PortalIndexSpreukenboek en Schoolprofielen HpD5UwnSpreukenboek en Schoolprofielen 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Spreukenboek en Schoolprofielen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 

Spreukenboek en profielen invoeren?
Leuk ideetje! Voer maar in hur~
Spreukenboek en Schoolprofielen Poll_left100%Spreukenboek en Schoolprofielen Poll_right
 100% [ 24 ]
Niet invoeren; ik vind het goed zoals het nu is
Spreukenboek en Schoolprofielen Poll_left0%Spreukenboek en Schoolprofielen Poll_right
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 24
 

AuteurBericht
Master Savador
 
 
Master Savador

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimezo jan 13 2013, 17:49

Beste mensjes,

Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk al wel gemerkt hebben lopen de openstaande lessen niet zo soepel. Wellicht omdat het vrij lastig is om als leraar zijnde een onderwerp voor een les te verzinnen waar je de interesse van mensen mee kunt vasthouden. Ik ben samen met Mitch op iets gekomen waardoor er meer mensen naar de lessen zouden kunnen komen om in te voeren, mits het jullie uiteraard ook aanstaat.

Schoolprofielen
We hadden het idee voor het invoeren van twee schoolprofielen (zoals je ook Natuur en Techniek, Cultuur en Maatschappij, Natuur en Gezondheid etc. hebt), namelijk Witte Magie & Defensief en Zwarte Magie & Offensief
Hieronder moeten niet lichtmagie en duistere magie worden verstaan; eerder twee profielen waarbij men bij Witte Magie vooral leert om een ander zo goed mogelijk bij te staan door als het ware 'goedaardige' spreuken te leren; net zoals je bij sommige games Cure hebt, om de ander een beetje te kunnen genezen in een gevecht, het remmen van vergiftiging of dit met meer ervaring op te kunnen heffen, een vuurmagiespreuk om bevriezing ongedaan te maken, een ijsspreuk om verbranding te remmen. Dat soort dingetjes. Dit profiel is typisch voor Novanen en Grenanen en dergelijke. Tuurlijk leren ze ook aanvallende spreuken, maar Witte Magie & Defensief is meer gericht op deze goedaardige spreuken.
Dan heb je nog Zwarte Magie & Offensief; Bij Zwarte Magie & Offensief had ik meer het idee van spreuken die schade toe kunnen richten, typisch een profiel voor vechters of die bijvoorbeeld later in een strijdkamp willen.

Iedereen heeft de keus om een profiel te kiezen of niet, het echt verplichten zullen we niet. Maar misschien vinden jullie het juist wel leuk en overzichtelijk om een profiel te kiezen waardoor je karakter meer stabiliteit heeft, waarom het op de school is en in welke richting het op gebied van magie toe moet werken.

Spreukenboek
En hierbij gebonden hadden we dan het idee om in het CS een soort Spreukenboek toe te voegen. In iedere les kan dan één zo'n spreuk worden behandeld - offensief of defensief. En de leerlingen die naar die les komen en goed actief mee blijven doen, mogen aan het eind die geleerde spreuk in hun Spreukenboek zetten (de docent kan dan bijvoorbeeld aan het einde van een lestopic de namen van de karakters onder zijn/haar post plaatsen waarvan hij/zij vind dat ze goed mee hebben gedaan en de spreuk als geleerd mogen aanvaren). Hoe meer je er hebt, hoe meer ervaring. Plus dat het meer een systeem vormt om zowel het schoolgevoel bij te dragen, zodat leerlingen ook echt naar de lessen komen, als het creëren van een 'magische' sfeer. En misschien kunnen we het in de toekomst ook zo doen dat je zoveel defensieve of offensieve spreuken geleerd moet hebben om - ik zeg maar wat - op examen te kunnen, een toets goed te maken, challenges aan te kunnen nemen in de Arena. Als dat allemaal handig is, tenminste.

