PortalIndexWhether it's the weather or the letters by my bed HpD5UwnWhether it's the weather or the letters by my bed 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Whether it's the weather or the letters by my bed

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimedo okt 01 2015, 21:27

This grandiose tragedy that we call modern art.
De bibliotheek was hoe dan ook altijd een plaats waar Diusz graag was. Het maakte hem niet uit of het 's ochtend, 's avond, 's middags of midden in de nacht was, hij bevond zich altijd graag tussen de hoge rekken met de vele boeken. De man haalde een hand door het langere gedeelte van zijn haar voordat hij met zijn schouder de deur van de bibliotheek open duwde. Met een snel gebaar trok hij zijn vest een beetje hoger op bij zijn schouders. Zo waren zijn schouders bedenkt en waren de tatoeages op zijn bovenarmen niet zichtbaar. Die op zijn handen, vingers en onderarmen echter wel, want hij had zijn mouwen opgestroopt tot aan zijn ellebogen. De man bleef even stilstaan in het midden van de zaal. Er waren nog wel een aantal leerlingen bezig met tussen de boeken te neuzen, maar hij zag niet direct studenten die hier vrijwillig leken te zijn. De meesten waren waarschijnlijk hier voor een taak of boekbespreking. Of omdat ze moesten studeren en ze informatie miste. Maar hij was enkel en alleen hier omdat hij van boeken hield en meer wou weten over de soorten bijgeloof. Want natuurlijk was over het algemeen wel bekend dat mensen bang waren voor zwarte katten. Hij ook. Alleen denken aan katten maakte hem al bang, en dan had hij daar ook nog eens zijn ailurofobie aan over gehouden. Ailurofobie, angst voor katten. Het Casimir-bijgeloof was niet bekend, met het ongeluk. Op 31 oktober verjaren zou ongeluk brengen, en het had Diu al genoeg moeilijkheden bezorgd in het verleden, door op die daten te verjaren. De man - die ondertussen al weer was gaan lopen - kwam voor een rek tot stilstand. Hij haalde er een boek uit en keek naar de kaft. Ja, over bijgeloven, dat zocht hij. Hij voelde het zijn haar overeind gaan staan van de titel alleen al. Van het boek alleen al, om precies te zijn. Hij draaide zich om en kreeg net geen hartaanval toen hij een ladder voor zijn neus zag staan. Hij voelde zijn hart kloppen in zijn keel. Natuurlijk liep hij om de ladder heen, hij was niet gek, hij zou er echt niet onderdoor lopen. De leerkracht trok een stoel aan een tafel achteruit en zette zich er op neer. Het boek legde hij voor zich neer en hij sloeg meteen de eerste bladzijden over. Meestal stonden er eerst prenten van katten, die wou hij niet zien. Maar het bijgeloof over spiegels breken, over het getal dertien en al die anderen zorgden er ook niet voor dat de man zich beter voelde.  Het maakte hem ongemakkelijk. Maar wat hem nog ongemakkelijker maakte, was als mensen hem zeiden dat het onzin was. Dat de katten geen ongeluk brachten. Dat ladders geen ongeluk brachten. Dat je paraplu binnen opendoen geen ongeluk bracht. Hij geloofde van wel, en dat hij geen ongeluk bracht was toeval. Hij had het ongeluk zichzelf aangedaan. Ja, zo was het, hij had zichzelf het ongeluk aangedaan en had daardoor die problemen met zijn concentratie. Dat moest het gewoon zijn. Hij keek op toen hij een leerling zag, maar door het vluchtige gekijk wist hij niet of de jongen naar Dio keek, naar de kast met boeken of dat hij gewoon wat voor zich uit aan het staren was. "Kan ik je helpen?" vroeg de man dus toen maar aan de persoon.
Whether it's the weather or the letters by my bed, sometimes death seems better than the migraine in my head || Crystal please ( ´∀`)☆
robb stark
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimevr okt 02 2015, 20:59

Uit zijn dagdromen gerukt door deze woorden keek Crys op naar de leerkracht. Hij was net nieuw op deze school en voelde zich er nog niet thuis dus dacht hij dat hij zich in de bib kon verstoppen tussen de boeken. Hij keen naar het grotere gestalte voor hem en stamelde "Ik.. Ik ben nieuw hier en zoek iets spannend om te lezen." Dit was maar half gelogen maar hij kon moeilijk zeggen dat hij een schrik had van drukten en mensen niet mocht. Hij staarde naar de boeken tegenover hem om oogcontact te mijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza okt 03 2015, 10:29

