PortalIndex♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew HpD5Uwn♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Shong

Master Shong

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Empty
BerichtOnderwerp: ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew   ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Icon_minitimevr apr 14 2017, 02:55

. . . . Flow of Tides ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Lc8k7Hw

Het was spitsuur in de gangen van het kasteel, en een klein gestalte kon zich maar bijzonder moeilijk uit de voeten maken. Van links en rechts zwaaiden klaslokaaldeuren open waar vervolgens een nieuwe horde aan leerlingen uit stroomde, op weg naar de Grote Zaal of misschien zelfs wel het buitenterrein om te genieten van hun lunch. Zijn blik, op een zekere bepaalde hoogte, was vastgeplakt op de gezichten die voorbij gleden, en terwijl hij tevergeefs een stukje links en dan weer een paar centimeter naar rechts schuifelde -  een verzoekende wijsvinger opgestoken - stopte niemand voor hem. Wel werd hij meerdere keren krachtiger dan nodig tegen de muur geduwd, waarbij hij een hees gekerm niet kon bedwingen wanneer zijn fragiele rug in contact kwam met de wand. Niettemin glimlachte de kleine leraar er nog bij, alsof hij het ervoer als een uitdaging om zijn geduld op de proef te stellen. Ze moesten waarschijnlijk denken dat hij een eerstejaars was die de gangen blokkeerde - kon hij ze ook niet kwalijk nemen. Maar hij zat hier wel met een probleem en feit bleef dat de tijd drong. Misschien zat deze jongen, deze Matthew Scott, al ergens op hem te wachten. Hij was er namelijk helemaal niet zeker van of de vijfdejaars überhaupt wist dat zijn eerste les gegeven werd aan het meer, en niet in het watermagie-lokaal, zoals dat de gebruikelijke procedure zou zijn bij een introductieles. Verdorie, hij had het toch wel bij zijn mededelingen op het notitiebord vermeld? Toch..?
Al die twijfelingen - nu wist hij ook dát niet meer zeker. In het lokaal zat in ieder geval niemand (hij had alleen zijn gekko gespot, ontsnapt uit zijn waterspiegel, die het zich languit in een poef gemakkelijk had gemaakt en een theepot achterover klokte in de afwezigheid van zijn eigenaar). Maar waar zat de jongen dan wel? Het maakte het er ook allemaal niet makkelijker op dat hij niet wist hoe de jongen eruitzag, behalve van een klein paar centimeter bij paar centimeter, vrij onduidelijk pasfotootje op een presentielijstje.

