PortalIndexThe enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] HpD5UwnThe enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Drake
.
.
Drake

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Moon
Posts : 1638
Points : 123
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire Magican
Klas: Miss Eres
Partner: This is the shadow place Mufasa once told you about. Stay away from it.

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimedo apr 16 2015, 20:58

Het was weer eens zo ver en het zou ook niemand verbazen. Een plekje voor hem vrij gehouden, zijn naam stond er nog net niet opgeschreven, een prachtig bekrast oud vies tafeltje in de leraren kamer. Hij had wat papieren vast en een sigaret in de andere hand. Die had hij bewaart voor als hij straks naar buiten kon om te genieten van het laatste beetje zon. Sommige leraren zaten te kletsen, anderen waren stilletjes aan het werk. De meeste hadden ook wel een eigen kantoor, maar het leek altijd wel een gezelliger iets om hier te gaan zitten. Drake was hier echter niet voor een gezellig babbel. Het strafwerk van verschillende leraren stond op het papier. Drake plofte in de stoel bij de tafel en liet het papier er ook neer vallen. Zijn ogen stonden verveelt, haalde zijn handen over zijn gezicht en staarde door het vuile raam naar buiten. Hij moest hier zitten nu. Eerste paar keren strafwerk, Drake joeg de leraren het lokaal uit want ze hadden elke keer die onzeker types bij hem neergezet. Bij strenge liep hij zelf gewoon weg. Daarna was zijn afspraak verplaatst naar het kantoor van Saffie. Eenmaal daar ging het beter, al vond Drake het pesten van Saf natuurlijk geweldig, waardoor Saf hem dus opsloot en zelf weg ging. Dan vroeg je om ellende, Drake had het in zijn kantoor laten regenen. En na het incident dat hij Saf voor zijn smoel had geslagen.. hoefde Saf hem niet meer in aanwezigheid te hebben. Daarom was hij nu weer doorverwezen naar de leraren kamer zelf, waar meerdere mensen op hem konden letten. Een kauwgompje in zijn mond, voeten op tafel en hij was met alles bezig behalve dat starfwerk waar hij een schijthekel aan had. Uiteindelijk deed hij het zelf door zijn grote brutale waffel, maar dat zou Drake natuurlijk nooit toegeven. Drake snoof en keek de leraren kamer rond, haalde een hand door zijn haar. Opeens viel hem iemand op. Hij had vaak over deze man gehoord, maar nog nooit een gesprek gehad. Hij stond onder de leerlingen bekend als een goede leeraar, maar ook als de rivaal van Savador. Die gedachte gaf Drake nieuwsgierigheid. Drake zette zijn voeten op de grond en sinds eeuwen deed Drake iets wat je nooit van hem zou verwachten. Hij stak zijn vinger in de lucht voor een vraag. ''Ey, Norwood. Vraagje.''
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimeza apr 18 2015, 11:26

