PortalIndexNog nuchter? [Open] HpD5UwnNog nuchter? [Open] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Nog nuchter? [Open]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Oase
.
.
Oase

Nog nuchter? [Open] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Idelle
Posts : 93
Nog nuchter? [Open] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air
Klas: Miss Abigail
Partner: Arcyr

Nog nuchter? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Nog nuchter? [Open]   Nog nuchter? [Open] Icon_minitimeza apr 09 2016, 22:06

Oase had geen slecht geheugen, maar routes onthouden was niet haar ding. Nu al was ze de aanwijzingen van de receptionist die haar naar haar nieuwe kamer moesten brengen vergeten. Dan maar op goed geluk! Zoals gewoonlijk...

Net iets te veel trappen en lange gangen later had Oase haar kamerdeur eindelijk gevonden. Er hing een goudkleurig plaatje met nummer 2124 er op geschreven. Een nummer dat eigenlijk nergens op gebaseerd leek te zijn.
Oase duwde de deur open. Geen licht en het was koud in de kamer. Ze vond de lichtknop. Tot haar grote blijdschap stond er een klein kolenkacheltje met een mand kolen in de kamer die de ergste kou zeker zou verdrijven. Verder stond er een simpel bed, een kleerkast en een bureau. Door de duisternis buiten kon Oase niet precies zien waar haar raam op uitkeek, maar het leek een grote open ruimte te zijn.

Oase zette haar koffer bij de kleerkast neer en haar tas bij het bed. Morgen zou ze wel uitpakken. Ze wierp een snelle blik in de stoffige spiegel om te zien hoe erg ze gejetlaged was. Het viel mee. Op deze manier kon ze zich nog wel vertonen onder de studenten die in de woonkamer zaten. Hopelijk waren ze nog een beetje nuchter. Het was immers vrijdagavond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quinn
.
.
Quinn

Nog nuchter? [Open] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : blub.
Posts : 47
Points : 5
Nog nuchter? [Open] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: water x wood
Klas: Miss Eres
Partner: It's okay. It's okay. It's okay. Seasons are changing and waves are crashing.

Nog nuchter? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nog nuchter? [Open]   Nog nuchter? [Open] Icon_minitimeza apr 09 2016, 23:18

{{ your forever is all that I need
Ze was eigenlijk in een lichte paniek. Quinn was net nieuw, en ze was de weg naar haar etage al kwijt. Ze was van het launching platform naar hier begeleid, en heel de weg had ze de foto van haar ouders en haar broer Quinten strak tegen haar borstkas gedrukt gehouden, in de buurt van haar hartstreek, alsof het kloppen van haar hart haar familie zou laten zien hoe erg ze hen miste - ook al was ze nog maar even weg. Quinn had haar foto weggestoken en had haar koffers met een verlegen glimlach overgenomen van de aardige jongen die haar aangeboden had om haar te helpen dragen. "Ik vind de weg wel", had ze zachtjes gezegd, maar niets was minder waar. Ze had geen idee waar zich de watermagic verdieping bevond. Ze had uiteindelijk al aardig wat trappen op en af gedaan, de koffers met zich meeslepend, tot ze uiteindelijk opgaf en haar koffers neerzette. Ze deed haar best om en snik in te houden. Rustig, sprak ze zichzelf toe, je vindt het wel. Het meisje liep de gang af en zag een deur open staan. Er was licht aan, en ze keek voorzichtig en snel binnen. Een blond meisje was er aanwezig. Quinn klopte zachtjes aan. Zachtjes, zo kon je haar wel omschrijven. Ze deed alles zachtjes. Ze was een zacht persoon. Een lief, zacht meisje met een extreem kort kapsel dat haar een beetje jongensachtig maakte, en wat haar ook wel onzeker maakte - maar ze voelde zich nog onzekerder met een langer kapsel. Haar korte koppie was perfect voor haar, eigenlijk. "H-hallo?" vroeg ze, lichte vibratie in haar stem, mompelend en hakkelend omdat ze verlegen was. "I-ik vind de weg naar mijn etage niet." Ze beet op haar onderlip en keek met haar mooie, bruine ogen de kamer in, maar niet 'onbeleefd', ze stond op een beleefde, aanvaardbare afstand van de deur te wachten tot er reactie zou komen van het - laten we gewoon zeggen zoals het is - mooie meisje dat in de kamer was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oase
.
.
Oase