O, en ik moet er ook eventjes bij zeggen dat iedereen naast het Spreukenboek natuurlijk nog gewoon vrije magie enzo kan gebruiken - dat het niet zo overkomt dat men zich enkel nog aan geleerde spreuken uit het Spreukenboek mag houden. Leerlingen die geleerde spreuken in hun Spreukenboek hebben staan, hebben het gewoon echt geleerd en zijn er automatisch handiger en meer bedreven in. Je zult bijvoorbeeld eerder van een leerling kunnen winnen die geen spreuken in zijn/haar Spreukenboek heeft staan. Het Spreukenboek zal dus vooral iets zijn voor de leerlingen, al mag iedereen er met een ander account dan een leerling gebruik van maken om er ook je eigen spreuken in kwijt te kunnen. Maar denk wel dat het willekeurig plaatsen van je eigen spreuken énkel is als je geen leerling bent, want zij moeten het natuurlijk leren :3 En natuurlijk, afhangend van je rang voor dat account, moet je rekening houden met de hoeveelheid aan krachtige spreuken.
Daar moet ik wel bij verduidelijken dat het geen vakje is om zelfverzonnen krachten die niet in teken staan van magie erin te plaatsen (denk aan tijdreizen, ongelimiteerde kracht voor bepaalde tijd, enzovoorts), zoals je op andere RPG fora weleens ziet. Ik ben bang dat dit wel verwarring kan brengen bij nieuwere leden, die misschien het idee krijgen dat het daar juist wel voor is bedoeld - maar bij invoering zal er vanzelfsprekend een uitleg komen te staan bij Informatie.

Ik wil graag eerst jullie meningen hierover horen :3
Desnoods zal er ook een poll geopend worden om te kijken wat de meerderheid ervan denkt.


Laatst aangepast door Master Savador op zo jan 13 2013, 19:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Rhine
Gestorven
Gestorven
Rhine

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEReal Name : Rani
Posts : 4923
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister en een beetje licht
Klas: Master savador
Partner: I'm falling all over myself, dying to be someone else, I wish you would be there to walk me home cause I can't fight the world alone.

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimezo jan 13 2013, 18:04

Voor mij persoonlijk lijkt het wel een pretty awesome idee.

En ik denk inderdaad ook wel dat het de lessen wat meer populariteit zou schenken en zo ze dus ook meer kans geven om niet na een paar postjes al vast te lopen.

kortom ik zou het wel leuk vinden als dit ingevoerd werd :3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloodwar.rpgboard.net
Master Kana

Master Kana

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Anne
Posts : 889
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud en lucht
Klas: My own
Partner: I guess this was all part of your plan

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimezo jan 13 2013, 18:22

Nu vraag ik me wel af, met de andere lessen zoals kunst en Gym, blijft dat dan hetzelfde? Of hebben jullie daar ook dan een nieuw systeem voor?
Terug naar boven Ga naar beneden
Eodan

Eodan

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEElite
Real Name : Melle
Posts : 810
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light
Klas: That's a long time ago..
Partner: My brain, and my magic of course. Those are the only partners I need.

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimezo jan 13 2013, 18:23

Geweldig idee Noa Very Happy
Ik zal het zeker kunnen gebruiken in Garu's lessen, omdat ik idd nog niets heb kunnen bedenken voor een tweede les :')
Ik zeg: doen
Terug naar boven Ga naar beneden
Cat
.
.
Cat

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Marit
Posts : 1877
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark
Klas:
Partner: My head is filled with doubts, so I can't listen to what my heart tells me to do

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimezo jan 13 2013, 18:43

Een heel goed idee. Zo wordt alles ook veel overzichtelijker. Wordt er dan ook van leraren verwacht dat ze twee verschillende soorten lessen gaan geven, dus de ene keer witte magie & defensief en de andere keer zwarte magie & offensief?
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimezo jan 13 2013, 19:06

Master Kana schreef:
Nu vraag ik me wel af, met de andere lessen zoals kunst en Gym, blijft dat dan hetzelfde? Of hebben jullie daar ook dan een nieuw systeem voor?