Het leek hem van ver te doen komen toen hij tegen de jongen met de zwarte haren sprak. Dio werd aangekeken door hem, maar hij kon noch verbazing, noch woede of noch eender welke emotie aflezen van het gezicht, maar hij wist niet of het aan zijn aandachtsprobleem lag of aan dat de jongen gewoon geen expressie had. "Ik.. Ik ben nieuw hier en zoek iets spannend om te lezen." Diusz knikte en sloot zijn ogen kort om erover te kunnen wrijven. Goed, een nieuwe leerling en die stamelde. Hij hoopte dat hij niet stamelde doordat hij aangesproken was door Dio. Want zijn uiterlijk kon zo nu en dan misschien wat afleidend zijn of je de verkeerde indruk doen geven van hem, maar hij was wel degelijk een vriendelijke man die alleen maar zijn best wou doen. Het oogcontact was al snel na de zin verbroken geweest, want de kerel was naar de boeken in de kast tegenover hem. "Oké," sprak de leerkracht toen, "Dan zal ik je helpen zoeken." Hij stond op en liet zijn eigen boek open liggen zodat hij daar later nog in verder zou kunnen lezen, als hij wou. "Hoe kan ik je noemen?" vroeg hij aan de persoon toen hij hem even aankeek, voor hij zich naar het hoge boekenrek omdraaide om daartussen ze gaan zoeken naar een boek dat geschikt kon zijn voor de jongen die hij aangesproken had. "Want ik ben Master Diusz, welkom bij ons op school. Ik ben ook nog nieuw." Je kon een lach horen in zijn stem als je goed luisterde. Iets spannend moest hij zoeken. Iets spannend was waarschijnlijk dus al niet de geschiedenis van Erd, Puffoon of één van de overige planeten. Ook was een fotoboek van hoe de school er vroeger uitzag niet zo interessant. Mooi wel, want de ruïnes waren er nog geen ruïnes, maar spannend was het zeker niet. Deze jongen zocht een verhaal, waarschijnlijk iets fictie. Fictie was meestal spannender dan non-fictie. Diusz liet zijn getatoeëerde vingers over de ruggen van de boeken glijden om er dan vervolgens één tussenuit te halen. Hij bekeek de kaft even, las de achterkant en keerde zich dan terug naar de jongen toe. Hij stak het boek naar hem uit met een vragende blik in zijn ogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza okt 03 2015, 13:19

Crystal herpakte zich en deze leerkracht was anders dan alle anderen. Hij voelde zich al meer op zijn gemak en nam een moment om naar de getatoeëerde man voor hem te kijken. "Mijn naam is Crystal, Crys in het kort." Hij keek naar het boek dat Diusz naar hem uitstak en zag de zwarte kaft met een engel op de cover en als titel maar één woord "Insanity" Het boek sprak hem wel aan en hij nam het boek aan van Diusz. De titel sprak hem aan en hij bladerde er eens vluchtig door maar al snel was het canvas dat deze leerkracht zijn lichaam was al interessanter. Hij keek naar de verscheidene tatoo's die Diusz zijn lichaam bedekten en zijn oog viel op zijn nek hij keek de leerkracht recht in de ogen "Zou ik de betekenis mogen weten achter uw tattoo's?" vroeg Crys nog een beetje verlegen. Diusz had een zeer vriendelijke uitstraling maar wat heeft deze kunstleerkracht allemaal meegemaakt in het verleden? Crys hield van tattoo's en hij voelde zich erg goed bij deze leerkracht wat erg raar is want Crys had het niet zo op mensen. Hij was altijd al alleen en maakte in zijn gedachten zijn eigen gezelschap, soms kon hij zelfs zijn kat horen spreken. Of was hij nu helemaal gek geworden? Het maakte hem niet uit. Deze school, deze stap in zijn leven moest hem helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza okt 03 2015, 15:04

