PortalIndexLetters to I. [ Lexis Journal ] HpD5UwnLetters to I. [ Lexis Journal ] 2q24v8xLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen



 

Deel
 

 Letters to I. [ Lexis Journal ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimedo jan 01 2015, 01:20


I. Atkinshii
N5670 R Ferw’ra
Cassia

1 januari '15, StarShine Academy

Betreft: Moet ik er aan geloven?

Hey I,

Het is een jaar, niet waar? Een jaar geleden sinds alles gebeurde. Agh vergeet het, ik ben niet goed in schrijven van brieven, zeker niet dit soort brieven....

Momenteel zit ik op het dak van de Academy. Het is een prachtig uitzicht hierboven. De felle flitsen van het vuurwerk is in volle toom. Je moet het vast kunnen horen, niet? De knallen van het feestelijke nieuwe jaar op Cassia. Met hun carbidschieten. Ja, vast wel. Tsja, nu moet ik vertellen wat er gebeurd is de afgelopen tijd. Nog niet gek veel, ik ben nog amper een maandje hier. Ben sinds kort gewend aan het ritme hier op school en ik heb binnenkort mijn eerste lessen aardmagie. Ik heb een set formulieren gehad en iets gelezen over de kassen. Ik moet er verder nog in duiken, maar het wordt vast een interessante leerzame opdracht. Nah, ik grap maar, je kent me.

Minstens heb ik een goede vriend gemaakt hier. Het was willekeurig de kerel die me het beste geschikt leek. Hij werd gemeden door de rest. Voldoende reden om hem op te zoeken, toch? Jaja, ik zal voorzichtig doen. Ik beloof het je. Hij is een Razziaan en heerlijk zichzelf. Ik mag hem echt. De lessen samen met hem zijn, beter dan zonder hem. Ze hebben meer plezier er in.....ah, ja ik zal niet teveel plezier hebben. Ik zit er ook om te leren. Hehehe. Komt goed, komt goed. Het komt vast goed. Het is beter op school rondhangen met een vriend, dan niemand, toch?

Ik las laatst nog wel een rakende quote ergens. Hoe ging hij ook al weer? Ah:

“Gedachten zijn als een trein. Het is nu misschien nog een sneltrein. Als je zelf op het perron blijft staan en je observeert de trein, zul je merken dat de trein steeds langzamer gaat rijden. En kun je steeds beter elke wagon waarnemen. Een gedachte is als een wagon. De kunst is om niet in te stappen."

Grappig is het niet, ik ben nooit op de trein gestapt. En toch, toch zit ik in deze gedachten. Jaja, ik mag niet klagen. Ik weet het, maar....tja. Het komt goed, ik beloof het je. Voor nu ga ik nog genieten van de gigantische vuurwerkshow op StarShine. Ze hebben de mooiste vuurwerk laten maken door Raziaanse studenten. Met vormen als ze uit elkaar knallen. Savador en Norwood waren al flitsend voorbij gekomen, haha. Je kent ze niet eens, wat maak ik je ook wijs. Misschien zul je ze ooit nog een keer in het echt ontmoeten. Wie weet. Ah, ik moet opschieten. Liam is me op het spoor. Ik schrijf je volgende week weer. Het is heerlijk om hier over te schrijven. Moeten we vaker doen, of althans, ik.

Groetjes,

De enige echte, gekke, vreemde, aparte...ah, ja je snapt me.

Lexis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimevr jan 09 2015, 13:47


I. Atkinshii
N5670 R Ferw’ra
Cassia

9 januari '15, StarShine Academy

Betreft: Le schoolterrein

Hey I.,

Zo, daar zit ik dan weer. Met pen en papier, schrijvend. Het is nu een weekje geleden en er is weer eens voldoende gebeurd hier op school. Ik leerde een dame kennen, tsja. Romance was haar naam, een zeer vriendelijke meid. Ze heeft iets over haar heen hangen dat me doet denken. Ach, hoor mij weer heerlijk afdwalen. De kassen waren denk wat bedompt, maar de opdracht ging best soepel. Elkaar wat geholpen. Ik mag haar, ze lijkt enorm veel op Egina, weet je? Onmogelijk, dat het haar is. Egina is jonger dan jou en mij. Daarnaast heeft Romance dezelfde leeftijd als mij, dat zegt genoeg, denk ik.