'Heeft u-' Een verontschuldigend glimlachje kroop op zijn gezicht toen hij een blond meisje zacht aan de zoom van haar jas trok, en ze tot zijn verassing (hoewel lichtelijk gepikeerd) tot stilstand kwam, 'excuseert u me - heeft u meneer Scott gezien? Meneer Matthew Scott? Ik geloof dat hij in uw jaar zit.' Vriendelijk keek Shong naar haar op, haar antwoord afwachtend. Het meisje, hooguit een jaar of zestien, keek fronsend op hem neer, liet haar kaken een aantal keer nadenkend over een prop kauwgum malen en hees haar schoudertas vol boeken op. 'Ja, ik geloof het wel, ja.'
'Ah, heel mooi! En kunt u me ook vertellen waar - ' Een slinger aan leerlingen scheidde hem van het meisje, en even later zag hij haar niet meer. Hij probeerde nog op zijn tenen te staan en haar te zoeken in de menigte, maar dat haalde niet bepaald veel uit. Een beetje uit het veld geslagen plukte hij met hangend hoofd een paar pluisjes van zijn traditionele, Cassiaanse tuniek. Maar - nee. Nee, nee! Niet opgeven.
Er was een les die hij te geven had, en hoewel een bijles was deze net zo van belang.
Het ging hier om de educatie van een leerling, het bijbrengen van iets nieuws; iets wat hij het liefst deed. Ofschoon dat kinderen waren uit groep drie die hij met veel geduld en beminnelijkheid leerde kloklezen, de tafel van drie mee doornam, of waar hij mee handverfde - of tieners die hij in al zijn passie iets wilde bijleren over de kunst van de watermagie: het was hem allemaal om het even. Allemaal even zo belangrijk, zeker weten! De drijfveer, waarom hij weer terug op de Academy was gekomen. Nog altijd bangelijk. Nog altijd even onzeker, misschien. Maar ook even passievol.
'Een goedendag!' Met de gedrevenheid van een klein, watervlug dier en de sociale tactieken van een koopman, schoot hij vlug voor de voeten van een slungelige jongeman, die wel stil bleef staan, maar hem met opgetrokken wenkbrauwen de grond in leek te willen staren. 'Heeft u even tijd voor een snel vraagje? Ik vroeg me namelijk af - misschien een vreemde vraag, vergeeft u me - heeft u meneer Scott gezien, mogelijk?'
'- Uhh.' De jongen, die naar zijn lengte (of lag dat alleen aan zijn lengte?) te zien één van de hogerejaars was, krabde zich even tussen zijn lokken. 'Ik geloof 't wel, ja. Als we 't tenminste over dezelfde Scott hebben.' Een schaapachtige snuif volgde. 'Ah, dat is heel fijn! Ik heb hem namelijk een bijles te geven, ziet u. Zou ik u ook mogen vragen waar u -'
'Hé!'
Ondanks dat de jongen duidelijk even verbaasd leek te zijn over het feit dat hij een docent was, gooide hij plotseling haast barbaars een gorilla-achtige arm in de lucht en zwaaide uitbundig naar een meisje dat een lokaal uit kwam, wat zijn veel te korte, veel te strakke hand-me-downs geen goed bij de okselnaden leken te doen.
'Waar.. waar - u..' Een beetje mistroostig stond de kleine Cassiaan nog met een gekromd, nu ietwat beverig wijsvingertje op zijn plek, en voelde die trillingen doorstralen naar zijn kaken.
Maar - waarom?
Even wachten nu. Even, diep, goed adem halen. Misschien een betere uitleg, de volgende keer. Misschien dat -
'Excuseer! Heeft u meneer Scott gezien? Ik verwacht de beste jongen in mijn bijles, maar ik geloof niet dat hij ervan op de hoogte is dat ik mijn eerste les niet in het gebruikelijke lokaal geef, maar aan het meer,' ratelde hij ademloos nadat hij zijn kans had gegrepen en voor de voeten van één van de laatste leerlingen van de stroom was gesprongen. 'O,' was het langzame antwoord van de tweedejaars met de paardenstaart waar hij het mee moest doen. 'Zou best kunnen. Maar ik heb maar een halfuur pauze, dus ga effe aan de kant? Thanks. De ballen.' Wat volgde was een ongenegeerde aai over zijn hoofd ter wijze van afscheid, een woelende hand door zijn sneeuwwitte lokken die ze wild alle kanten op lieten staan.
Geduld of niet, nu kon hij zich echt niet meer inhouden. Voor het eerst in jaren liep de altijd tolerante, eeuwig geduldige, alledaags vriendelijke Syaorin rood aan tot hij ontplofte als een mini-bom. 'MAAR WAAR - WÁÁR HEEFT U HEM DAN GEZIEN!' tetterde zijn stem door de inmiddels verlaten gang, die, hoewel luid, niets van zijn breekbaarheid had verloren. Als een puppy die veel te hoog en schel - met onwillige, overslaande tonen - op zijn luidst probeerde te keffen. 'Ik ben een leraar! Een LERAAR.'  

Miezemuizend staarde hij naar een slak die zich niet zo heel charmant tussen zijn oosterse rode slofjes voortbewoog, een zilver slijmspoor over kiezelstenen achterlatend. Hij had zijn achterste geplant op een zwerfkei aan het rand van het meer en deed gepikeerd een poging om zijn rommelige haar in model te fatsoeneren. Daar was hij maar gaan zitten in de hoop er zijn leerling te treffen, als Vrouwe Fortuna voor één keer - één keertje aan zijn zijde mocht staan, vandaag. Dat was alles wat hij vroeg. En hij vond het niet eens zo veel.

@Matthew
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Matthew
.
.
Matthew

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Freedje
Posts : 37
Points : 0
♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark || Light
Klas: Fifth
Partner: What?

