PortalIndexI need a moment for myself ~ open HpD5UwnI need a moment for myself ~ open 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 I need a moment for myself ~ open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Olivia
.
.
Olivia

I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Béatrice
Posts : 621
Points : 78
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur
Klas: Miss Roxanne
Partner: I'm not ready to love, 'cause I'm not fully healed

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitimeza feb 09 2019, 19:31


I need a moment for myself

Het is vroeg in de morgen toen Olivia naar de eetzaal van de school loopt. De mensen van de keuken kijken verrast op, maar weten ook ondertussen dat deze klein opvallende roodharige meestal één van de eerste wakkere zielen is, dus veel aandacht geven ze er ook niet meer aan. Behalve wanneer Olivia hen met een warme glimlach groet en dus ook hun ochtend iets doet oplichten. Meeste studenten of leerkrachten die ze hier over de vloer krijgen zijn slecht gezind omdat ze honger hebben en kunnen dus ook niet snel genoeg hun gevulde borden binnen werken. "Ben je weer zo vroeg op pad?" vraagt de hoofd kokkin van de school. Een brede vrouw, waarschijnlijk heel haar leven genoten van het constant proeven en misschien meer. "Ik wil vandaag zien wat er nog achter de watervallen te zien is. Wie weet vind ik een prachtig uitkijkpunt waar ik vanmiddag mijn lunch kan eten." Het ziet er die dag prachtig uit. Voor het eerst sinds maanden schijnt de zon en is er amper een wolkje aan de lucht en als die er zijn dan zijn ze wit. "Wees maar voorzichtig waar je loopt, je weet nooit wat daar allemaal rondloopt." en de vrouw draait zich om. De deur naar de keuken gaat open en er is al veel rumoer wat duidelijk maakt dat ze druk bezig zijn voor de humeurige studenten en docenten. Ze maakt wat boterhammen met verschillende soorten beleg zoals ham met mayonaise, ham en kaas, gehakt, tonijn met perziken. Allemaal verpak ze ze apart in, zodat ze ze één per één kan opeten en nog op de moment zelf kan kiezen. Hierbij neemt ze ook vier kleine flesjes water en een paar repen chocolade. Voor Siegmund had ze al dierenvoeding weg gelegd met twee kommen voor eten en water.

De echte reden waarom Olivia zo vroeg opstaat, is om de schoonheid achter de watervallen te kunnen ontdekken, maar ook om even weg te zijn van alles en iedereen. Het voelt allemaal zo druk aan sinds ze terug is van haar jaar van afwezigheid. Misschien komt dat ook omdat ze in dat jaar een huis en docent voor haar alleen had. De oude man is een gepensioneerde vuurleraar en stond open om nog één keer zijn kennis met de jongere generatie te delen. In ruil daarvoor hielp ze in het huis met allerlei karweitjes en met de verzorging van hem en zijn vrouw. Tot hij vond dat het tijd was dat ze terug naar Starshine vloog. "Je moet je magie de tijd geven om zich aan te passen. Op Starshine kan je aan je andere capaciteiten werken zoals doorzetting en je nieuwsgierigheid." Olivia slaagde er niet in hem te overtuigen om haar nog te helpen, maar ergens wist ze ook dat hij gelijk had en ze miste het enorm gebouw en de paar vrienden die ze had gemaakt.
Maar op dit moment was ze het allemaal een beetje beu. De laatste paar dagen zijn vermoeiend geweest: de lessen die ze opnieuw had opgepakt, de paar heel interessante nieuwe kennismakingen, de oude vrienden opnieuw zien... Olivia is nooit omringd geweest door veel mensen, dus dit allemaal is al een cultuur shock op zich. Toch kan ze niet zeggen dat ze er geen plezier aan heeft, alles rond haar is zo groot en schreeuwt om te worden ontdekt. Zoals op dit moment.

De watervallen had ze al eens bezocht, maar ze is er nooit in geslaagd om ver weg te gaan. Op deze vrije dag dus wel. Dit is het moment dat ze de prachten zal ontdekken.