Diusz had de jongen gevraagd hoe hij hem mocht noemen, en gelukkig kwam er ook een antwoord op. Anders had het hem zich een beetje ongemakkelijk doen voelen, als de leerling gezegd zou hebben dat zijn naam niet belangrijk was, of iets in die aard. "Mijn naam is Crystal, Crys in het kort." Hij knikte er met een glimlach om en had zich naar het boekenrek gedraaid om een boek te zoeken voor Crystal. Hij zou zichzelf er toe dwingen de naam te onthouden, maar dat ging hem wel lukken, dacht hij. Crystal was nu niet de meest voorkomende naam. Hij had de naam nog nooit eerder gehoord. Als hij het goed aan kon voelen was de jongen een Dark Magician. Vroeger had hij ook altijd een darkmagic willen bezitten, maar dat had hij maar voor zichzelf gehouden. Zijn familie was al zo strict op de regels. Een echte Casimir had zowel light- als watermagic, een darkmagic-Casimir was onaanvaardbaar. Dan had iemand de regels overdreven want de vader moest altijd een Cassiaan zijn en de moeder een Novaan. Dio haalde een boek uit de kast en stak het uit richting Crys. De jongen leek het boek wel wat te vinden, of dat kon Diu er toch uit afleiden, want hij bladerde door het boek heen. En zoniet dan zou hij het wel ter oren krijgen. Hij fronste licht toen de jongen zijn ogen opgericht had en hem aankeek. Oogcontact zonder een gesprek was altijd ongemakkelijk, niet alleen voor Diusz maar hij wist dat het voor de ander vast ook ongemakkelijk zou zijn. "Zou ik de betekenis mogen weten achter uw tattoo's?" De vraag kwam voor hem zo onverwacht dat hij de frons liet verdwijnen, zijn mondhoeken optrok en lucht door zijn neus uitblies. Niet als gesnuif, maar lucht die je uitblaast door het lachen zonder geluid. "Ja, natuurlijk", reageerde hij er vriendelijk op. De man deed een paar passen terug naar de tafel waar hij aan had zitten lezen en gebaarde naar de jongen en vervolgens naar de stoel tegenover hem aan de tafel. Dio ging zitten en kruiste zijn armen over het openliggende boek heen.  "Natuurlijk zie ik ze als een vorm van kunst, maar dat is wel vanzelfsprekend vermits ik ook met redenen kunstleerkracht geworden ben. Nee, de echte betekenis achter mijn tatoeages is misschien een beetje lastig te begrijpen, maar ik zal mijn best doen om het uit te leggen. Ze zijn een familietraditie. Mijn vader heeft deze tattoo's, mijn grootvader heeft ze, mijn overgrootvader ook, en zo kan je de lijst wel afmaken. In mijn familie is het de traditie dat ieder mannelijk familielid ze laat zetten. Mijn grootvader heeft ze voor me gezet." Er verscheen voor kort een glimlach op zijn gezicht bij het terugdenken aan zijn grootvader, Izaak. "En voor mij hebben ze nog eens een extra betekenis doordat ik me vereerd voel dat ik ze heb. Eerst wouden ze me niet eens tot hun familie noemen door een heleboel bijgeloof en angsten." De man met het opgeschoren haar duwde zijn staart een beetje omhoog en schraapte zijn keel waarna hij op het boek wees dat hij onder zijn armen had liggen. "En ik was dus over bijgeloven aan het lezen daardoor." Hij bleef nog even met zijn aparte ogen naar het boek kijken voor hij ze weer oprichtte naar Crystal. "Uitleg genoeg?" Hij grinnikte kort, hij had zich weer laten gaan en hij had weer veel verteld. Te veel, misschien. Deze student wist nu meer over hem dan eender welke andere student en als Crys het rond zou vertellen zou de hele school binnen de kortste keren weten over zijn vage familietradities.
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza okt 03 2015, 17:00

"Familie heh.." Zij Crys droogjes, dat woord had voor hem net zoveel betekenis als elk ander woord. Zijn familie heeft hij nooit gekend en vond dat bloed niet zoveel uitmaakte. Als het er op aankomt sta je er toch alleen voor. Het bijgeloof daarentegen was interessant. "Aangezien je mij verteld hebt over je verleden zal ik je wat terug zeggen, " Hij kreeg een traan in zijn ogen. "Ik ben geboren of vrijdag 13 januari. Daarvoor verliet mijn vader me en mijn ouders dachten dat ik ongeluk bracht.. Toen ik oncontroleerbaar werd met mijn magie heeft mijn moeder me proberen te vermoorden.. Het was tevergeefs. Ik ben van huis weggelopen en ben hier beland. Je familietraditie hou ik wel voor me, maakt u zich geen zorgen. Ik praat toch niet veel met mensen." Crys veegde de traan weg en voelde zich slecht bij het terugdenken aan zijn verleden. Waarom vertelde hij dit? Hij praatte normaal gezien niet eens met mensen. Hij wist het niet en keek naar het boek over bijgeloof "Ongeluk is mijn geluk weet u, ik geloof dat het bestaat maar dat het iets is dat afhangt van persoon tot persoon. U hebt mij namelijk geluk gebracht" Crys zijn mondhoeken trokken zich een beetje op tot een lach, bijna onzichtbaar maar duidelijk aanwezig. Hij ademde rustig in en uit en probeerde zijn gedachten op een rijtje te krijgen. De persoon waar hij mee aan het praten was voelde niet aan als een leerkracht, maar meer als een vriend. Wel een vriend waar hij iets van zou kunnen leren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza okt 03 2015, 19:17