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Empty
BerichtOnderwerp: Re: ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew   ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Icon_minitimema apr 17 2017, 18:54

Shit. Shit. Shit! Waarom was hij nu ook alweer vergeten dat hij die bijles had? Snel was hij uit bed gesprongen, had zijn zwarte shirt aangedaan die een V-hals had en had zich in een spijkerbroek gehesen. Een snelle blik naar buiten leerde hem dat het vandaag best een mooie dag werd en dus had hij zijn witte trui gelaten voor wat het was. Hij had zijn rommelige haar bewerkt met gel totdat het weer een beetje in zijn gebruikelijke houding stond en was naar buiten gegaan. Nee, eerst was hij naar het klaslokaal gegaan, want hij was de notitie vergeten die Master Shong zorgvuldig had gemaakt nadat hij zijn introducerende les had gegeven. Matthew moest het de komende weken maar met veel bijlessen doen, want hij was zo laat in het jaar gekomen dat hij de rest allemaal niet meer kon volgen. En dus was hij opzoek gegaan naar leerkrachten die het zagen zitten om hem een bijles te geven. Master Ryder had al toegestemd en Master Shong had ook al snel toegegeven. Twee lessen die hij wel interessant vond klinken. Van het één kon hij wat meer dan van het ander, want hij dacht niet dat hij ook maar iets van watermagie kon beheersen. Het feit dat hij afkomstig was van Shadra zou er waarschijnlijk ook niet al te veel aan helpen, dus moest hij maar hopen dat zijn Novaanse kant hem genoeg geduld op zou brengen om te leren omgaan met water. Het zou pas erg zijn geweest moest hij zowel Raziaans bloed als Shadraans door zijn aderen hebben stromen. Hij geloofde niet dat een combinatie van de twee het geduld op zou kunnen brengen om een rustige magie zoals water te leren. Hoewel je met water veel dingen kon en hij best geloofde dat het in woedende stand best een krachtige magie kon zijn, kon hij niet anders dan het als de rustigste magiesoort van ze allemaal te zien. Oké, misschien kwam de magie van Gren wel op de eerste plaats, maar die van Cassia verdiende toch een mooie tweede plaats.

Maar goed. Nadat hij zichzelf dus had uitgescholden en hij naar het klaslokaal was gerend – waar hij erachter was gekomen dat hij hier niet moest zijn omdat de les aan the Quiet Lake werd gegeven – was hij dus omgekeerd en weer teruggegaan. En daarbij miste hij Master Shong dus op één haar na. Hij hoorde wel nog een stem die hoog en schel klonk en naar iemand leek te roepen, maar het drong niet tot Matthew door dat de leerkracht aan het roepen was dat hij dus de leerkracht was. En het hielp er ook niet bepaald bij dat hij Master Shong nog nooit gezien had. Door de stroom leerlingen was hij dan al helemaal niet te zien. Matthew’s hoofd tolde omdat hij de aanwezigheid van een hoop Shadranen tegelijkertijd opmerkte en dus was het lastiger om zich te concentreren op zijn einddoel: de uitgang vinden van dit vervloekte gebouw en maken dat hij bij the Quiet lake zou zijn. Na wat een eeuwigheid geduurd leek te hebben, kwam de witharige jongen dan toch aan bij de uitgang van het gebouw. Omdat de rest al naar de klassen vertrokken was of nu pauze hadden, waren er vrij veel mensen die te dichtbij de ingang stonden om het hem te gemakkelijk te maken om langs ze te gaan. Hij mocht hopen dat hij geen problemen zou krijgen. Dit leek echter niet het geval te zijn. Ze leken te druk bezig te zijn met iets te tonen aan elkaar en Matthew gebruikte dit om snel langs ze te glippen.