Het was druk in de lerarenkamer, voor de verandering. Niet alle docenten verkozen deze ruimte voor gezelligheid om collega’s te ontmoeten. Norwood was er een van die het toch van belang vond dat je regelmatig je neus toonde in deze ruimte. Het was de plek waar je het team vaak makkelijker leert kennen dan op de gangen wanneer je net een les hebt gehad en met haast verder moet. Norwood liep met zijn nakijkwerk rustig richting de lerarenkamer. Hij had nog geen benul van de persoon die er zou zitten. Met zijn lege mok in zijn handen en zijn tas onder de bovenarm van zijn andere arm geklemd liep hij met kalme passen door de gangen. Hij had een donkerblauwe broek van een nette stof en daarboven een witte overhemd waarvan de bovenste knoopjes los waren. De lente vond zijn intrek en naast Cassianen en Puffoonse personen waren de Grenanen die als eerste wat zomers gingen kleden. Norwood had geen last van de soms nog gure wind die kon waaien. Het zonnetje wist hem verassend goed op te warmen. Vanmiddag tijdens de pauze zou hij wel gaan kijken of hij een wandeling over de grasvelden kon maken. Rustig liep hij de ruimte binnen en zijn ogen keken beduusd door de glazen van zijn bril.
Om de situatie te beschrijven was de compacte opstelling van tafels in een halve U-vorm geplaatst. Ze waren gericht op een enkele tafel. Er waren meerdere leraren aanwezig die af en toe een strenge blik wierpen naar de tafel, maar verder niets zeiden en weer verder gingen met werk. Daarnaast waren er enkele docenten die toonde dat ze liever hun handen niet wilde branden aan de persoon die er aan zat. Na zijn team bestudeerd te hebben gleed Norwood’s blik naar de persoon aan de tafel. Het licht door de ramen gaf voor Drake een witte gloed over heel de glazen waardoor Norwood’s ogen niet zichtbaar waren. Het gaf zo’n typisch geniepige sfeer over hem, wat Norwood voor vele leerlingen niet echt zou staan. Zonder een woord te zeggen en enkele begroetingen van zijn collega’s beantwoord te hebben pakte Norwood rustig wat koffie van het automaat en ging rustig zitten aan het lege tafeltje recht tegenover Drake. Het was alsof meeste docenten zich liever niet recht tegenover hem waagde. Norwood deinsde niet terug van de persoon die er zat. Als dit de ‘befaamde’ Drake Burned was, dan werd Norwood tamelijk benieuwd hoe deze kerel was. Norwood begon productief, maar na een kwartier besloot Drake roet in zijn productieve werk te gooien. ‘Ey...Norwood?’ sprak Norwood zonder op te kijken. Een enkele docent keek opzij. Norwood was nooit zo gericht op formaliteiten met leerlingen buiten de lessen en ook voor hen was het vreemd. Met kalme handelingen legde Norwood zijn pen neer en vouwde zijn handen over elkaar en keek door zijn glazen met priemende blik naar Drake. ‘Over het algemeen spreekt men in de vrije tijd mij aan met Norwood. Tijdens lestijden is het nog altijd Master, meneer Burned,’ was zijn stem kalm. ‘Los van het feit dat je hier ongetwijfeld niet voor je plezier zit,’ sprak Norwood en nam een slok van zijn koffie. Een licht glimlachje vormde zich. ‘Het hangt af van je vraag of je antwoord krijgt,’ sprak Norwood met een kalme toon in zijn stem die al minder streng leek. De verbaasde docenten keken weer ontspannen alsof een spanning die opgeladen was in de ruimte ineens weer daalde. Norwood keek Drake toen kalm aan en pakte rustig zijn pen op om ondertussen verder aan zijn werk te zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Drake
.
.
Drake

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Moon
Posts : 1638
Points : 123
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire Magican
Klas: Miss Eres
Partner: This is the shadow place Mufasa once told you about. Stay away from it.