Verder gaan de lessen wel aardig, het is heerlijk om in de lessen te zitten. Hier en daar wat kattekwaad, maar hey, ik ben een student. Dat hoort er bij. Ik zal je trouwens wat vertellen over het schoolterrein. Het is gigantisch groot, wel drie keer een concertterrein, gewoon groot. Heel veel mengsels van bos, water, bos, gras, bos, water, gras en had ik hed al verteld. Er zijn ruïnes! Nog maar te zwijgen over de gigantische arena waar ik snel langs ben gelopen met Liam, ik moet er nog eens een keer een kijkje gaan nemen. Verder is het schoolgebouw soms wat muffig, maar er wordt in pricipe voldoende geventilleerd. Ik hoop dat ze dat bij jou ook doen. Verder slaap ik op een zaal met meerdere jongens. Had ik je al verteld over het feit dat ik over een van de modeltreintjes van een van die gozers flikkerde. Oh, wat was ik even kwaad dat hij zijn troep niet opruimde. Afin, het is niet anders, de wereld kent vele malloten niet.

En dan nog iets, ik met met mijn overmatige fanatieke houding had helemaal niet gelezen wat je had geschreven voorin. De toon, raakt me. Het is alsof je wist dat er iets gaande was, dat je het zag aankomen. Shoot! Ik hoor een docentenstem. Ik moet snel opruimen, want ik zit hier midden in de nacht naar de sterren te kijken terwijl ik dit schrijf. Ik mag hier niet zijn. Tot snel.

Groetjes,

Lexis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimema jan 12 2015, 18:47


I. Atkinshii
N5670 R Ferw’ra
Cassia

12 januari '15, StarShine Academy

Betreft:

Hey I.,

Dat irritante fluitje van een conducteur is......
Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimedi jan 20 2015, 21:24


I. Atkinshii
Kolonieweg 57
Afdeling IC, vleugel 4B
N5670 R Ferw’ra
Cassia

20 januari '15, StarShine Academy

Betreft: Seven Avenues

Hey I.,

Daar zit ik weer, heerlijk over het grote meer te turen. Het heeft een mooi zicht, weet je. Je raadt nooit wie ik ben tegengekomen bij het maken van een doodgewone wandeling naar mijn lessen. Een docent! Ja, maar niet zomaar een docent. De zanger van Seven Avenues. Juist! Dan weet je exact wie ik bedoel, niet? Ik had niet de moed om met hem te praten. Hij was in de voorprogramma van het concert van je favoriete artiest. Remember? Dat er inmiddels weer ruim een jaar voor bij is, klinkt gek. Misschien is het leuk als ik een keer een praatje met hem maak. Niet nu, tenminste.

Tsja, wat valt er allemaal te vertellen. Oh, ik mag niet vergeten. Egina, je zusje had nog een brief gestuurd met een update over je sitautie. Ik heb alles opgenomen, het is nog steeds onveranderlijk, niet? Je situatie. Tenminste heb ik nu het complete locatie, misschien kom ik nog een keer langs. Ik heb je inmiddels een jaar niet gezien namelijk, zouden je zijdedunne witte haren al zichtbaar zijn? Ze zeggen namelijk dat je haren gewoon doorgroeien in een grafkist, als je dood bent.

Wat valt er te vertellen verder? Ik heb een jongen genaamd Drake leren kennen. Funny guy, we hebben wat spreuken uitgeprobeerd op elkaar. Vriendschappelijk wat sparren, zegt veel meer dan uren praten met elkaar. Aan elkaars vechtstijlen kun je veel aflezen namelijk. Ik ga zo maar een snaar de etage terug. Oh ja, die fucking idioot met zijn speelgoedtreintje had klaarblijkelijk ook nog steeds niet opgeruimd. Verder zijn mijn eerste punten die ik heb ontvangen voldoende. Liam en ik hangen de irritante leerling uit, maar ik maak minstens mijn huiswerk. Dus docenten kunnen niet klagen. Hoe dan ook, ik denk dat het tijd wordt om op te staan.