Aangezien hier niet echt magie bij wordt gebruikt en die lessen ook niet echt in het teken staan van magie, zullen deze over het algemeen waarschijnlijk gewoon hetzelfde blijven. Tenzij je zelf een leuk idee hebt voor een systeem? :3
Bij Muziek kan men wel bepaalde melodieën op een bepaald instrument leren om dat met luchtmagie of iets dergelijks tot een slaapverwekkende spreuk te maken, bijvoorbeeld.

Cat schreef:
Een heel goed idee. Zo wordt alles ook veel overzichtelijker. Wordt er dan ook van leraren verwacht dat ze twee verschillende soorten lessen gaan geven, dus de ene keer witte magie & defensief en de andere keer zwarte magie & offensief?
Je mag als docent zijnde gewoon de spreuken behandelen die je zelf graag wilt behandelen in de lessen. Het is wel handig als de hoeveelheid witte en zwarte spreuken een beetje hetzelfde blijft - maar daar hoef je je van mij echt niet precies aan te gaan houden, dat je de ene keer dit doet en de andere keer dat. Kijk wat voor ideetjes je hebt voor spreuken die je al in je hoofd had om in één van de komende lessen te behandelen. Misschien ben je dan van mening dat voor die ene spreuk juist het andere profiel eigenlijk beter past c:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Rhine
Gestorven
Gestorven
Rhine

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEReal Name : Rani
Posts : 4923
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister en een beetje licht
Klas: Master savador
Partner: I'm falling all over myself, dying to be someone else, I wish you would be there to walk me home cause I can't fight the world alone.

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimema jan 14 2013, 17:18

Ik had nog een ideetje om misschien een soort gelijk "spreukenboek" te hebben voor de meer normalere lessen (bv. gym, survival, enz...)

Het ideetje was dus dat we naast spreuken misschien ook skills in het boekje konden plaatsen als men bv. dus naar de les gym is gegaan en een bepaalde dans heeft aangeleerd dat men dat dan bij in het boekje kan zetten.

is natuurlijk maar een ideetje (en sorry als ik het hier niet mocht neerzetten ^^")
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloodwar.rpgboard.net
Roakes
.
.
Roakes

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEReal Name : Talita <'3
Posts : 3500
Points : 5
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: [Fire]
Klas: [Miss Eres]
Partner: [Don't hold your breath, I'm not losing sleep over you]

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimema jan 14 2013, 17:27

Rhine schreef:
Ik had nog een ideetje om misschien een soort gelijk "spreukenboek" te hebben voor de meer normalere lessen (bv. gym, survival, enz...)

Het ideetje was dus dat we naast spreuken misschien ook skills in het boekje konden plaatsen als men bv. dus naar de les gym is gegaan en een bepaalde dans heeft aangeleerd dat men dat dan bij in het boekje kan zetten.

is natuurlijk maar een ideetje (en sorry als ik het hier niet mocht neerzetten ^^")
Ik vind dat ook nog wel een leuk idee c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Nannete

Miss Nannete

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Emma
Posts : 1299
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Wood
Klas: I have my own, sweetheart.
Partner:

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimema jan 14 2013, 21:34

Vraagje;; Kun je ook alletwee de profielen volgen? Dus gwn een mix, want dat heb ik ook zelf op school qua profiel, ik heb er drie vd 4 ofzo x'D

Verder klinkt het leuk, ben benieuwd hoe het uit gaat werken :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Miss Summer

Miss Summer

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEReal Name : Sander
Posts : 431
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Wood
Klas: Verzorging van Fabeldieren
Partner:

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimedi jan 15 2013, 09:38

Geweldig ideetje, verder ben ik het met RaNi eens, dat ook de normalere vakken waar geen magie aan te pas komt, een gedeelte met skills kunnen krijgen, zo zou je bij verzorging van fabeldieren kunnen noteren welk dier je onderzocht hebt, en dus de praktische informatie over hebt... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom
.
.
Tom

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEReal Name : Anne
Posts : 190
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Lucht en lichtmagie
Klas: -
Partner: Don't try and change me, because you'll never succeed.