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimema apr 20 2015, 15:24


Drake keek voor zich uit en zag alle leraren verspreid zitten. Er zat geen enkele leraar bij hem in de buurt en dat was maar beter ook zo. De blikken die hij kreeg waren niet echt positief en ach, wat had hij anders verwacht. De een keek streng of onaardig, de ander was nerveus. Sommige had hij streken bij uitgehaald, anderen had hij uitgescholden. Het was vreemd, zo'n situatie. Hij voelde zich net een wolf geketend met sterke kettingen tegen de grond. Als een geketende wolf zat hij daar vast, terwijl het publiek verschillende meningen over hem had. Sinds wanneer was school op een dierentuin of gevangenis gaan lijken? Oja, altijd al. Drake had zich altijd al zo gevoeld. Als een opgefokt dier dat alles moet doen wat er gezegd word. Geen vragen, doorlopen. Zijn jeugd was precies hetzelfde geweest, elke leraar had op hem gespuugd alsof hij niks was. In elk oog dat hij tegen kwam stond afkeer. Waarom? Daar was de jongen pas veel later achter gekomen, toen bleek dat hij de zoon was van de bazin van de school. Nooit had hij het geweten, maar al zijn streken en kwajongensstreken waren altijd door de vingers gezien door haar. Natuurlijk had hij vaak genoeg straf gehad en had hij genoeg te leiden onder de dingen die hij deed. Maar hij was nooit van school gestuurd door haar zwakke kant. Tot het moment dat hij iemand zo zwaar in elkaar had geslagen door woedde, waar zijn magie extreem was geworden, het was de druppel geweest. Dus je hele leven worden uitgekotst door de leraren, je raakt er aan gewend en je houd dat gedrag omdat je ook niet beter weet. Een hekel aan gezag en mensen die boven hem stonden, hem vertelde wat te doen. Drake was een jongen gevormd door zijn verleden heden en toekomst en niet een stille leerling die rustig zijn huiswerk ging maken. Hij zat het liefst de leraren dwars dan dat hij ze hielp. Drake liet zijn kaken het kauwgompje elke keer opnieuw vermalen, tot een man hem opviel. Hij liep naar binnen en hij viel ook best op, Drake fixeerde zijn blik op hem. Zo te zien was hij ook door hem opgemerkt en hadden ze elkaars interesse gewekt. Norwood. Zijn bril ving het licht op van de zon, waardoor Drake zijn ogen niet kon zien, maar de jongen hoefde dat ook niet. Norwood nam de keuze om wel tegenover Drake te gaan zitten. Tot de verbazing van sommige leraren gaf dat Drake een kleine glimlach. Dat terwijl andere klungelige onzekere leraren zich uit de voeten maakte. Drake had zijn benen half op zijn bureau gedrapeerd, maar gooide ze er nu vanaf en zette zijn elleboog op de tafel. ‘Ey...Norwood?’ de eerste klanken van de stem klonken door Drake zijn oren. Zo te horen een stem van een goed iemand, een warm hart en loyaliteit. Nu Drake hem zo observeerde begon hij langzaam dingetjes te begrijpen. Drake bleef echter even stil, omdat de man nog meer wilde zeggen. ‘Over het algemeen spreekt men in de vrije tijd mij aan met Norwood. Tijdens lestijden is het nog altijd Master, meneer Burned,’ Hij versmalde zijn ogen eventjes, maar er stond geen vijandigheid in. Geen haat, woedde, achterdocht of iets in die strekking. Het was eerder nieuwsgierigheid. ‘Los van het feit dat je hier ongetwijfeld niet voor je plezier zit,’  ''Dat mag zo wezen. Alleen ik zit nu niet uw les, ondangs dat dit mijn nablijf uur is. Waarscheinlijk bent u nu nog wat nakijkwerk aan het doen, dus in feite ís het nu vrije tijd. Daarbij, ik als vuur magican, kan planten enkel laten verbranden. Dus dat betekend dat ik niet snel aan een les zal deelnemen die u geeft.'' Drake grijnsde even geniepig. Een haal door zijn zwarte haar en hij rekte zichzelf even uit. Na een geeuw keek hij naar het papierwerk op zijn eigen tafel. Onzinnig een aantal keer het woordenboek overschrijven in het Shadraans, super leuke opdracht. Drake hoefde waarscheinlijk niet eens te vertellen van wie hij dat had. Drake keek er naar met een verveeld gezicht en haalde zijn schouders op. ''En nee, ik zit hier inderdaad niet voor mijn plezier. Maar als je docent je al strafwerk geeft op het moment dat je de klas binnenkomt.'' Drake stak beide handen omhoog voordat de man wat kon zeggen. ''En ik was op tijd. Dan is het maar zo right? Ja natuurlijk draai ik liever zijn nek om, maar ik denk niet dat ik daar veel verder mee kom.'' Drake zag hoe de andere leraren opeens omkeken, sommige verschrikt en andere hatelijk. Het enige wat Drake deed was er om lachen, prachtig vond hij het, de menselijke reactie. ‘Het hangt af van je vraag of je antwoord krijgt,’ Drake knikte, dat was waar ook. Hij had een vraag. ''Aha, ik hoor t al. Nou, ik moet zeggen, ik denk niet dat u mij zult kunnen helpen met het Shadraans. Vreemd taaltje is het en een nog akeliger volkje.'' Drake grinnikte. ''Maar ik denk niet dat ik u dat hoef te vertellen. Het gaat mij er namelijk om, hoe neem je er het beste een te grazen? Want ik heb in de gangen gehoord dat u daar ervaringen mee schijnt te hebben.'' Er stonden pretlichtjes in de ogen van Drake, door het idee van wraak. Als stille hint -die absoluut niet meer nodig was- wreef Drake over zijn kin alsof hij een baardje met sik had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimedo apr 30 2015, 19:31