"Familie heh..", sprak de jongen, en Dio knikte lichtjes. De stemtoon vertelde hem al genoeg. "Aangezien je mij verteld hebt over je verleden zal ik je wat terug zeggen", zei Crystal en bij het zien van de traan in zijn ooghoeken voelde Diusz zich schuldig, ook al had hij dit onderwerp niet aangesneden. "Ik ben geboren op vrijdag 13 januari. Daarvoor verliet mijn vader me en mijn ouders dachten dat ik ongeluk bracht.. Toen ik oncontroleerbaar werd met mijn magie heeft mijn moeder me proberen te vermoorden.. Het was tevergeefs. Ik ben van huis weggelopen en ben hier beland. Je familietraditie hou ik wel voor me, maakt u zich geen zorgen. Ik praat toch niet veel met mensen." De man knikte opnieuw en keek toe hoe de jongen met de zwarte haren de traan wegveegde. "Het spijt me dat te moeten horen, Crystal." Er viel even een stilte en die was best ongemakkelijk. De stilte van de gezamelijke, herkenbare punten in hun verleden. Hij merkte dat Crys naar het boek aan het kijken was. "Ongeluk is mijn geluk weet u, ik geloof dat het bestaat maar dat het iets is dat afhangt van persoon tot persoon. U hebt mij namelijk geluk gebracht." Hij glimlachte terug toen de persoon zijn mondhoeken ophaalde. "Heb ik dat?" De jongen zou waarschijnlijk nooit snappen waarom hij daar zo blij van werd, van die laatste zes woorden. Daarom besloot hij dat hij het uit ging leggen, want gek genoeg vertrouwde hij deze jongen wel. Hij zou niet zomaar alles rond gaan vertellen, daar was hij zeker van. "Ik ben geboren op 31 oktober. Een datum die niet zo speciaal klinkt voor jou misschien, maar in mijn familie is ieder kind dat dan geboren wordt een ongelukskind. En toevallig ben ik dus zo een kind. Ik ben eerst niet geaccepteerd door mijn familie maar mijn moeder geloofde niet in al het bijgeloof van mijn familie. Dus je hebt geen idee hoe geweldig het is als je zegt dat ongeluk je geluk is en vervolgens zegt dat ik je geluk gebracht heb." De man lachte en klapte het boek voor zijn neus dicht en schoof het naar het midden van de tafel. "Je zou eens een keer langs moeten komen in een les." Hij mocht Crys wel. Zijn gedrag werd ten zeerste geapprecieërd door Diusz, zijn aanwezigheid ook en ook wel het uiterlijk. Hij leek niet direct iemand die overal paste. Een beetje het buitenbeentje, de misfit. Maar dat wou niet zeggen dat de misfit niet juist vriendelijker was dan een ander.
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza okt 03 2015, 21:04

Crys zijn lach werd groter bij het zien van de glimlach van zijn meester. 'Dit was het dus om echt blij te zijn en je lach niet te faken.' De reactie van Crys zijn meester en nieuwe, enige vriend stelde Crys terust en tevreden. "Ik ben geboren op 31 oktober. Een datum die niet zo speciaal klinkt voor jou misschien, maar in mijn familie is ieder kind dat dan geboren wordt een ongelukskind. En toevallig ben ik dus zo een kind. Ik ben eerst niet geaccepteerd door mijn familie maar mijn moeder geloofde niet in al het bijgeloof van mijn familie. Dus je hebt geen idee hoe geweldig het is als je zegt dat ongeluk je geluk is en vervolgens zegt dat ik je geluk gebracht heb." zei zijn  meester. Crys zag een grote blijdschap op de man zijn gezicht en een nog grote reflecteren in zijn ogen en toen kwam de vraag "Je zou eens een keer langs moeten komen in een les." Crys was blij maar dacht aan deze leerkracht kunst. "Ik zou wel graag willen, maar op vlak van kunst stel ik niets voor.." Stamelde Crys. Hij voelde in zijn binnenzak naar het houten beeldje waar hij gisteren nacht aan had zitten werken uit verveling. "Dit is het enige wat ik kan." Hij liet een houten kraai zien die hij met detail uitgekerfd had omdat hij niet veel beters te doen had die avond. Hij keek naar zijn eigen werk en gas get aan Diusz. "Als u zou willen mag u het hebben. Ik geloof namelijk dat kraaien geluk brengen. Ik hoop dat hij u het geluk dichter bij u brengt" Crys keek naar de man zijn vele tattoo's die in de familie zaten en merkte op ze er gewoon beeldschoon uitzagen. In vergelijking tot de kunst op het lichaam van zijn meester was dit houten beeldje afval, goed voor het grof vuil. Hij liet de gedachten dwalen als hij dacht aan de eerste persoon in zijn leven die Crys zag als een vriend en ook de enige persoon die hij volledig vertrouwde. Dit was het begin van een grote verandering voor het stuk ongeluk dat iedereen vond dat Crys was. Iedereen behalve meester Diusz.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimevr dec 18 2015, 20:16