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimedi jan 15 2013, 12:42

Ik vind het een goed idee, ook zeker de toevoeging van Rani want dan gaan meer mensen de neiging hebben om ook naar de gymlessen en de muzieklessen, etc. te gaan sinds ik deze ook belangrijk vindt (in mijn ogen) Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Amilia
.
.
Amilia

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEReal Name : Amilia
Posts : 234
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Light
Klas:
Partner:

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimewo jan 16 2013, 12:18

Ik vindt het ook Een heel goed idee Smile zo weet je minstens wat je geleerd heb
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Savador
 
 
Master Savador

Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Saf
Posts : 14626
Points : 0
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark // Fire
Klas: Teacher FireMagic
Partner: ♛ Seven Devils all around you

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitimeza jan 19 2013, 17:05

Eerlijk gezegd heb ik hier niet echt over nagedacht, omdat het aan je char zelf ligt welke vaardigheden je oppikt en welke niet - en je niet alles meteen bij de eerste keer kunt leren en in een vakje kunt proppen. Sommige dingen zul je vrijwel nooit goed kunnen leren, omdat je er gewoon de aanleg of kennis of motivatie niet voor hebt, er bepaalde struikelblokken zijn waar je steeds tegenaan loopt of interesse ontbreekt. Ik zie het ook al snel gebeuren dat mensen afgaan op vaardigheden. Een eerstejaars die tig vaardigheden heeft in zijn vakje, bijvoorbeeld, en daarom volgens de persoon erachter sterker of slimmer zou moeten zijn dan een zesdejaars, die al veel langer op school zit.
Even over het Spreukenboek; ik ben het vergeten erbij te zeggen, maar de mensjes met een lerarenaccount die onderaan hun post kunnen bepalen wie in de les voldoende heeft meegedaan en dus de spreuk heeft geleerd, moeten dit ofcourse wel in hun achterhoofd houden. Het is bijvoorbeeld niet de bedoeling dat een watermagiër opeens zeeën van vuur kan maken omdat het toevallig in de vuurmagieles behandeld is - overdreven gezien dan, hur. Leerlingen die een spreuk van hun tegenpool-magie behandeld krijgen, hebben gewoon iets meer moeite deze volledig te leren. Het moet allemaal wel een beetje realistisch blijven. Zover dat kan binnen de termen van SSA dan, he, magie en stuff is niet realistisch. Maar you know what I mean :'D

Aan de andere kant zie ik dat er toch vrij veel mensen enthousiast over de skills zijn en kan het inderdaad ook bijdragen aan een extra opkomst van leerlingen in de magieloze 'gewonere' vakken. Gezien de uitslag van de poll komen het Spreukenboek en de profielen er al sowieso. We voeren het gewoon in en kijken hoe het loopt. Dat ideetje over de vaardigheden betreft zal ik nog even kort met Mitch bespreken om te kijken of we dat ook in kunnen voeren. :3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://staracademyrpg.deviantart.com/
Gesponsorde inhoud



Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA PROFILE
Spreukenboek en Schoolprofielen UTL8oxA MAGICIAN

Spreukenboek en Schoolprofielen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spreukenboek en Schoolprofielen   Spreukenboek en Schoolprofielen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Spreukenboek en Schoolprofielen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Informatie Spreukenboek en Schoolprofielen
» Toevoeging Schoolprofielen, Spreukenboek en Skills
» Het doorzetten van het spreukenboek.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  ::  :: Ideeën-