De ademhaling van Matthew werd steeds pijnlijker, maar hij dwong zichzelf om het brandende gevoel in zijn benen te negeren en harder te rennen. Het duurde naar zijn idee nog altijd te lang eerdat hij the Quiet Lake in de verte op zag doemen. Op een witharige kerel die kleiner dan hem was na zag hij niemand en met een opgeluchte zucht ging hij op het gras zitten. Was hij even blij dat hij op tijd was, zeg. Zijn blik gleed naar de kerel die hij niet kende. Zou het een tweedejaars of een derdejaars zijn? Hij had wel een grappige tuniek aan. Dezelfde tuniek die hij… shit! Met een ruk schoot Matthew overeind. Hij herkende deze man. Hij herkende hem omdat er overal over hem gefluisterd werd. Sommige commentaar was goed, maar de meeste commentaar – en dan vooral het commentaar dat gegeven werd op de zaal waar hij sliep – was spottend. Vooral de Shadranen konden hun nutteloze commentaar niet voor hun houden en moesten altijd maar spotten met de man. ‘Master Shong?’ Hij hoopte dat de leerkracht niet had gezien dat hij naast de kerel was gaan zitten alsof het een student was en niet een leerkracht. ‘Ik was vergeten dat we les hadden bij the Quiet Lake en niet in het klaslokaal. Mijn excuses.’ Wauw. Wat een prachtige manier om een eerste indruk te maken, zeg! Hij mocht hopen dat het geroddel echt waar was en dat dit een vergevingsgezinde, vrolijke man was die zijn leerlingen op een uiterst voorzichtige manier benaderde. Hij had andere verhalen gehoord over andere leerkrachten hier. En hoewel hij de verhalen meestal niet wilde geloven of negeerde, wilde hij van dit verhaal dat het wel écht waar was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Empty
BerichtOnderwerp: Re: ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew   ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Icon_minitimema mei 15 2017, 15:30


what is one cloud


Mistroostig keek hij uit over het meer, dat er vandaag kalm en bewegingloos bij lag. De dag was mooi genoeg om het zonlicht in zilveren schitteringen over het water te laten spelen. En toch hielp hem dat (nog) niet om ietwat op te vrolijken. Dat hoefde niet per se lang op zich te laten wachten, in de wetenschap dat hij van nature een doorgewinterde optimist was. Meer dan de doorsnee optimist, in ieder geval. Maar tegenslagen waren daar ook, en laat hij nou net erg timide van aard zijn. Snel uit het veld geslagen, zou je kunnen zeggen. Het soort dat een drawback onderging en daar de tijd voor moest nemen om van te herstellen. Hoogsensitief en Cassiaans; die twee begrippen hielpen hem daar in dit geval ook niet bij. Hij was er honderd procent van overtuigd dat hij die mededeling in zijn lokaal had gehangen, speciaal voor leerlingen zoals Matthew Scott en speciaal in de gelegenheid om juist dít soort misverstanden te voorkomen. En toch was het mis gegaan. Hij had zijn taak niet goed opgepakt. De Academy was enorm en hij had geen idee waar de arme jongen was. Het was hoe dan ook een geluk bij een ongeluk dat geen van de huidige leraren kil of afwijzend waren, en hij hoopte ergens dat iemand de jongen op de goede weg zou sturen, want dat verdiende hij.
Van de rots had Shong zijn kleine gestalte verplaatst naar het gras, waar hij zich in kleermakerszit geïnstalleerd had, zijn blik glazig, zijn hoofd sombertjes ondersteunend met een hand, een klein zuchtje slakend en.. vervolgens tot de onprettige ontdekking komend dat het gras nog nat was. Dat kon er ook nog wel bij. Initieel was het idee geweest om weer op te staan en zijn zoektocht te vervolgen, maar wat als ze elkaar weer mis liepen? Het zou hem achteraf gezien ook niet echt helpen als hij bij de pakken neer ging zitten terwijl hij wachtte, want dat leek nu de beste optie te zijn om gewoon maar te doen. Wachten. Gelukkig had hij zeeën aan geduld en was dat nooit een probleem voor hem. Ooit had hij een halve etmaal aan de waterkant gezeten, diep in trance, en als hij zich écht concentreerde - al zijn principes aan de kant - dan kon hij dat weer. In plaats van mediteren frummelde hij echter aan zijn tas, voor zijn hand er in zijn dromerige absentie in verdween en er wat rondslingerende stukken papier uit haalde. Besef van zijn omgeving leek uit te blijven, terwijl de kleine watermagiër een sessie begon waarin hij zwaantjes uit het materiaal vouwde. IJverig en behendig waren zijn vingervlugge handen in de weer en voor hij het wist had hij een complete zwanenfamilie geschapen. Met het puntje van zijn tong tussen zijn lippen zette hij de papieren zwaantjes bovenop een zwerfkei, achter elkaar in een lange slinger. Alsof het vouwen zelf niet met de nodige concentratie moest gebeuren, maar dít wel. Mamazwaan ging voorop om haar kleintjes te geleiden, kleinere papiercreaties achter de grotere. Een polonaise in een soort vrolijk papierboogje dat over de rug van de kei liep - en verder, over het gras. Op handen en knieën waggelde hij tussen de grassprieten door, hier en daar nauwkeurig een zwaantje plaatsend.
Tot hij een schoen zag. Daaraan een been. Allemaal totaal onverwacht. Zijn onthutste blik gleed omhoog over een torso, toen naar een gezicht, dat hem vragend aankeek. De leraar snakte onbedoeld met de onnodige frequentie naar adem en kieperde op zijn stuitje, papierkuikentje tot een prop verfrommeld in een hand. 'Ja!' Nog een beetje klem in zijn omschakeling naar de realiteit, schoot de man geschrokken overeind en in zijn onderbewustzijn gleden zijn handen naar zijn rug. Of eerder beschermend naar zijn achterste, dat nat en (in Shong-termen) dus gênant was. De puntjes van zijn spitse oren gloeiden ervan. 'Ja, dat ben ik-'
Zelfs staand kwam hij niet hoger dan de borst van de jongen; wat hij echter tekort kwam aan lengte, werd uiteindelijk goedgemaakt met een grote dosis jovialiteit. 'Master Shong! O - maar dat wist u al. Haha.' Met zijn vrije hand tikte hij verlegen tegen één van zijn oorbellen. Verdorie.
Maar geleidelijk aan leek hij meer tot rust te komen, nu met een brede glimlach op zijn gezicht. 'Ah, u moet vast meneer Matthew Scott zijn!' riep hij vrolijk uit toen hij de uitleg van de jongen hoorde. Gemoedelijk omsloot de leraar een hand van meneer Scott tussen zijn eigen, kleinere handen. 'Fijn dat het u is gelukt om te komen, en fijn om u nu hier te hebben. En maakt u zich daar alstublieft geen zorgen over; het is ook zo'n grote, overweldigende plek en ik, daarentegen.. Ik moet zelf ook weer een beetje de weg vinden, eerlijk gezegd.' Er ontsnapte hem een klein onbeholpen gnuifje, zijn ogen vriendelijk samengeknepen. Kalm liet hij de hand van de jongen weer los, hoewel de warme glimlach fijntjes op zijn smalle lippen bleef prijken. 'Gaat u met me mee? Lesstof wordt naar mijn ervaring het best aan het begin van de les opgezogen - oeps, pas op voor de kroost, meneer Scott - en dat gezegd te hebben oefen ik graag een methode uit om mijn lessen zo plezierig mogelijk te maken. Voor u, minder voor mij. Maar dat geeft niets! Nee! Het gaat immers om u,' terwijl de kleine man zorgvuldig over zijn papieren origami-zwaantjes heenstapte, alsof het echt levende beestjes waren, ging hij Matthew enthousiast voor naar een open plekje tussen het riet aan de waterkant.