Norwood werd al snel in de reden gevallen door Drake. Hij zat hier niet voor zijn plezier en Norwood duwde zijn bril verder omhoog toen de jongeman het perfecte antwoord dacht te geven. ‘Een nablijf uur is in feite een lesuur voor een leerling die de tijd verspilt van een docent,’ sprak hij kalm tegen Drake. ‘Nakijken is onderdeel van mijn werk, dus er is niet sprake van vrije tijd, meneer Burned,’ sprak Norwood zijn weerwoord kordaat, maar liet het onderwerp voor wat het was. Norwood zijn reactie was er niet toen de meneer begon over hoe hij huiswerk kreeg toen hij al binnen kwam. ‘Dat zijn zaken die liggen bij de beste man die je dat strafwerk geeft, niet bij mij, Drake,’ was zijn stem kalm na de opmerking van Drake over het nek omdraaien. ‘Los van het feit dat je er niet verder mee komt, zijn mijn tal val pogingen dat voor elkaar te krijgen ook gefaald. Dus je mag zeggen wat je wilt, je zult het afleggen tegen hém,’ sprak hij kalm en ging rustig verder. Van alle docenten was Norwood de meest kalme en zakelijke om de situatie. De stille hint en de vraag deden Norwood echter grinniken. ‘Ik zou als ik jou was opgeven,’ sprak hij kalm. ‘Maar mocht je iets meer kans willen maken kan ik je adviseren om eens een keer in de grondbeginselen van de magie te duiken, jongeman,’ sprak hij kalm. ‘Het is een volbloed shadraan,’ sprak hij kalm. ‘Shadranen zijn het zwaktste op de heetste punt van de dag en het sterkst midden in de nacht, met de grootste piek bij volle maan,’ sprak hij kalm over Shadranen. Enkele docenten keken hem ongelovig aan dat hij deze kerel hielp. ‘Dat is lesstof #1 bij de voorstudies voor je hierkomt,’ sprak hij kalm. ‘Spijtig om mede te delen dat de heer Sathandiai zich heeft geleerd in de vuurmagie, toeval of wijsheid?’ sprak hij rustig. ‘Ik berust het niet geheel op toeval. Shadranen hun zwaktes is Novaanse en Raziaanse magie overdag,’ sprak hij kalm. ‘Hij weet meer van vuurmagie dan jou, iedere vuuraanval die je uitvoert zal hij kunnen tegenwerken met zijn duistere en vuurmagie, al dan niet gecombineerd,’ sprak Norwood met een kalme toon in zijn stem. Norwood keek naar Drake en glimlachte toen. ‘Als je wraak wilt nemen, adviseer ik je eens braaf in de les mee te doen,’ sprak hij kalm. ‘Misschien iets té braaf,’ sprak hij kalm. ‘Misschien gaat hij zich er meer aan ergeren als je iets doet wat hij niet verwachten zal,’ sprak Norwood kalm en keek toen rustig verder na.
Terug naar boven Ga naar beneden
Drake
.
.
Drake

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Moon
Posts : 1638
Points : 123
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire Magican
Klas: Miss Eres
Partner: This is the shadow place Mufasa once told you about. Stay away from it.