Met veel liefs,

Lexis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimedo jan 29 2015, 20:36


I. Atkinshii
Kolonieweg 57
Afdeling IC, vleugel 4B
N5670 R Ferw’ra
Cassia

29 januari '15, StarShine Academy

Betreft: Kassen

Hey I.,

Ik heb met veel moeite geprobeerd de laatste tijd een brief te schrijven, maar het was zwaar. Studie vraagt veel tijd van me en iedere keer als ik naar de hemel staar ben ik te moe en gemotioneerd over heel de situatie. Het huilen staat me de laatste tijd nader dan het lachen.

Ik ben in een van mijn vele bezoekjes naar het kassen iets tegengekomen. Een waterplant, of eerder gezegd een overplant. Alles er op en er aan doet me denken aan jou, I. En sterker nog, het is je meest favoriete variant: versicolor ‘Kermesina’. Nog altijd vind ik de soort goed voor jou gekozen, je bent immers dol op het water en echte Cassiaan. Je zusje Egina is daarin toch wat meer gericht op het droge. Ze kan goed toveren met water, maar ziet het wat nuchter. Al met al, was de Echinaea purpurea ‘Alba’ een goede keuze van je ouders geweest. Ze moeten me dat eens leren, hoe ze planten weten te koppelen aan jullie namen. Jou plant duidt zeker op waterminnend en, vergeleken met je zusje die heel de dag op het strand kon liggen, was jij toch meer gericht op het zwemmen in de zee. Het is al eeuwenoude traditie bij jullie in de familie, heb ik destijd begrepen.

Het is hier overigens best vochtig in de kassen, maar beter dat ik hier zit. Op mijn gebruikelijke plekje werd ik twee brieven geleden ruw gestoord. Ene Heidi, waar ik mijn vingers niet op kan leggen. Ze kan gezellig zijn en vriendelijk. Echter heeft ze een aardig kort lontje. Haar aard is heel veel anders dan ik gewend ben van jou. In dat opzicht is Heidi net als mij, onvoorspeelbaar als een...tsja, wat is nu te noemen wat onvoorspelbaar is zonder het voorspelbaar te maken...een ontspoorde trein? Ik zie dat ik zo weer naar mijn les moest. Ik had eerste paar uren vrij. Je hoort spoedig weer van me.

Met veel liefs,

Lexis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimezo feb 01 2015, 20:16


I. Atkinshii
Kolonieweg 57
Afdeling IC, vleugel 4B
N5670 R Ferw’ra
Cassia

1 februari '15, StarShine Academy

Betreft: Kassen

Hey Iris,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van Egina heb gehoord. Ik heb haar een brief teruggestuurd dat ik nog een keer langs zou komen. Ik heb echter nog niet de moed gevonden je te bezoeken, laat staan je onder ogen te komen. Je hele situatie is mijn schuld namelijk, als ik niet zo gul was om je het kaartje te geven en gewoon naar je had geluisterd. Als ik niet zo koppig was geweest had je naar alle waarschijnlijkheid nog geleefd.

Ik had je een belofte gemaakt op het moment dat ik hoorde wat er was gebeurd. Het was alsof je wist dat ik het ging maken. Ik lees standaard voor het schrijven in dat schetsboekje, het schetsboekje dat ik je cadeau gaf op het moment dat we beide waren aangenomen op StarShine. Kun je het je nog herinneren. Grappig, dat ik er nu in zit te schrijven. De tekst voorin:

Lexis,

Misschien is dit het laatste wat je van me leest. Blijf altijd lachen en zie zoveel mogelijk dingen, weet dat ik in stilte meekijken zal. Ik hou van je.

Xxx Iris

Ik heb gezworen dat ik niet zou huilen, gezworen dat ik niet verdrietig zou zijn. Ik heb mezelf toegeschreeuwd dat iedere dag opsta met een lach en mijn leven voor jou zou leven. Ik heb mijn beloftes daarin kei hard gebroken. De eerste dag dat ik je had opgezocht had ik al met tranen in mijn ogen aan je bed gelegen. Je wist dat je niet meer zou leven en je bent de enige die nog enigzins leeft. Ik had in die trein moeten zitten, nee! Ik had je moeten tegenhouden en zelfzuchtig moeten zijn geweest die dag. Waarom? Ik zou het niet weten. Hoe dan ook, zie ik er tegen op om je op te zoeken.