To a sky, after all? ☁


- oei, sorry voor mijn vrij late antwoord : x
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Matthew
.
.
Matthew

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Freedje
Posts : 37
Points : 0
♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Dark || Light
Klas: Fifth
Partner: What?

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Empty
BerichtOnderwerp: Re: ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew   ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Icon_minitimeza jun 10 2017, 12:39

De ontmoeting met Master Shong was op zijn zachtst gezegd… apart. Om te beginnen had de man zich kennelijk beziggehouden met het vouwen van figuurtjes bestaande uit papieren zwaantjes. En hoewel het Matthew’s hobby niet zou zijn, moest hij toegeven dat de man een natuurtalent was. Of misschien leek dat maar zo omdat hij het zelf niet zou kunnen en hij elke creatie op dat vlak een wonder vond. In elk geval was het weer eens wat anders om te zien, maar daarom niet per se in negatieve zin bedoeld. Oké, de man was misschien een beetje apart en hield zich bezig met zaken waar Matthew zich waarschijnlijk in zo’n situatie niet mee bezig had gehouden, maar het was in elk geval beter dan een leerkracht die met een kille blik op je wachtte en je strafpunten gaf omdat je te laat was. Hoewel hij natuurlijk niet wist of dat nog ging volgen. Master Shong stond echter binnen een paar seconden terug op zijn voeten en Matthew zag nu pas hoe klein hij wel niet was. Hij kwam tot aan zijn borst en dat voelde voor Matthew lichtelijk awkward aan. Maar goed. Hij had van te voren gehoord dat de man klein was en hij moest het er maar mee doen. Bovendien had deze man jarenlang gestudeerd voor een titel die Matthew waarschijnlijk niet eens zou verdienen in zijn leven omdat hij noch de kennis, noch het geduld niet had om leerkracht te worden. Hij zou echt geen idee hebben wat hij aan zou moeten met van die irritante Shadranen of Razianen die hun achterlijke commentaar niet voor zich konden houden en vond het om die reden best wel knap van Master Shong dat hij zijn eeuwige optimisme – wat trouwens ook één van de roddels was geweest en ook waar bleekt e zijn – kon volhouden onder al die vervelende omstandigheden.