Nog nuchter? [Open] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Idelle
Posts : 93
Nog nuchter? [Open] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air
Klas: Miss Abigail
Partner: Arcyr

Nog nuchter? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nog nuchter? [Open]   Nog nuchter? [Open] Icon_minitimedo apr 21 2016, 23:16

Oase was niet de enige die gaar was van de lange reis. De drakenschubben tegen haar huid voelden koel aan. Opaal lag op haar vertrouwde plaatsje in Oase's nek, verstopt onder de wikkels van de sjaal. Het witte draakje had haar gebruikelijke alertheid ingeruild voor een korte slaap die haar wat energie moest gaan opleveren. Asmarin, haar broertje, bleef altijd waakzaam. Ook nu terwijl hij als een band om Oase's bovenarn zat, hield hij vechtend tegen de slaap de omgeving in de gaten. Oase had liever gehad dat ook hij wat ging slapen, want in deze staat was de draak niet alleen nerveus maar ook agressief tegen al wat hem onbekend was. Met Asmarins loyaliteit viel echter niet te discussiëren.

Toch had geen van beide het klopje op de deur gehoord, noch de stem van het meisje dat plotseling in de deuropening was verschenen. Schat (draken hebben geen meesters of eigenaars, alleen schatten die ze beschermen) en draken schrokken zich allemaal een ongeluk. Opaal schoot overeind, maar werd gehinderd door de sjaal om daadwerkelijk tot actie over te gaan. Asmarin was wel paraat. Hij schoot al op de indringer af om die eens kennis te laten maken met zijn tanden en klauwen. Oase was sneller. Ze greep de magische hagedis beet.

'Kalm!' snauwde ze tegen beide draken ten teken dat ze zich koest moesten houden. Zou het meisje iets gezien hebben? Oase hoopte van niet. Ze wist niet zeker of de docenten huisdieren in de lokalen zouden toestaan en deze twee draken zouden haar voor geen goud alleen laten. Nee, liet het nog maar even lijken of ze gewoon drakensieraden droeg in plaats van levende draken.

Oase ademde een keer diep in en uit voor ze eens keek wie er bij haar deur stond. Een hinde, die blik in de ogen van het meisje hadden alles weg van een hinde. Zacht, vriendelijk, schuw en zijzelf had net lopen snauwen. Dat dit meisje nog niet weggelopen was... Oase zag de onzekerheid achter die bruine knikkers.

Een glimlach, pers er een glimlach uit waaruit de vermoeidheid niet valt op te maken, dacht Oase. Ze zoekt hulp.

Die glimlach kwam er. Hij was niet helemaal echt, maar het kon er mee door.

'Hé, kan ik je helpen? Mijn naam is Oase. Sorry voor die snauw. Ik...praat tegen mezelf?' zei Oase. Dat laatste kwam er zeer overtuigend uit. Opaal was weer gaan liggen, nu wel waakzaam en Asmarin stribbelde niet meer tegen achter haar rug. Ze hield hem liever nog even in de hand tot ze wisten wat het meisje wilde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quinn
.
.
Quinn

Nog nuchter? [Open] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : blub.
Posts : 47
Points : 5
Nog nuchter? [Open] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: water x wood
Klas: Miss Eres
Partner: It's okay. It's okay. It's okay. Seasons are changing and waves are crashing.

Nog nuchter? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nog nuchter? [Open]   Nog nuchter? [Open] Icon_minitimezo mei 22 2016, 11:17