Met volle moed stapt ze van de academie vandaan, samen met de enthousiaste Duiste Herder aan haar zij, op weg naar de watervallen. Daar kijkt ze rond, zien waar er zich nog een pad bevindt en ziet meteen een heel leuk klein weggetje die door de bomen heen gaat. Het is geen officiële weg, waarschijnlijk gemaakt door de dieren die hier leven. Maakt niet uit, dat zijn juist de wegen die het beste zijn om te onderzoeken. Ze moet zich voor een laaghangende tak bukken, maar voor de rest is de weg duidelijk en vrij. Opeens staat ze op een berg van een dal, waar je beneden een witte streep water kan spotten. Het is adembenemend. Wie had dat gedacht dat dit hier te vinden was.
Maar voor ze het goed en wel beseft, glijdt haar voet weg en valt ze achterover. Om haar val te breken, had ze geprobeerd om zich met haar andere voet zich op te vangen, maar dat was mis gelopen. Nu ze op de grond zit, voelt ze een steek in haar tweede voet. "Mierda." fluisterd ze tussen haar tanden door. Gelukkig was de pijn nog niet zo erg, maar het doet geen deugd ook niet. Siegmund komt ongerust bij zijn eigenaar staan en snuffelt aan de voet waar ze nu haar handen rond heeft geslagen. Zijn oren draaien naar een geluid achter hem, van iemand die op een tak loopt en breekt.




~open

*
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.instagram.com/beatrice.guill/
Cain
.
.
Cain

I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Cain
Posts : 30
Points : 0
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas:
Partner:

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitimeza feb 16 2019, 09:19

Takken en bladeren kraakten onder mijn voeten. Nu de zacht schijnende winterzon het meeste van de sneeuw van de afgelopen dagen had doen smelten kwamen de gepreserveerde herfstbladeren tevoorschijn die de winter overleefd hadden. Verdord als half vergaan perkament lagen ze in hun weinige getallen verspreid over de grond. Ze verpulverden zodra je grip op ze probeerde te krijgen. Maar voor de bladeren was ik die ochtend niet naar buiten gestapt. Echter met het vrijkomen van de eerste sneeuw waren er ook zaden van het vorige seizoen weer bovengekomen. Dat was waarom ik zo vroeg mijn bed had verlaten om me naar buiten te begeven, naar het bos.
Een tas hing over mijn schouder terwijl ik op kalm tempo een ronde door het woud maakte. De zon had nog steeds moeite om zich door het bladerdak heen te werken. Maar daar kwam de naam dan ook waarschijnlijk vandaan. Soms bleef ik staan. Luisterend naar de geluiden om me heen. De natuur die nog altijd in diepe rust was maar, nu langzaam begon te ontwaken. Dan brak ik een kleine tak af van een den. Even verderop weer een van een eik. Wat zilverberk voor de bast. Gebundeld verdween het in de tas die ik bij me droeg. Ik had niet verwacht veel langer dan een uur buiten te zijn. Tot een geluid me bereikte wat op zijn zachtst gezegd onnatuurlijk klonk voor deze omgeving. Een harde klap. Een.. hond? Even bleef ik staan, mijn blik in de richting van waar de waterval zich ergens moest bevinden. Een moment van twijfel maakte zich meester van mij, maar toch besloot ik om me verder richting de waterval te begeven. Wat ik vond was een meisje.. en een herder. Ze was klein van stuk kon je zeggen. Rood haar wat haar in deze omgeving weg gaf als inkt op papier. De hond stond bij haar te snuffelen. Ze hield haar voet vast. De conclusie die ik trok was dat ze moest zijn gevallen. Voorzichtig waagde ik me dichterbij. 'Hallo?' Mijn blik probeerde de hare te vinden. 'Alles oke?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia
.
.
Olivia

I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Béatrice
Posts : 621
Points : 78
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur
Klas: Miss Roxanne
Partner: I'm not ready to love, 'cause I'm not fully healed

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitimedo feb 21 2019, 19:58

De val had haar ook een goeie smak achteruit doen gaan, en ze weet dat ze dit morgen zal voelen. Voor nu is het de steek die door haar enkel gaat dat nu haar aandacht krijgt. Ongelooflijk. Dan hoop je om eens weg te zijn van al je problemen en dan maak je er gewoon wat bij. Gefrustreerd door haar haar onhandigheid vloekt ze binnensmonds, tot ze plots een stem hoort. Siegmund kijkt alert op en ze zien allebei een jongen dichterbij komen, een student. "Hallo," glimlach ze dan vriendelijk. "Ja ik denk het wel. Gewoon wat onhandig," ze probeert recht te staan, maar dit gaat moeilijk dan ze eerst verwachtte. Ze voelt nog een steek door haar enkel gaan als ze erop probeert te leunen, maar ze kan erop staan dat is al positief. Ze zucht: "Ach ja. Mooie plek om even uit te rusten." waarbij ze een steen opzoekt die boven het gras uitkomt en zich daar in kleermakerszit gaat zitten. De steen is groot genoeg om zonder moeite met twee mensen te zitten. Ze neemt een paar snacks uit haar rugzakje en geeft siegmund een stuk been waar hij gulzig aan begint te knagen. Dan kijkt ze om naar de witharige jongen en reik hem ook een snack uit haar zak aan. "Kan het zijn dat ik je hier nog niet heb gezien?" vraagt ze dan nieuwsgierig en ook wel omdat ze nieuwsgierig is naar deze jongen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.instagram.com/beatrice.guill/
Cain
.
.
Cain