En een vervelende omstandigheid moest het zeker wel zijn voor deze man, want Matthew nam aan dat de Cassiaan meer te doen had dan lesgeven aan Matthew alleen. En dan was het ook nog eens een bijles. Een les waarvoor de man speciaal tijd had vrijgemaakt om Matthew iets te leren. Matthew had nu al medelijden met hem. Hij was te laat en hij kon ook nog eens niks van de magie zodat hij waarschijnlijk grandioos zou falen als ze het dadelijk uit zouden oefenen. En dus wilde hij al bijna zeggen dat hij het wel begreep als de man de les af wilde zeggen omdat hij te laat was en er waarschijnlijk toch niks van bakte, maar daar kreeg hij de kans niet voor. Want opeens werd zijn hand vastgepakt door handen die kleiner waren dan hij zichzelf ook maar kon voorstellen en werd er hem op de meest joviaalste manier aangegeven dat het niks uitmaakte, dat het wel begrepen werd door de omstandigheden en dat de man zelf, die hier waarschijnlijk wel een paar jaar moest werken aan het geroddel te horen, zijn weg soms ook kwijtraakte. “Dat is een hele verademing,” was het enige wat hij wist uit te brengen, want hij had geen idee hoe hij anders op deze situatie moest reageren. Hij had nog niet eerder meegemaakt dat een leraar op deze manier op hem reageerde en snapte onmiddellijk niet het probleem van de andere leerlingen. Ja, hij was apart en zijn gedrag was ook apart, maar voor de rest leek hij een geweldige leerkracht te zijn. Als hij Cassiaans bloed had gehad, was hij waarschijnlijk elke dag voor een bijles van deze man gaan vragen en had hem zelfs als mentor aangevraagd. Wat hem trouwens liet herinneren dat hij nog steeds voor een klassenmentor moest gaan kijken.

Zijn hand werd losgelaten en er werd hem op de meest vriendelijkste manier die hij ooit had gehoord verzocht om mee te gaan. Matthew was de papieren zwaantjes alweer vergeten door zijn indrukken van Master Shong, maar wist nog net op een vrij onhandige manier een zwaantje te ontwijken toen Master Shong hem er op wees op te passen voor de kroost. Door de manier van ontwijken was het zwaantje echter omgevallen en Matthew wist niet hoe snel hij naar de grond moest duiken om hem weer terug recht te zetten. Daarna volgde hij de man alsof er niets gebeurd was en voelde zich al slecht bij het vooruitzicht eerlijk aan te moeten geven dat hij niks van Cassia en haar magie kende. Nog een teleurstelling voor de man, waarschijnlijk. “Eh…” Hij wreef even over zijn achterhoofd. “Ik moet u er wel op wijzen dat ik zelf een Shadraan ben en dat ik niet veel van Cassiaanse magie ken of kan. Het was eigenlijk mijn idee om ook een beetje bij te leren in de andere magieën om te zien wat ik voor de rest zou kunnen.” Wat een domme uitleg. “En omdat mijn zusje het onwijs cool zou vinden als ik haar iets anders zou aan kunnen leren dan licht te creëren in een donkere ruimte of een brandplek te veroorzaken met duistere magie. Voor de laatste is ze trouwens bang en ze vindt watermagie heel erg interessant. Het zou een eer zijn als ik van u iets zou kunnen leren zodat ik het haar later zelf aan kan leren.” Hij keek de man weer aan. “Als u natuurlijk ondanks alle tegenslagen nog steeds zin hebt om me les te geven. Ik begrijp het als u andere prioriteiten heeft dan een leerling die niks van uw magie kent.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Shong

Master Shong

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : ✮Fox
Posts : 1376
Points : 93
♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water ✗ Ice
Klas: You're my ☆-pupil, each and every one of you!
Partner: Tremble, little lion man, you'll never settle any of your scores.