Het was lastiger dan dat je zou denken hoor, om je verdieping te vinden als je nieuw was, en natuurlijk had ze gedacht dat ze het wel zou vinden, maar nee hoor, Quinn was haar etage al kwijt geraakt. Ze was de gang af gelopen van de verdieping waar ze zich nu op bevond, en ze had een openstaande deur gezien. In de kamer brandde ook licht, dus Quinn hoopte dat ze iemand kan vinden die haar zou kunnen helpen. "H-hallo?" sprak het meisje stilletjes toen ze in de deuropening was gaan staan. "I-ik vind de weg naar mijn etage niet." Iets schoot op haar af. Ze weet niet wat, ze weet niet hoe, maar ze wist dat er iets op haar afschoot. Quinn maakte een hoog, angstig geluidje voor ze haar ogen stijf dicht kneep. 'Kalm!' werd er gesnauwd, en de jongedame met het korte haar wist dat het niet op haar gericht was, maar toch kromp ze een beetje meer in elkaar. Ze had al spijt dat ze naar deze kamer gekomen was. Quinn opende haar ogen weer toen het even stil gebleven was. En ze was nog in leven. Ze had zeker gedacht dat ze dood ging gaan. Ze had eerst haar linkeroog geopend gehad, daarna het rechter, en ze keek Oase nieuwsgierig en terwijl schuchter aan. Er was een glimlach verschenen op het gezicht van het blonde meisje. 'Hé, kan ik je helpen? Mijn naam is Oase. Sorry voor die snauw. Ik...praat tegen mezelf?' Quinn knikte zachtjes. Het meisje klonk heel overtuigend hoor, maar ze had iets op zich af zien komen. "Je snauwde op iets, ik heb het gezien, maar ik zal niets zeggen, ik beloof het", sprak ze zacht, op haar voeten neerkijkend. Toen keek ze op en keek het meisje weer aan. "Ik ben Quinn Bogdani, ik ben nieuw en- en..." Ze beet op haar onderlip en slikte. "Ik ben mijn verdieping kwijt."

OOC: Kort maar ik hoop dat je er toch iets mee kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oase
.
.
Oase

Nog nuchter? [Open] UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Idelle
Posts : 93
Nog nuchter? [Open] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Air
Klas: Miss Abigail
Partner: Arcyr

Nog nuchter? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nog nuchter? [Open]   Nog nuchter? [Open] Icon_minitimevr mei 27 2016, 21:18

Oh, in naam van het Lot, ze was hier nog maar net en nu al hadden haar draken zichzelf bijna verraden. Denk. Denk. Wat kon ze zeggen? Oase verwachtte niet dat Quinn zou aandringen als ze weigerde de waarheid te vertellen, maar zou ze door een leugen kunnen prikken? En wat voor leugen ging ze het meisje vertellen?! Niets wat Oase zo kon bedenken klonk overtuigend genoeg of ze moest zichzelf een debiel laten verklaren die niet alleen tegen zichzelf praatte, maar ook uithaalde naar dingen die er niet waren. Toen schoot haar iets te binnen.
'Quod ad Vitam: levende voorwerpen,' zei Oase. 'Ik kwam een keer een excentrieke tovenaar tegen die het leuk vond om mijn armband tot leven wekte. Nu vind het ding het leuk om als een malle rondjes te vliegen op willekeurige momenten. Ik heb een halsketting met dezelfde trekjes.'

Er was iets van het verhaal waar. Iets kleins. In Oase's vriendenkring zat een tovenaar die als grapje vaak de voorwerpen om hen heen betoverde. Vooral de suikerpot had een zeer sterke eigen wil. Heimwee. Nu al.
Asmarin had zich inmiddels opgerold in armbandvorm zodat Oase hem om haar bovenarm kon schuiven. Voor de duidelijkheid liet ze Quinn de doodstille draak nog een keer zien.

'Dus Quinn hé? Ik ben ook nieuw en de weg weet ik ook niet, maar we kunnen op zoek gaan naar de juiste verdieping,' zei Oase en ze duwde het meisje met zachte hand de kamer uit. Achter zich deed ze de deur dicht. 'Geef me die zware koffer maar. Op welke verdieping moest je wezen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Nog nuchter? [Open] UTL8oxA PROFILE
Nog nuchter? [Open] UTL8oxA MAGICIAN

Nog nuchter? [Open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nog nuchter? [Open]   Nog nuchter? [Open] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Nog nuchter? [Open]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» so, who are you? || open.
» Let's try! Again.. {Open}
» It's new and all... - open
» Getting to know each other ll Open
» If you could see me now. >> OPEN

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Floors :: Floor VII - Air Magicians Dormitory-