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimevr mei 01 2015, 21:11


De leraren kamer had een vreemde, toch leuke sfeer gekregen. Drake keek naar Norwood, ze deden beide hun kleine verhaaltje terwijl beide echt wel tussen de regels las van hun uitspraken hoe het werkenlijk zat. Als je iets allebei vreselijk haat, kan het dan zo zijn dat je elkaar mag? Het begon er langzaam op te lijken, iets wat de jongen nooit verwacht had. Zeker niet bij iemand die te titel 'docent' droeg. ‘Een nablijf uur is in feite een lesuur voor een leerling die de tijd verspilt van een docent,’ sprak hij kalm tegen Drake. Hij draaide zijn ogen even. ''Nee, andersom. Ik verspil mijn tijd aan dat van een docent.''  grinnikte de jongen. ‘Nakijken is onderdeel van mijn werk, dus er is niet sprake van vrije tijd, meneer Burned,’ Burned slaakte een zucht, sure dat zal wel weer. ‘Dat zijn zaken die liggen bij de beste man die je dat strafwerk geeft, niet bij mij, Drake,’ Drake beet op de nagel van zijn wijsvinger omdat het half los zat. Alleen je kon wel aan de jongen merkte dat hij naar Norwood luisterde doordat zijn blik af en toe naar de man toe gekeerd was.  ‘Los van het feit dat je er niet verder mee komt, zijn mijn tal val pogingen dat voor elkaar te krijgen ook gefaald. Dus je mag zeggen wat je wilt, je zult het afleggen tegen hém,’ Drake schoot half in de lach, geweldig vond hij het. Gewoon hoe simpel Norwood verwoorde dat hij het met hem eens was, terwijl het zo keurig uit zijn mond kwam. ''Well, I gues we have to find a new way to do something about that.'' sprak Drake rustig. Hij keek door het lokaal en vermaakte zich wel op deze manier. Hij hoefde zich tenminste niet al die uren te vervelen met het Shadraanse boek over schrijven, hij had echt een pesthekel aan die taal gekregen. Tussen de regels door vroeg Drake nu aan Norwood hij hij het beste de zijn rivaal dwars kon zitten, misschien zelfs wraak nemen. ‘Ik zou als ik jou was opgeven,’ Drake versmalde zijn ogen. ''En dát, staat niet in mijn woordenboek.'' sprak hij terwijl zijn blik naar het boek ging dat voor hem lag. ‘Maar mocht je iets meer kans willen maken kan ik je adviseren om eens een keer in de grondbeginselen van de magie te duiken, jongeman,’ sprak hij kalm.  Drake luisterde nu geïnteresseerd. Niet veel leraren lukte het. ‘Het is een volbloed shadraan,’ sprak hij kalm. Drake knikte, dat wist hij namelijk wel. Drake had zich daarom ook altijd afgevraagd waarom de man vuur magie les gaf. ‘Shadranen zijn het zwaktste op de heetste punt van de dag en het sterkst midden in de nacht, met de grootste piek bij volle maan,’ Drake had nu totaal geen aandacht meer voor de docenten om hem heen, ze konden voor zijn part in rook opgaan. Zijn oren waren gespitst en hij luisterde naar Norwood. ''En dat terwijl mijn magie als Raziaan juist het sterkst is midden op een warme zomerdag. Dat weet ik inderdaad, vuur is naast licht magie zijn tegenpool. Dat, terwijl hij bang is voor water. Dus dat moet ergens anders vandaan komen.'' Drake zette zijn vingers nadenkend tegen zijn lip aan terwijl hij even langs Norwood keek en toch de woorden aanhoorde die hij te vertellen had.‘Dat is lesstof #1 bij de voorstudies voor je hierkomt,’ Drake knikte en wist wat Norwood bedoelde. ‘Spijtig om mede te delen dat de heer Sathandiai zich heeft geleerd in de vuurmagie, toeval of wijsheid?’ Drake begreep dat het een retorische vraag was en liet de man rustig uit praten. Ondertussen gingen zijn eigen gedachte er ook over verder.  ‘Ik berust het niet geheel op toeval. Shadranen hun zwaktes is Novaanse en Raziaanse magie overdag,’ Drake knikte en dacht na. Hij moest zich dus juist in die magie hebben gespecialiseerd, juist om zijn zwaktes te versterken, zodat hij overal onderuit kwam.