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Empty
BerichtOnderwerp: Re: ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew   ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Icon_minitimema jun 12 2017, 10:22


what is one cloud


De jongen had duistere magie in zich, voelde Shong aan toen hun handen in een gemeenzaam gebaar met elkaar verwikkeld waren. Dat was iets wat normaal gesproken inslag kon hebben op zijn goede humeur en optimisme: niet zozeer om de persoon zelf, maar om de afkomst. Hij hoedde zwak uitgedrukt een angst jegens Shadranen, in welke maat en vorm dan ook. Of dat nu een stereotype Shadraan betrof die hem een lange tijd met een kille blik de grond in boorde voor de vreemdeling hem doodleuk in zijn kraag pakte en een paar meter verder uit zijn buurt weer neerzette, of een zeventienjarige jonge magiër die toegewijd iedere gemiste les graag in de vorm van een bijles wilde volgen. Dat was om het even. Uiteraard kon meneer Scott daar beslist niets aan doen; het was iets uit het verleden van de bescheiden leraar Watermagie, iets dat hem naliet met knikkende knieën en een misselijk gevoel als hij zich erdoor meester liet maken. Altijd al gehad en altijd al zo geweest. Een trauma, als je het zou kunnen noemen. Misschien iets dat zich in de loop der jaren had geëvolueerd tot een posttraumatisch stressstoornis, maar dat was zijn probleem en hoorde geen zorg voor Matthew te worden. Het viel nu gelukkig mee, en Shong bedacht zich dat dat mogelijk zou kunnen komen door het feit dat meneer Scott niet een door en door Shadraans karakter leek te hebben. De jongen was vergevensgezind en sympathiek. Ongedwongen.
En.. was dat een vleugje lichtmagie dat hij in een fractie van een seconde als een overslaand vonkje voelde? Het moest vast en zeker lastig voor de jonge Shadraan zijn om te beschikken over twee tegenpolen. Wat betreft watermagie zouden ze het vanaf het begin af aan op moeten bouwen, stapje voor stapje. Maar dat geeft niet! Alle tijd! Hij nam de jonge magiër maar al te graag mee op die tour, en hij vond het daarin net zo'n grote eer om hem les te mogen geven als dat meneer Scott lessen onder hem mocht komen volgen. Met een laatste kneepje in Matthews hand liet Shong deze uiteindelijk los, zijn hoofd in zijn nek gelegd om de jongen zo'n brede glimlach te schenken dat zijn vriendelijk toegeknepen ogen bijna wegvielen in zijn spleetjes. Een hele verademing was het zeker! Althans, dat hoopte hij toch.. Hij nam het ook een beetje als zijn taak om iedere leerling op zijn gemak te stellen.
Zijn kleine borst zwol op onder de diepe ademteug terwijl hij de jongen goedgemutst voorging langs de waterkant, zijn longen vullend met de al zachte zomerzwoelte die in de lucht hing. Met lichte verbazing wierp hij een blik over zijn schouder toen hij merkte dat meneer Scott even halt hield en neerknielde. Ook hij bleef even staan, keerde nu ook de rest van zijn lichaam nieuwsgierig naar hem toe. Toen hij toezag hoe de jongen haast bekommerd op de grond afvloog om één van de papieren zwaantjes te redden, kon hij het niet laten een zacht lachje te slaken. Puur om de impressie dat het zo mooi en bijzonder was om te zien, een handeling als deze die van een Shadraan afkwam. Alsof het ook in de ogen van meneer Scott om een levend dier betrof. De leraar had zijn tredje weer vervolgd, zijn ogen nog naglunderend en zij het een beetje dromerig toegeknepen.
Er klonk een zacht 'eh..' achter hem - een uiting van onzekerheid waarbij hij direct de drang voelde om die twijfeling weg te nemen. Shong draaide zich weer glimlachend naar de jongen om, zijn wenkbrauwen - doch vriendelijk - ietwat vragend opgetrokken.