"Je zou eens een keer langs moeten komen in een les", had Diusz gezegd tegen de jongen die de naam Crystal droeg. "Ik zou wel graag willen, maar op vlak van kunst stel ik niets voor.." werd er als antwoord terug gestameld. Dieu glimlachte half terwijl hij zag dat Crys naar iets zocht in zijn binnenzak. "Dit is het enige wat ik kan." De man liet zijn rode ogen naar het houten beeldje gaan. Een kraai, een kleine, houten kraai. Het was mooi gedaan, eerlijk waar, en Diusz verbaasde zich over het feit dat Crystal zei dat dat 'het enige was' dat hij kon. Hij nam het beeldje aan van de jongen, vermits die het aan hem gaf. Het niet aannemen vond hij dan redelijk onbeleefd. Leerkrachten wouden altijd respect van hun studenten, maar dan moest hij zelf natuurlijk wel beginnen met respect te tonen voor zijn studenten ook. "Als u zou willen mag u het hebben. Ik geloof namelijk dat kraaien geluk brengen. Ik hoop dat hij u het geluk dichter bij u brengt", zei de jongen met de duistere haren en de donkere ogen. Diusz keek hem weer aan. "Ben je daar zeker van, ik wil het niet van je afnemen, Crystal, want dit is zeer mooi gemaakt." Hij glimlachte en bekeek het beeldje langs alle kanten. "Je kan hier ook nog zo veel mee doen, je kan het nog verven, je zou het zelfs tot leven kunnen roepen met je magie. Dan zou het even kunnen leven en daarna terugkeren tot zijn vorm als beeldje." Hij zette het beeldje voorzichtig voor zich neer op de tafel waar ook nog steeds de boeken over bijgeloof lagen. "Maar het is een mooi idee dat kraaien geluk brengen", knikte de oudere man kalm. Hij wreef even met zijn rechterhand over de linker waardoor zijn huid dat over het bot zat meebewoog, de inkt in zijn huid ook. De inkt die wel vervaagde omdat het zich in de huis van zijn handen bevond, maar toch nooit echt helemaal weg zou gaan. Hij had het beeldje zo op de tafel gezet dat het even kort bij Crystal stond als bij hemzelf. "Ik wil je ook wel helpen met het beeldje, hoor." Hij wist dat hij niet op deze manier tegen alle studenten deed, maar Crys was de eerste student die er voor gezorgd had dat hij juist rustiger werd dan opgefokt. Ook had hij er geen probleem mee om bepaalde leerlingen liever te hebben. Favorietjes moesten kunnen. Hij zei nu niet dat dit zo het geval was, maar hij had geen probleem met het idee dat hij Crystal een aangenaam persoon vond. Diusz hield zijn hoofd een beetje schuin en leunde toen met zijn ellebogen op tafel, hoofd op zijn hand, Crystal aankijkend.

OOC: Excuse me voor de laatheid en zo, shame on me.
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimevr dec 18 2015, 20:44