‘Hij weet meer van vuurmagie dan jou, iedere vuuraanval die je uitvoert zal hij kunnen tegenwerken met zijn duistere en vuurmagie, al dan niet gecombineerd, Drake bevestigde het. ''En of, daarbij is er nogal een niveau verschil tussen ons. Ik kan vechten, maar weet ook gerust wel dat zijn krachten en kennis veel groter is dan dat van mij. Hoe rot ik het ook vind om toe te geven, ik zou nu nog van hem verliezen.'' Drake sprak het heel koeltjes. Ondanks dat de jongen impulsief, eigenwijs en een heethoofd was, Drake was niet dom. Hij wist gerust wel dat hij Savador in een gevecht nooit echt aan zou kunnen, ten dode opgeschreven was, maar het aan de slang toegeven? Nooit. Drake dacht na en krabde aan het beginnende stoppelbaardje op zijn kin terwijl hij naar het boek op zijn tafel keek. Een gevecht met magie of zelfs misschien lichamenlijk was dus geen optie. Drake zou de man ergens mee moeten aanvallen waarvan hij wist dat de schade groot was, terwijl er geen magie van te pas kwam. ''Dus ik zou hem op een ander vlak moeten neerhalen?'' sprak hij meer in zichzelf dan tegen Norwood. Opeens viel hem de glimlach van de man op, waardoor zijn intresse groter werd. ‘Als je wraak wilt nemen, adviseer ik je eens braaf in de les mee te doen,’ Drake keek Norwood opeens aan alsof hij iets heel lelijks had gezegd. Er stond een vieze frons op zijn gezicht met zijn mond naar beneden getrokken. Hoe zag Norwood dat als wraak? Dat was precies wat de slang wilde, dat Drake braaf werd. Was dit opeens een plannetje om Drake in te pakken en 'normaal' te laten doen? Het leek hem stug.  ‘Misschien iets té braaf,’ Drake trok zijn gezicht normaal en versmalde sluwe oogjes maakte ervoor plaats. Wacht, hij begon al te snappen waar de man naar toe wilde.  ‘Misschien gaat hij zich er meer aan ergeren als je iets doet wat hij niet verwachten zal,’ er verscheen een kleine glimlach op de snoet van de jongen en zijn ogen twinkelde. ''Dat klinkt nog niet eens zo slecht. Ik kan hem tot op het bot irriteren maar ik doe op hetzelfde moment juist niks fout, dus hij kan me niet straffen.'' Drake grinnikte. ''En juist doordat hij me niet kan straffen, frustreert het hem nóg meer.'' in zijn hoofd begon Drake al plannetjes te maken. In pak in de klas komen met keurig gekamd haar, appel voor Saf mee nemen, zijn huiswerk maken in keurig handschrift met extra werk, slijmen en complimentjes geven tot Saf er misselijk van zou worden. Opeens schoot hem zelfs te binnen om voor de man een lief groot roze knuffelkonijn te halen en die met een rode strik op zijn bureau te zetten. Ondertussen waren sommige leraren weg gelopen, hoofdschuddend die ich er niet mee wilde bemoeien. Anderen hadden muziek opgezet voor henzelf of zaten verdiept in een boek. Toch zag Drake hier en daar ook wel leraren met een kleine grijns zitten. Savador was de hoofdmeester, maar je kon hem ook gerust dictator noemen. Hij was ook niet erg geliefd onder de leraren namelijk. Terwijl Drake al die plannetjes uitdacht stond er een geniepige grijns op zijn gezicht en lachte hij. Tóch voelde dit niet als genoeg want dat zou enkel als een beetje treiteren overkomen en meer dan irritand zou het niet wezen. Daarom keek Drake Norwood weer aan. ''Leuk plan. Alleen er moet iets zijn wat erger kan. Wat zijn de zwakheden die niemand kent? U weet het meeste over hem.'' Drake keek Norwood doordringend aan met zijn vurige ogen. ''Waar kan hij écht niet tegen? Hij zorgt voor zo veel ellende voor zoveel mensen, we moeten hem eindelijk eens laten voelen wat het is.. wanneer de grond onder je voeten wegvalt. Geen been meer om op te staan terwijl je alles verliest wat je ooit lief had. Wat is zijn zwakte Norwood?'' de ogen van Drake waren door het innerlijk wraak gevoel, de woorden die hij sprak weer letterlijk gaan vlammen. Hij stond onder meerdere namen bekend en een daarvan was ook Fire eyes. Op dit moment leek hij gedreven en gebrand op zijn wraak, hopelijk kon deze man hem ergens helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Master Norwood

Master Norwood

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Little Pig
Posts : 2478
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Woud
Klas: -
Partner: Tell me, Miss Future? What do you see?