'Zegt u het eens!' nodigde hij Matthew uit om er alles uit te gooien wat ongetwijfeld op het puntje van zijn tong lag. Belangstellend luisterde hij naar wat er in het hoofd van de jongen maalde. De Cassiaan glimlachte mogelijk nog breder na het horen van zijn uitleg, het boven tafel leggen van emoties die - zoals hij al had vernomen - helemaal niet nodig waren. 'We beginnen bij het begin,' suste hij hem geruststellend toe, zijn zachte satijnen stem perfect aansluitend op die tedere woorden. 'Is dat niet de voornaamste reden waarom er een bijles wordt aangevraagd in de eerste plaats? U bent bovendien later ingestroomd. Daar kon u niets aan doen. Maakt u zich geen zorgen, meneer Scott. We lopen alles af op uw tempo, en op uw niveau - dat over tijd met meer oefening omhoog zal schieten als plantjes in de vruchtbare Grenaanse tropen op de eerste lentedag, zeker weten! Vertrouwt u maar op mij - maar vooral, op uzelf. Als het vandaag niet lukt, dan is morgen wellicht een geplukte dag. Lukt het niet binnen een week, dan misschien wel binnen een jaar. Ik hang hier nog wel even rond om u bij te staan waar nodig. Als u -' Hij kapte zijn woorden - die over waren gegaan in een gefluister alsof niemand anders het mocht horen - even af om te gebaren dat hij dichterbij moest komen met zijn oor. '- Als u op een zeker punt tenminste niet zodanig vooruit schiet in uw vorderingen dat u maar beter mijn baan over kan nemen,' voegde hij er, op zijn tenen staand, lispelend in zijn oor aan toe, waarna hij zich weer op zijn hielen liet zakken en hij met triomfantelijke kuiltjes in zijn wangen naar Matthew op keek. Shadraans of niet, hij kon de jongen wel waarderen. Raakte mogelijk zelfs op hem gesteld. Aanvankelijk wilde de jongen gewoon zijn spreukenscala uitbreiden, zijn zusje verrassen met trucjes en deze haar vervolgens aanleren. Dat raakte een teer plekje bij Shong, die zeer op kinderen was gesteld; vooral als dit de liefde en bescherming betrof van een broer naar een jonger zusje. Hij kon niet anders dan het aandoenlijk vinden.
'Dan zullen we eens kijken of we u iets onwijs cools kunnen aanleren zodat we uw zusje stijl achterover laten vallen aan het eind van het jaar,' beaamde hij vrolijk, zijn tred vervolgend. 'Wat zegt u? Wat is me dat voor rimram! Natuurlijk sta ik open u les te geven. Zelfs als ik daar geen zin in zou hebben - een zeldzame gebeurtenis, desalniettemin! - wil ik u vragen om me persoonlijk mijn bed uit te komen sleuren. Als juffrouw Eres u niet voor is.'
Er ontsnapte hem een binnensmonds gnuifje met die scenario in zijn gedachten 'Op een minder belangrijke voetnoot krijg ik dan ook geen loon, en ik moet toch ergens visvlokjes vandaan toveren. En wellicht is een kompas aanschaffen ook geen slecht idee,' voegde hij er murmelend tussen neus en lippen aan toe terwijl hij een verwoede poging deed om bovenop een zwerfkei te klauteren, maar hier niet echt in slaagde. Een beetje beschroomd draaide hij een zoekend half rondje om zijn as en wroette hij een momentje peinzend met de punt van zijn rode stoffen schoentje in de grond voor hij toen maar besloot om in kleermakerszit in het gras neer te zijgen. 'Eghem. Wilt u ook komen zitten?' Er volgden een paar uitnodigende plofjes van zijn hand in het gras voor hem. 'We beginnen bij het uiterlijke begin, uiteraard! Als u daar ook voor openstaat, maar ik denk het wel!' Shong plaatste zijn beide handen op zijn knieën, met een kalme glimlach op zijn snoet geduldig wachtend op zijn leerling.

To a sky, after all? ☁


@Matthew
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/watch?v=PtGqtow9AYs
Gesponsorde inhoud



♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA PROFILE
♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew UTL8oxA MAGICIAN

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Empty
BerichtOnderwerp: Re: ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew   ♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

♒ [Bijles] Flow of Tides - Matthew

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» ♒ Water Magic: Flow of Tides
» Bijles Shadow controle { Matthew }
» >> Alexander Matthew de Ravin <<
» ❧ In need of four-leaf clovers [Matthew]
» Bijles.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Quiet Lake-