Met veel liefs,

Lexis.

Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimedo feb 12 2015, 19:18


I. Atkinshii
Kolonieweg 57
Afdeling IC, vleugel 4B
N5670 R Ferw’ra
Cassia

12 februari '15, StarShine Academy

Betreft: Krantenknipsels

Hey Iris,

Ik zit....weer.....op het d....van....chool. En.....

Dit gaat hem niet worden, ik kan mijn tranen niet stoppen na ik de krantenknipsels van een jaar geleden had gele....n. Daar viel weer een traan. Deze sla ik over.

Met veel liefs,

Lexis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lexis
.
.
Lexis

Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILERecruit
Posts : 33
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN
✦ CHARACTER ✦
Magic: Water & Aarde
Klas: -
Partner: I wish I could be blind, so I could see the same view as you.

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitimeza feb 21 2015, 16:40


I. Atkinshii
Kolonieweg 57
Afdeling IC, vleugel 4B
N5670 R Ferw’ra
Cassia

21 februari '15, StarShine Academy

Betreft: Krantenknipsels

Hey Iris,

Het is weer negen dagen geleden dat ik heb geschreven. De brief van vorige keer, mijn excuses daarvoor. Ik heb met tranen gezeten, omdat ik exact dezelfde dag een brief heb gehad van Egina. Ze had je getekend en het was zo lief van haar. Ze wilde dat ik iets anders zag dan de ziekenhuisfoto’s. Ze wilde dat ik zag dat je kon lachen met een oprechte glimlach. Niet het levenloze lichaam. Dus ze besloot het zelf te tekenen en een foto mee te sturen. Ze kan best goed tekenen, als ik eerlijk mag zijn.

Ik zit dit keer op mijn kamer, veel leerlingen zijn vertrokken om te gaan carnavallen in alle vrolijkheid. Ik weet niet of Liam daar zin in heeft, kan best dat hij net als ik niet zo’n zin er in heeft. Ik weet trouwens niet of hij het doorheeft dat ik hierin naar je schrijf. Maar hij heeft me haast enkele keren betrapt. Ik ben benieuwd of hij binnenkort eens aan de bel gaat trekken. Tot die tijd, speel ik gewoon het spelletje mee. Hij hoeft het niet te weten zonder dat hij het vraagt.

Ik hoorde in de brief dat je conditie niet verbeterd is in de brief van Egina. Ik ben kapot van het nieuws. Ze twijfelen zelfs of het wel nut heeft de machines te laten draaien. Tuurlijk! Natuurlijk ga jij er goed uitkomen! Ik weet het zeker. Al moet ik je duwend door de schoolgangen in een rolstoel naar iedere les brengen. Ik doe het! Er is de laatste tijd veel nieuws over terroristen van een of andere cult op Shadra, ze doen me denken aan de krantenkoppen van destijds. “Gekaapte trein ontspoort”. Het is nog steeds op mijn netvlies gebrand. De deuren die sloten en een groep die zich nog naar binnen wurmde net voor de deuren sloten. De groep waarin ik overduidelijke erdse technologie had zien vasthouden. Het metaal dat glinsterde, het besef dat te laat kwam om in de trein te springen. De deuren die sloten en ik die al rennend zocht naar het raampje waar jij zat toen de trein vertrok. De acceleratie was te snel van de Cassiaanse treinen. Voor ik het wist was het de tunnel in geschoten, was je weg.

Verdraaid, ik zie dat de deur open gaat. Volgens mij komt Liam me van mijn bed slepen, haha. Jap, het is hem. Ik spreek je snel weer. Hier heb je nog de tekening die ze gemaakt heeft:

Drawing:

Met veel liefs,

Lexis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA PROFILE
Letters to I. [ Lexis Journal ] UTL8oxA MAGICIAN

Letters to I. [ Lexis Journal ] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Letters to I. [ Lexis Journal ]   Letters to I. [ Lexis Journal ] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Letters to I. [ Lexis Journal ]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Regels omtrent het Journal
» Milo's Journal [TOP SECRET]
» Jake's notitieblok/journal
» KEEP OUT - Azure's journal
» The Journal of a Young Traveler

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Starshine Academy ::  :: -