Ellia .
PROFILEPosts : 216 MAGICIAN✦ CHARACTER ✦Magic: Volbloed Shadraan, Dark MagicKlas: 6th Grade, Master NorwoodPartner: Heartbreak seems to be a Trend these Days, but I couldn't care less. I've Never been that Trendy anyway.
| Onderwerp: The Journal of a Young Traveler di dec 04 2012, 23:55 | |
|
Introductie Goed, ik ben nooit zo een ster geweest in het schrijven van mooie stukken tekst. Ik had toen ik hier aan begon ook niet echt een goed beeld over hoe ik de intro het beste aan kon pakken. Ik heb zelfs een paar voorbeelden opgezocht in andere boeken. Maar dat werkte alleen maar averechts, aangezien ik niet kun kiezen tussen welk voorbeeld het beste voor mij zou zijn, dus heb ik besloten dit anders te doen. In plaats van mijn hele levensverhaal in een samenvatting van twee bladzijdes te stoppen, schrijf ik wel gewoon uit wat mijn reden is waarom ik dit nu doe. Voornamelijk ook voor mezelf, zodat die gedachte eindelijk uit me kop is. Ik heb voor een lange tijd dit idee overwogen, aangezien het me eerst totaal niet aansprak. Ik ben van nature niet zo een schrijver, besteed me tijd liever anders en word veel meer gedreven door kei harde actie. Maar dit betekend niet dat ik de kunst van literatuur nooit heb weten te waarderen en respecteren. Ik vond het altijd al schitterend als mensen beschikken over de kunst om een pen in hun handen te nemen en uren lang te schrijven. Uren lang krabbelen op een stuk papier, en zo dan uiteindelijk een meesterwerk in elkaar draaien. Ik vind het prachtig, maar het hele gedoe is gewoon niet voor mij weggelegd. |
- Author's Note:
-Voordat mensen gaan verwachten dat ik hier mijn diepste, innerlijke kracht in stop en elk woord het geheel is van een prachtige inhoud, wees maar alvast teleurgesteld. Ik schrijf dit puur vanuit het perspectief van mijn character. Ellia is geen type die de tijd neemt om in alle perfectie een prachtig boek te schrijven. Daar is ze veel te rusteloos voor in haar aard. Ze beschikt niet over het geduld hiervoor, dus zou deze manier van aanpak ook totaal niet kloppen. Ik schrijf dit in de veronderstelling zoals Ellia het geschreven zou kunnen hebben. Met andere woorden, schrijf ik de meeste dingen heel vlak, grof en plat op. De stukken die Ellia schrijft zijn to the point -op de introductie na misschien, maar die zal ik zonder twijfel nog een aantal keer aan moeten passen-. Hetzelfde geldt voor de illustraties die ik hierbij ga maken. Verwacht geen prachtige tekeningen met detail, schaduwval, in kleur, of wat ook. Ik maak ze zoals Ellia ze had kunnen maken. Dus grof, grote lijnen, veel krassen, weinig detail, alleen zo dat ze de beste vormen eruit kan herkennen. Het gaat erom dat ze kan zien wat het voor moet stellen, zodat ze de herinnering ervan voor zich kan halen. That will be all for now.-
Right, zoals enkelingen van jullie misschien nog weten, is Ellia enorm gek op reizen. Voordat ze op school zat, heeft ze elk seizoen een nieuwe planeet bezocht en bestudeerd. Ze bestudeerd de planeten op basis van cultuur, omgeving, de bevolking, het eten, etc. Maar goed, long story short; Ell schrijft de meeste gebeurtenissen waarin ze iets meemaakt grof, in halve zinnen op in een boekje. En zo af en toe maakt ze er grove schetsen bij (bijvoorbeeld van het environment, of van personen die ze heeft leren kennen, een bepaald plantensoort wat ze nog niet kende, vreemde dieren, etc.). Soms, als ze zich verveeld en niks beters te doen heb, werkt ze deze grove dingen beter uit in een ander, groter boek, haar "Journal". Het leek mij een leuk idee om dat Journal ook hier te plaatsen, met tekst en illustraties -die ik zelf natuurlijk zal maken-. Hier zal ik de komende dagen in dit topic aan werken. Niet alleen voor geïnteresseerde mensen om te kunnen laten lezen, maar ook voor mezelf. Dan kan ik de dingen die al een tijdje in mijn hoofd zaten eindelijk ergens kwijt.
Per seizoen en planeet zal ik een nieuw bericht plaatsen, so dubbelposts zullen wellicht verschijnen. Alvast mijn excuses hiervoor. Verder sta ik open voor suggesties en kritieken~
-Nog volop in bewerking-
|
|