"Ben je daar zeker van, ik wil het niet van je afnemen, Crystal, want dit is zeer mooi gemaakt." Zei de jonge en vriendelijke kunst leerkracht. "Het is maar een stukje hout, ik vind het fijner om dingen te geven want dat geeft ze meer waarde. Als deze kraai u geluk brenger is dan is het meer want voor mij is het een manier om me bezig te houden. Toen Diusz met die die ogen -die Crys deden denken aan de gloed van een rode zonsondergang- naar hem keek en zijn ideeën opsomde voor het beeldje was Crys blij, hij vond het niet mislukt en Crys voelde zich anders over zijn manier om tijd te doden dan gewoonlijk 'misschien kan ik wel ergens goed in zijn, misschien zijn er mensen die het waard zijn om dicht bij je in de buurt te hebben, misschien..' Crys zijn hoofd werd een warboel van vragen, ideeën en emoties, hij voelde de koude huid op zijn gezicht warmer worden en dacht dat de warme gloed van zijn toekomstige kunst meester zijn ogen naar hem over gegaan was. "maar ik wil je ook helpen hoor" waren de woorden die Crys uit zijn gang van gedachten lostrok en hem terug in deze bib brachten en niet in het kaarslichtje en de duisternis waar Crys zijn geest voornamelijk uit bestond. Crys antwoordde een beetje zelfzekerder "Dit beeldje is voor mij al gedaan, ook al is het nog niet afgewerkt wil ik graag dat u het houd en het afwerkt tot iets mooier dan 1 persoon alleen ooit zou kunnen maken" Crys voelde zich niet zo gemakkelijk want hij was immers niet gewoon om zoveel te praten en hij zei bijna nooit rechtstreeks wat hij dacht, hoe kon hij deze man nog maar net ontmoet hebben maar toch voelen dat er iets klikte? De grote eenzaamheid die Crys voelde was met een zandkorrel vermindert en dit moment, normaal als het voor sommige mensen kan zijn was iets speciaal voor hem. "Er is nog een probleem," zei Crys een beetje stiller, "Ik ben niet goed met mensen.." Crys wist dat hij in grote groepen niets zou voorstellen en hij blonk nergens in uit, voor zover hij wist was hij maar een mengelmoes van allemaal simpele dingen en een heleboel tragedie, sommige mensen vonden hem te 'gloomy' anderen vonden hem eng, niemand wou eerder in zijn buurt komen want in zijn ogen droeg hij een vloek, een vloek die mensen om hem heen uiteindelijk veel verdriet deed. Hij keek terug naar de kunstenaar met zijn tattoes en het klein kaarslichtje in zijn geest flikkerde een beetje vager dan vooreen, de kleur veranderde van een wit licht naar een gele en vage gloed.

OOC: Don't worry, ik weet hoe het is om druk bezig te zijn ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimeza dec 19 2015, 14:58

"Het is maar een stukje hout, ik vind het fijner om dingen te geven want dat geeft ze meer waarde. Als deze kraai u geluk brenger is dan is het meer want voor mij is het een manier om me bezig te houden", klonk het antwoord van de jongen. Diusz glimlachte naar Crystal. Ook had hij ideeën opgesomd die nog met het beeldje gedaan konden worden, niet om aan te geven dat hij het niet compleet vond, maar gewoon als idee, niets dat serieus genomen moest worden en niets waar naar geluisterd moest worden.  "Ik wil je ook wel helpen met het beeldje, hoor", sprak Diusz, en het leek alsof de zwartharige jongen van vier planeten verder kwam met zijn gedachten vooraleer hij weer door had dat Dieu tegen hem gesproken had. "Dit beeldje is voor mij al gedaan, ook al is het nog niet afgewerkt wil ik graag dat u het houd en het afwerkt tot iets mooier dan 1 persoon alleen ooit zou kunnen maken." De kunstleerkracht knikte kort en liet zijn ogen weer naar het ravenbeeldje glijden. "Als dat is wat je het liefst wilt." Opnieuw knikte hij, ook al had hij dat zopas nog gedaan. "Er is nog een probleem", hoorde hij de jongen zeggen, waardoor hij zijn blik losscheurde van het beeld en naar Crystal keek. "Ik ben niet goed met mensen.." Een zwakke glimlach brak door op het gezicht van de oudere man, al was die nog steeds net jong genoeg om jongeman genoemd te worden. "Het zou je verbazen hoe veel mensen op deze school niet goed zijn met mensen, maar de meesten zetten zich er gewoon overheen. Al snap ik dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, zeker omdat ikzelf niet veel problemen heb met omgaan met anderen." Diusz zweeg even, schraapte zijn keel en koos zorgvuldig zijn woorden. "Niet iedereen heeft aanleg voor alles. Niet iedereen kan goed dichten. Niet iedereen kan goed beeldjes maken. Niet iedereen is goed met woorden of met omgaan met mensen, maar iedereen, echt iedereen, kan er op oefenen en beter worden." Hij tikte kort met zijn vingers op tafel en dacht weer kort na. "Wacht maar, sociale contacten zullen wel automatisch op je af komen, en je zal zien dat als je nog wat langer hier bent op Starshine dat het allemaal wel vlotter zal verlopen. Echt lang ben je nog niet op de academie, geloof ik?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimema dec 21 2015, 18:56