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimezo mei 10 2015, 18:12

Norwood had de kille houding als acteermoment er in geschoven, maar ook Drake merkte duidelijk dat Norwood ergens de gemeende haat jegens de hoofdmeester lichtelijk kon botvieren samen met Drake. Hij speelde de zekere, kille docent naar een gestrafde docent. Drake speelde feilloos er op in, las tussen zijn regels door en wist dat Norwood dit deed als facade voor de rest van de aanwezigen. Norwood kreeg een grijns toen Drake zo brutaal er op in ging. Wetend dat hij deze discussie fel op kon laten lopen als acteren, was het wijselijk de snode plannen op een andere locatie te bespreken. De smalende lach deed Norwood grinnikend terug te geven. ‘We?’ sprak hij vragend. ‘Ik denk dat je alleen op zoek zult moeten gaan,’ sprak Norwood met een knik naar Drake. De beste kerel wist vast voldoende uit deze uitspraak dat Norwood meer wist over Savador en wat deze man zo verbitterd had gemaakt. De knik was een verzegeling dat hij dat hier niet ging bespreken. Norwood adviseerde het op te geven. Een mooie test om te zien hoe hij reageerde. Norwood ging rustig verder over de grondbeginselen van de magie. De rest van de docenten keken verbaasd naar hoe Norwood de les kon geven aan Drake alsof het zijn eigen zoon was die luisterde naar een boeiend sprookjesverhaal. Norwood glimlachte. Soms moest je de grootste lastpakken geven wat ze wilde om ze tot engeltjes te maken. Norwood reageerde kalm over het braafjes spelen van de les, zodat Savador zich meer kon gaan irriteren zonder dat hij iets kan doen. Drake had hem feilloos aangevoeld er in en Norwood duwde de bril omhoog terwijl hij rustig begon te schrijven op zijn nakijkwerk. Drake ging in op het oh zo geniale plan van Norwood. Norwood was er te rivalerend voor om dat te kunnen uitvoeren. Vele leraren dropen af. Norwood zijn ogen gleden naar Drake toen hij begon over iets wat niemand wist. ‘Als niemand zoiets zou weten, Drake, waarom vraag je het mij?’ sprak hij toen rustig terwijl hij nakeek. ‘Noteer: pagina 256. 119. 318. 318. Heb je dat? Mooi. 378. 414. Pagina 199. 292. 204. 119. 96. 119. 237. Mooi, nu je dat genoteerd hebt,’ sprak Norwood met een serieuze stem en haalde iets kalm uit zijn tas. Vele docenten wisten het al snel te ontcijferen als een Grens woordenboek. Norwood liep langs de overige docenten heen richting Drake en sloeg het boek op zijn genoteerde bladzijdes. ‘Wil ik dat je de pagina’s exact over schrijft,’ sprak Norwoods stem ineens beangstigend streng. Norwood legde zijn handen op weerszijde van de tafel en boog dreigend voorover. ‘Wij leren leerlingen niet aan om onze collega’s in de grond te boren, begrepen,’ sprak Norwood in zijn act. Een smalende grijns voor drie seconden verraadde dat er meer lag achter dit strafwerk. De docenten om hun heen draaide zich weer naar hun werk, teleurgesteld dat de heer Vavyendor niet iets opbiechte over de hoofdmeester waarmee ze hem te pakken konden nemen. Norwood had echter het wel opgebiecht en Drake zijn grijns was een teken dat hij zijn strafwerk serieus ging nemen. ‘Wanneer jij het af hebt wil ik graag dat je het persoonlijk komt afleveren bij mijn kamer, begrepen?’ sprak hij toen weer streng en ging zitten. Norwood had niet willekeurig pagina’s opgenoemd. Zeker niet een pagina die 4x hetzelfde waren. Het Grense woordenboek was aan het begin van een nieuwe letter met sierlijke letter gecaligrafeerd. Als Drake zijn ‘strafwerk’ deed, ging hij alle pagina’s af. De slimmerik zou de overeenkomsten snel zien tussen de pagina nummers. Ze begonnen allemaal met een nieuwe letter in het woordenboek, aldus de gacaligrafeerde letter. Als hij ze op een rijtje zou zetten zou je het volgende krijgen. Pagina 256 was de begin van de woorden met een P. De tweede pagina, pagina 119, zou starten met een E. Als Drake ze netjes zou noteren, zou de desbetreffende zwakte duidelijk zijn: P E S T V E R L E D E N. Norwood was vroeger ook gepest, maar was er minder vatbaar voor dan Savador. Tegenwoordig wist hij wel beter en rustig draaide Norwood zich weer terug naar zijn tafel en nam er, na een kopje koffie te pakken, weer rustig aan plaats. Knikte naar Drake en boog zich glimlachend, al dan niet grijzend, over zijn nakijkwerk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Drake
.
.
Drake

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILEAscendant
Real Name : Moon
Posts : 1638
Points : 123
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Fire Magican
Klas: Miss Eres
Partner: This is the shadow place Mufasa once told you about. Stay away from it.