I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Cain
Posts : 30
Points : 0
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas:
Partner:

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitimevr feb 22 2019, 16:53

Onhandig.. zei ze. Gewoon achteruit gevallen waarschijnlijk. Maar de handen die ze om haar enkel had geslagen vertelden dat het een rottigere afloop had gehad dan ze me aanvankelijk wellicht wilde laten geloven. Toch forceert ze zichzelf om rechtop te gaan staan. Een actie waarvan ik eigenlijk verwacht dat hij eindigt in zij die weer om zou vallen. Dit.. gebeurd niet. Maar het is duidelijk dat het pijn doet. Ze probeert het van zich af te schudden. Het als een ongelukkig voorval te behandelen en een duidelijk teken van het universum dat het misschien tijd is om even uit te rusten. Mijn ogen volgen haar. Ik aarzelde even.. voordat ik toch voorzichtig enkele passen op haar af liep. 'Weet je.. zeker dat alles goed gaat? Ik kan even naar je enkel kijken. Ik ben geen dokter maar ik heb enig verstand van eerste hulp..,' Ik had geen idee of ze mijn aanbod überhaupt aan zou willen nemen. Ze leek me iemand die haar eigen boontjes wel kon doppen. Of... het wilde laten lijken dat ze dit kon.
Ik kijk zwijgend toe hoe ze haar tas opent om er iets te eten voor de hond uit te halen en niet veel later ook iets voor zichzelf eruit tevoorschijn trekt. Lichte verbazing verschijnt op mijn gezicht wanneer ze ook mij iets aanbied. Ik kom nog iets dichterbij. Ver genoeg om de snack aan te pakken die ze me aanreikt. 'Ik ben.. een soort van nieuw. Ik ben hier eerder geweest. Heel even. Maar ik kon niet lang blijven. Ik was thuis nodig. Ik hoop dit keer langer op de school te kunnen verblijven,' Mijn blik was ondertussen naar het voedsel in mijn handen gegaan voordat mijn rode ogen weer opschoten. Terug naar haar. Getrokken door ze intense blauwe poelen die zich als door maanlicht verlichte meren in haar gezicht hadden gevestigd. Omgeven met die plukken vurig rood die de intensiteit alleen maar aanzette. 'Wie ben jij?'

@Olivia
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia
.
.
Olivia

I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Béatrice
Posts : 621
Points : 78
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Vuur
Klas: Miss Roxanne
Partner: I'm not ready to love, 'cause I'm not fully healed

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitimewo feb 27 2019, 13:53

Haar blik bleef even op hem rusten als hij voorstelde om eens naar haar enkel te kijken. Even speelt ze met de gedachten om misschien op zijn voorstel in te gaan. "Ik heb al erger meegemaakt, dus dit zal ook wel weer binnen een dag of twee verdwijnen. Het ziet er misschien niet zo uit, but I'm a big girl," lacht ze zelfspottend om haar klein formaat. Siegmund had al zijn aandacht aan het been gegeven, wordt helemaal versplinterd en gepeuzeld. Je zou haast denken dat het dier geen eten krijgt, maar het is gewoon een groot veelvraat. Door zijn manier van doen had ze eigenlijk verwacht dat hij niet op haar vraag ging antwoorden, wat jammer zou zijn want ze is op de één of andere manier wel door hem geïntrigeerd... of ze is gewoon heel nieuwsgierig naar andere leerlingen op deze school. In de hoop dat de snack die ze hem geeft, ook om beleefd te zijn, iets van gesprek losmaakt of de gezelligheid te bevorderen kijkt ze zelf wat ze zou eten. Haar zak had meerdere keuzes, wetend dat ze veel te veel twijfelt in de morgen en misschien toch spijt heeft om iets niet mee te nemen.
De hapering van zijn stem geeft haar de indruk dat hij niet het type is dat zich naar de anderen opent, wat ze ook wel begrijpt. Zij gaat ook niet heel haar leven vertellen aan iemand die ze nog nooit heeft gezien. Ze richt haar ogen op de waterstroom onder hen onderwijl ze naar hem luistert. Daarom had ze licht verrassend naar hem opgekeken als hij zich toch leek te openen. Ze kan de kleine glimlach niet wegsteken als hij daar nog steeds met enige verbazing naar zijn handen staart. Pas als hun blikken kruisen, merkt ze het rood in zijn irissen op. Een aparte kleur die ze hier nog niet had meegemaakt. Haar interesse lijkt hierdoor te groeien en de nieuwsgierigheid moet ze toch wat onderdrukken. "Olivia is mijn naam." ze had wel gemerkt dat hij zijn naam niet had genoemd, maar haar vraag richtte zich daar ook niet op, "Ik ben hier al even, maar heb ook de school moeten verlaten. Ik had mijn krachten niet al te goed in de hand en moest daarvoor even terug naar Razen om mij hier op te concentreren, sinds er maar geen vervanger kwam voor vuurmagie." Met deze woorden, tovert ze een kleine vuurbol in haar handen en laat ze die weer verdwijnen. Een oefening die ze regelmatig doet om na te kijken of zo een simpele oefening nog mogelijk is.
Plots merkt haar Duitse Herder de nieuwe jongen en gaat hij even richting de jongen. Zijn nek uitgestrekt en nog een afstand houden snuffelt hij de jongen af gaat hij zitten en kijkt hij met een gekanteld hoofd. Alsof hij een geheime vraag stelt. Een heel fijn fluitgeluidje roept Olivia hem terug, niet wetend hoe de jongen zou kunnen reageren als er zo een grote viervoeter op je afkomt. "Je mag er komen bij zitten, ik bijt niet," een ondeugende twinkeling in haar ogen, "De deze hier daar en tegen," als ze Siegmund een harde duw geeft en hem ruw begint te aaien met beide handen. Even verduidelijken dat die grote loebas geen vlieg kwaad doet.