Crys zijn ogen lichtte een beetje op toen de woorden van zijn wijze maar jonge leerkracht weergalmde door zijn hoofd. De kunstleraar met zijn warme somde op waar dat Crys zijn talenten lagen ook al zou het even duren eer dat hij enige positieve dingen zag in wat hij kon doen. Hij keek zijn nieuwe meester en eerste persoon die hij ooit als een vriend beschouwd had warm aan en glimlachte een beetje. "Bedankt voor de raad, ik ben pas nieuw hier en alles is nog een beetje overweldigend, de leerlingen, leerkrachten. Ik ben niet zo een actieve leerling.. Niet zoals anderen en ben verlegen om eerste stappen te zetten. Crys wist diep van binnen dat hij misschien wel met een paar mensen zou kunnen praten maar hij wist ook dat hij niet zou kunnen veranderen wie hij echt was vanbinnen. Zijn geest was duister. Zijn ogen verzegelden een mysterie en van zijn gezicht was weinig af te lezen, zijn lichaam was koud als ijs en het enige beetje warmte dat hij bezat verborg hij achter zijn lippen. 'Diusz. Een naam die ik nooit zal vergeten en de enige persoon die mij kon doen lachen' dacht de jonge nieuweling verlegen in zichzelf. "Zijn er mensen waar u me aan zou willen voorstellen meneer? Hij probeerde om dit op gewone toon te zeggen aangezien dat hij eerder al gemerkt had dat de man het niet had op gemompel. Crys keek neer naar zijn voeten en nam rustig adem om kalm te worden. Crys had het niet op mensen maar als hij verder wouw komen op deze school was sociaal contact leggen nodig en hij was hopeloos. Hij zat nog nooit eerder op school, hij had nog nooit een lang gesprek gehad op dat met de kunstleraar in deze bib na. Nu hij erover nadacht was hij altijd helemaal alleen. Mensen kwamen en gingen maar niemand bleef lang, Crys vond dit oké aangezien dat hij toch alleen ongeluk bracht aan de meeste.. Zijn geheugen begaf het hem vaak, hij vergat merendeels van zijn verleden maar nu werd hij onverwacht geraakt door een herinnering die diep in zijn geest verborgen lag, Crys werd helemaal wit en zijn ogen werden duister "Jij moet sterven! Een monster zoals jij, een vervloekt wezen waar geen mensheid in te bevinden is! STERF" Crys viel op zijn knieën en zijn ogen traanden, hij keek beschaamd naar de leerkracht en vluchtte uit de bibliotheek. Hij liep zover als zijn benen hem konden dragen maar mentaal was hij zo toegetakeld dat zelfs zijn fysieke gezondheid het begaf. Hij veel daar in de deuropening op de grond, met een schim van zijn moeder voor zijn ogen en toen werd alles zwart. De nieuweling viel flauw en werd gemarteld door het verleden dat hij al probeerde te vergeten. waarom, oh waarom kon hij niet ontsnappen aan dat verdomde verleden van hem..
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Diusz

Master Diusz

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : blub.
Posts : 81
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & light
Klas: -
Partner: Have no fear of perfection - you'll never reach it.

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimewo dec 23 2015, 13:04

Hij zag dat de jongen een glimlachje op zijn gezicht had, niet bijzonder opvallend, maar alles was beter dan niets. "Bedankt voor de raad, ik ben pas nieuw hier en alles is nog een beetje overweldigend, de leerlingen, leerkrachten. Ik ben niet zo een actieve leerling.. Niet zoals anderen en ben verlegen om eerste stappen te zetten." Diusz lachte even kort. "Dat geeft niet. Niet iedereen is hetzelfde." Hij bekeek de student nog een keer, begon zich dingen af te vragen. In zijn ogen viel niet veel af te lezen, maar Dieu vroeg zich af wat de jongen met die ogen gezien had. Hij vroeg zich af waarom precies de jongen zo verlegen bleek als hij beweerde dat hij was. Hij hield zijn hoofd een beetje schuin en dacht na. "Zijn er mensen waar u me aan zou willen voorstellen meneer?" De kunstleerkracht werd uit zijn gedachten gehaald. "Hmm", maakte hij een geluidje. Hij was zelf nog iet erg lang leerkracht en veel studenten kende hij nu ook niet. "Ik zou je vooral aanraden om om te aan met mensen met dezelfde interesses. Maar zo speciaal iemand... kan ik niet echt opkomen." Hij keek de jongen met het warrige, zwarte haar aan, maar die keek hem niet aan, Crystal keek naar zijn voeten. Opnieuw vroeg Diusz zich af wat er zich in het hoofd van de jongen afspeelde. Moest hij zich zorgen maken, moest hij deze student in het oog houden? Zijn empathische zelf nam weer over, en de volwassen man moest moeite doen om die onder bedwang te houden en de jongen niet uit te gaan vragen over wat er scheelde. Hij zag dat de jongen bleek weg aan het trekken was, maar voor hij zelfs wat kon doen, viel Crystal op zijn knieën op de grond. "Crystal-" sprak de man. Hij was opgestaan van zijn stoel, maar de student was al opgestaan en liep weg. Diusz wist niet of er van hem weggelopen werd, of dat de jongen weg probeerde te lopen van iets dat er in zijn hoofd zat - iets wat jammer genoeg niet door iedereen gesnapt kon worden, de denkwijze van andere. De jongen waar hij net nog een gewoon gesprek mee gevoerd had, viel flauw in de deuropening van de bibliotheek. Rustig, om niet nog meer heisa te veroorzaken, liep de kunstleerkracht naar Crystal toe en hurkte neer bij hem. Hij nam diens pols en stelde vast dat er nog hartslag te voelen was. "Crystal", sprak hij opnieuw, hopend door te dringen bij de student. "Wakker worden."
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystal
.
.
Crystal

Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILERecruit
Real Name : Ben
Posts : 13
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Duister
Klas: Mentorklas Master Savador
Partner: /

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitimewo dec 23 2015, 19:27

Het lichaam van de de nieuwe leerling lag onbeweeglijk op de grond en als je z'n hartslag niet zou voelen zou je denken dat hij haast dood is, in zijn hoofd was heet maar de rest van zijn lichaam was ijzig koud. In Crystal's hoofd kwam nu alles terug in een snelle flits: De moordpoging van zijn moeder, de huilende kindjes uit de buurt, de tranen die over zijn wangen stroomden toen, de eerste persoon waar hij dacht van te houden.. En het gevoel van een verpulverd hart.. Zelfs een paar herinneringen van zijn geboorte kwamen terug. Crys zijn geest onthield alles wat er dan maar ook gebeurt was in zijn leven. Hijzelf probeerde dan alles te vergeten en dit liep door in een cirkel. Hij was alles behalve normaal, maar ja. Crys was nu eenmaal anders en als een warme winterjas die je moeder je altijd verplicht om aan te doen dat hij verwikkeld, verwikkeld in duisternis. En net zoals die jas die je nooit nodig had en waar je nooit voor gevraagd had bleef deze duisternis altijd rond Crys heen hangen. De tranen rolden als in slow motion over zijn wangen, en hij wist dat hij onttrokken was van zijn lichaam. Hij probeerde zich te concentreren maar dit lukte niet, totdat er een stem hem probeerde te bevrijden uit de schimmen van Crys zijn verleden. 'Weglopen van het verleden is niet mogelijk, en weglopen van mij gaat al helemaal niet' zei een stem in de jongen zijn hoofd. De stemmen, die verdomde stemmen!- Maar toen, net zo spontaan als de duisternis gekomen was verdween ze. Een stem sterker dan alle andere stemmen liet Crys zich herpakken "Crystal," Hoorde hij. Hij kon het zich niet inbeelden, deze stem.. Crystal probeerde zijn lichaam terug te krijgen en toen kwamen deze twee simpele woorden "Wakker worden." ook al maakte de woorden niet uit maar was het de zoete en bezorgde stem van de jonge leerkracht. Crys nam al de mentale kracht die hij over had en verzette zich tegen zijn eigen vervloekte geest, hij schoot wakker en opende zijn ogen.. En het eerste wat hij zag waren die twee warme rode ogen die nu over hem waakten. Crys zijn ademhaling was hevig en het kleine stroompje van tranen werd al een heuse rivier. Crys probeerde zich te herpakken en ook al huilde zijn ogen liet hij zijn mond zwakjes lachen. "Sorry als ik u beledigd heb... Ik wouw niet van u weg lopen" Crys voelde zich duizelig maar hij bleef even liggen om zich te herpakken. Zijn hoofd koelde af en zijn handen verkrampte zich rond de hanger om zijn nek. Hij dacht na over wat voor zorgen hij de leerkracht wel niet aangedaan had. Hoe moest hij dit uitleggen? Zou Diusz hem ook een freak vinden zoals de rest? Vele vragen gingen door Crystal zijn hoofd en zijn lippen vormden nog een andere 'sorry' maar het woord wouw niet komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA PROFILE
Whether it's the weather or the letters by my bed UTL8oxA MAGICIAN

Whether it's the weather or the letters by my bed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Whether it's the weather or the letters by my bed   Whether it's the weather or the letters by my bed Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Whether it's the weather or the letters by my bed

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Sweater weather|| Fealwen
» Letters for the doc.
» Letters To Ma~
» Letters that were never answered
» The letters are the answer.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: The Great Hall :: The Library-