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitimezo mei 17 2015, 16:28


Drake zat in de stoel terwijl hij langs Norwood keek en luisterde naar de dingen die de man te zeggen had. Hij had precies in de gaten waar Drake naartoe wilde en de jongen vond het prachtig omdat er daadwerkelijk nu iemand was die precies begreep wat voor haat je tegenover kon voelen en nog wel hém. Alleen was het natuurlijk zo dat Norwood moest denken aan zijn leraren status en die goed moest kunnen acteren. Daardoor had Drake al snel door welk spelletje hij speelde, hij vond het bijna grappig. Norwood bleek het eens te zijn met de kijk van Drake, precies wat de jongen al gehoopt had. ‘We?’ sprak Nor vragend. ‘Ik denk dat je alleen op zoek zult moeten gaan,’ Drake draaide zijn ogen even. ''As always.'' maar Drake vond het prima, hij deed toch liever dingen alleen. Drake luisterde naar wat Norwood te vertellen alsof de leraar hem zoete broodjes verkocht. De leraren om hen heen zaten letterlijk stomverbaasd te kijken. Een leerling berucht met een status dat hij nooit toegaf of luisterde, leek naar Nowoods woorden te vissen met alle ijver die hij in zich had. Achter boeken zag je verblufte gezichten en zelfs de jaloezie. Zelfs Savador had deze jongen weg gestuurd.. en Norwood deed het alsof het kinderspel was? Dat was nou eenmaal het karakter van Drake. Als hij je niet moest, merkte je dat gelijk. Wanneer hij iets van je wilde of nodig had, kon hij poeslief zijn. Dit maakte de jongen alleenmaar enger en onvoorspelbaarder, omdat het ook kon omslaan wanneer hij had wat hij wilde. ‘Als niemand zoiets zou weten, Drake, waarom vraag je het mij?’ Drake haalde zijn schouders even op. ''Omdat U dat dus wel schijnt te weten.'' Maar Norwood negeerde de woorden van Drake en begon met het opsommen van cijfers.  ‘Noteer: pagina 256. 119. 318. 318. Heb je dat? Mooi. 378. 414. Pagina 199. 292. 204. 119. 96. 119. 237. Mooi, nu je dat genoteerd hebt,’ Drake keek vragend, maar tot opnieuw de verbazing van de leraren pakte hij een ander schrift uit zijn tas, waarna de jongen braafjes de cijfers opschreef. Drake was nieuwsgierig naar wat hij ermee moest doen. Norwood had een Grens woordenboek nu tevoorschijn getoverd. Drake keek er wat argwanend naar.  ‘Wil ik dat je de pagina’s exact over schrijft,’ het humeur van Norwood leek volledig te zijn omgeslagen. Een strenge stem waarbij Drake zijn nekharen even omhoog kwamen, de rebellie kwam in Drake weer omhoog. ‘Wij leren leerlingen niet aan om onze collega’s in de grond te boren, begrepen,’ Drake beet zijn tanden op elkaar, eindelijk denkend dat een docent het met hem eens was, gaf hij nu de verkeerde reactie. Drake keek met een duivels gemeen gezicht omhoog, keek de man aan. De andere leraren keken toe, maar zagen het gezicht van Norwood niet. Zodra Drake de grijns van Nor zag, schoot hij terug in de act die hij eerder door had moeten hebben. Op dat moment keek Drake alsof hij net een effectieve preek had gehad. Diep in de ogen lag het speelse wat deze situatie zo leuk dubbel maakte. Drake keek nu voor zich, naar zijn werk. ''Dat begrijp ik Master Norwood. Het zal niet meer gebeuren..mijn excuses.'' zelfs in het acteren voelde de woorden als kots in zijn mond. Docenten waren verbaasden ook deels teleurgesteld maar daar lette Drake niet meer op. ‘Wanneer jij het af hebt wil ik graag dat je het persoonlijk komt afleveren bij mijn kamer, begrepen?’ Drake zag de man weer normaal gaan zitten en werkte verder aan zijn nakijkwerk. ''Yes Master Norwood, I will.'' sprak Drake braaf. Hij begon met het noteren van het huiswerk in zijn agenda en keek naar de grote klok aan de muur met fronsend gezicht. ''Dan zal ik nu naar mijn volgende les gaan. U ziet mij spoedig voor het huiswerk.'' daarna pakte de jongen zijn spullen en liep langs de docenten die hem nu heel vreemd aankeken. Drake en Norwood, de enige twee die wisten wat er écht gaande was hadden er alleen maar lol om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA PROFILE
The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] UTL8oxA MAGICIAN

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Empty
BerichtOnderwerp: Re: The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]   The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

The enemy of my eneymy, maybe someone I would like. [Norwood]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» GZ friends and enemy
» Met Norwood.
» Norwood.
» Norwood.
» Naar Norwood.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: Headmaster's Office :: Teacher's Lounge-