@Cain
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.instagram.com/beatrice.guill/
Cain
.
.
Cain

I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Cain
Posts : 30
Points : 0
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water
Klas:
Partner:

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitimezo maa 03 2019, 21:34

Ik had haar toegeknikt. Dan zou ik ook niet langer aandringen. Immers.. zou ze zelf het beste aanvoelen wat ze nodig had, toch? Ondertussen was ik wat dichterbij gekomen. Mijn blik was hierbij een aantal keer naar de hond gegaan. Ik had het niet zo.. op die grote honden. Niet dat er echt een angst in me school voor de dieren. Maar ik werd toch altijd voorzichtiger wanneer er een in de buurt was. Deze echter, leek vrij goed afgericht en sowieso veel te gefocust op het bot wat hij gekregen had. Het was genoeg zekerheid om me weer volledig op haar te kunnen richten en eindelijk haar naam te vragen. Olivia.. mijn gedachten herhaalde het een paar keer. Proefde haar naam. Liet het een paar keer over mijn tong rollen zonder de naam echt uit te spreken. Het was vloeibaar als water. Mysterieus als de zonsondergang. Gesproken als een zachte zucht waarmee je een laatste kaars uitblies en de wereld in het duister van de nacht hulde.
Ik verjoeg die gedachten om me te kunnen concentreren op de nieuwe informatie die ze me gaf. Een gelijkend verhaal aan het mijne, op sommige punten dan. Dus ik knikte begrijpend op haar woorden. Daarna werd al mijn aandacht opgezogen door het vuur wat ze uit het schijnbare niets op de palm van haar hand wist te creëren. Ze was mijn natuurlijke tegenpool. Iets wat me fascineerde aan haar. Ik wist niet waarom. De fascinatie met het vuur had me zodanig mijn focus op de hond doen verliezen dat een kleine schok door mijn lichaam trok zodra het dier op mij afliep. Verstijfd bleef ik staan. Mijn lichaam was niet bepaald in staat veel meer dan dat te doen. Mijn lijf.. mijn ledematen, ze konden pas weer tot ontdooien worden gebracht toen Olivia de hond terug floot. Langzaam bewoog ik me naar de steen om naast haar plaats te nemen. 'Aangenaam kennis te maken, Olivia,' sprak ik uiteindelijk tegen haar. 'Ik ben Cain.. trouwens,' Me beseffend dat ik haar naam gevraagd had en mijn eigen nog niet genoemd. 'En... wat is zijn naam?' Ik knikte even naar de herder.

@Olivia
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



I need a moment for myself ~ open UTL8oxA PROFILE
I need a moment for myself ~ open UTL8oxA MAGICIAN

I need a moment for myself ~ open Empty
BerichtOnderwerp: Re: I need a moment for myself ~ open   I need a moment for myself ~ open Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

I need a moment for myself ~ open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Take a moment to ask yourself if this is how we fall apart || Open
» Weak moment [Open]
» Stuck in this Moment [ Open ]
» For this moment, it's only me and you, you and me ღ
» relaxen after that moment

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Waterfall-