntenverdeling te maken en het systeem in elkaar te gaan zetten zodat het goed loopt.

Stay tuned! Want wie weet komen de eerste missies sneller dan verwacht Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Missie-systeem! UTL8oxA PROFILE
Missie-systeem! UTL8oxA MAGICIAN

Missie-systeem! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Missie-systeem!   Missie-systeem! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Missie-systeem!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Notificatie systeem
» Coins Systeem: ₮alons!
» [SP-Missie] Under the Sea
» [C-Missie] Near-Far (Hayden)
» [SP-Missie] Under the Sea (Hayden)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Mededelingen-